خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه ادعای آمریکا در ریشه‌کن کردن داعش دروغ است، گفت: حاکمان عربستان سعودی قرآن بخوانند و مردم یمن را به خاک و خون نکشند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: اگر تیم مذاکره کننده هسته‌ای مراقب و مواظب باشند و تقوای سیاسی داشته باشند و در عملکردشان دقت کنند و در حدی که لازم است فکر کنند مطمئن باشند که مشمول عنایات غیبی پروردگار خواهند شد.

وی افزود: اگر می‌خواهید به هر مقام بلندی برسید و به هر چیز گرانبهایی دست یابید و با یک حرکت کشور را از حلقوم آمریکا بیرون بیاورید و خود را از ذلت بردگی آمریکا نجات دهید و عزیز و حاکم شوید، و به مرحله‌ای از قدرت برسید که نامتان پشت آمریکا را بلرزاند، تنها راهش ایمان به خدا و وعده‌های اوست.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب که این چنین مقابل استکبار و آمریکا ایستاده‌اند به این دلیل است که به خداوند و وعده هایش ایمان دارند، این ایمان است که می‌تواند انسان را موفق کند و به پیروزی برساند.

وی گفت: سعی کنیم در ماه ذی الحجه که از هفته آینده آغاز می‌شود یک حالت معنوی پیدا کنیم و از مادیات بِبُریم و به معنویات وصل شویم؛ هفته‌ای که گذشت 17 شهریور را پشت سر گذاشتیم، روزی که یک سکه دو طرفه بود، یک طرف سکه جنایات شاه و خونریزی‌ها بود که تمام این جنایات هم به امر و فرمان آمریکا توسط نوکرش شاه در کشور اتفاق افتاد، نباید جنایات آمریکا را فراموش کنیم، یک طرف سکه هم مقاومت، فداکاری و شهادت طلبی مردم بود که ستودنی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین (ع) با حضرت زهرا (س) است؛ ازدواج یک مسئله بسیار مهمی است که باید ساعتها و شاید روزها راجع به به آن سخن بگوییم، پیامبر (ص) به ازدواج سفارش کردند، زوجین باید محور و معیار انتخاب همسر اسلام و ایمان طرف باشد، زوجین باید انقلابی باشند و شرایط یکدیگر را درک کنند و از ظلم به یکدیگر بپرهیزند، این موارد معیار است، متاسفانه چه بسا افراد فراوانی محور را در انتخاب همسر موارد دیگری قرار دادند، مثلا فقط زیبایی و یا ثروت طرف را مدنظر قرار می‌دهند که درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلایل طلاق در کشور ما زیاد شده است، وقتی محور یک زندگی مادیات باشد، به اندک تلخی متلاشی می‌شود، چندی پیش در رسانه‌ها آمده بود که روزانه 500 طلاق در کشور اتفاق می‌افتد، یعنی از هر 4 ازدواج یک ازدواج به طلاق منجر می‌شود، از آنجایی که محور و معیار در زندگی‌های امروزی مادیات و لذت‌های دنیوی شده است، اگر ذره‌ای این لذت‌های دنیوی آسیب ببیند، طلاق اتفاق می‌افتد،‌ آن هم طلاق توافقی که موضوع بسیار عجیبی است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه سخنانش یادآور شد: در طلاق توافقی بیشترین حقی که ضایع می‌شود از زوجه است، زوجین از هوسرانی و کم حوصلگی در زندگی بپرهیزند، به محض اینکه اتفاقی خلاف باب میلشان افتاد، سراغ طلاق نروند، آیا این زندگی است پس حلم و صبر چه می‌شود؟

وی با اشاره به جنایات عربستان سعودی در یمن اظهار داشت: قلوب مسلمین جهان و همه آزادگان از جنایاتی که بر مردم یمن می‌رود، مجروح است و التیام نیافته و رو به افزایش است، نظام حاکم بر عربستان سعودی به زائرین بیت‌الله الحرام سفارش می‌کنند که قرآن بخوانید، من هم از تریبون نماز جمعه به حاکمان سعودی سفارش می‌کنم که «شما هم قرآن بخوانید».

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین متذکر شد: این روزها صحنه‌های دلخراشی از فرار مردم عراق و سوریه در تلویزیون پخش می‌شود که خانه و زندگی‌شان را به واسطه مظالم داعش کثیف رها کردند و جانشان به لبشان رسیده است، کجایند مدعیان حقوق بشر به ویژه آنان که ادعای اسلام دارند، کجایند؟ رویشان سیاه است!

وی ادامه داد: آمریکا ادعا می‌کند با ائتلاف کشورها می‌خواهد داعش را ریشه‌کن کنند اما دروغ می‌گوید، آمریکا می‌خواهد از داعش در آنجا که مایل است استفاده کند، آمریکا نمی‌خواهد داعش نابود شود و به عبارتی می‌خواهد داعش را اداره کند. یعنی مثلا بگوید در این کشور اجازه کشتار داریم اما اجازه ورود به آن یکی کشور را نداری! آمریکا داعش را می‌خواهد و دروغ می‌گوید که به دنبال نابودی و ریشه کن کردن داعش است.

وی ادامه داد: در تلویزیون دیدید که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به انگلیس دعوت شده بود اما با شعار مردم آزادیخواه انگلیس مواج شد که شعار می‌دادند «ای جنایتکار به واسطه جنایات جنگی‌ات باید محاکمه شوی و جنایتکار جنگی هستی»؛ شنیدم 103 هزار امضا علیه نتانیاهو در انگلیس جمع شده که خواهان محاکمه این جناتکار جنگی هستند، پس باید حقیقتا شعار «مرگ بر اسرائیل» را سر دهیم.

آیت الله موحدی کرمانی بر همین اساس با اشاره به توافق هسته‌ای تأکید کرد: برجام مخالفان و موافقان فراوانی دارد و باید مراحل قانونی آن در ایران و آمریکا طی شود، ما در این مقطع که وسط راه است حقیقتا به پیروزی‌هایی دست یافتیم،  6  قدرت جهانی ناچار شدند به پیروزی جمهوری اسلامی ایران اعتراف کنند.

وی خاطرنشان کرد: قدرت‌های جهانی مجبور شدند گردش 19 هزار سانتریفیوژ در صنعت هسته‌ای ایران را تحمل کنند، همه تحقیقات و توسعه صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تحمل کنند، این موضوع چیزی است که آنان سال‌ها تلاش کردند بدست ما نیاید اما به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و مقاومت ملت و تلاش دانشمندان هسته‌ای توانستیم به این موفقیت دست یابیم.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه سخنانش با سلام و درود بر روح والای شهدای گرانقدر هسته‌ای، گفت: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی برجام است و به دقت هم این توافق را بررسی می‌کند که شایسته تقدیر است، اما باید بگویم امریکا را را بایستی خوب بشناسیم، آمریکای امروز همان آمریکای جنایتکار دیروز است، دشمنی آمریکا با اسلام و حمایت آمریکا از دشمنان اسلام و زورگویی و سلطه‌گری و گنده‌گویی آمریکا به قوت خودش باقی است و این آمریکا همان آمریکاست که هیچ تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: ببینید هنوز توافق هسته‌ای به مرحله نهایی خود نرسیده است، مطالبی می‌گویند که رهبر معظم انقلاب هم نسبت به این سخنان مقامات آمریکایی انتقاد کردند، مقامات آمریکایی می‌گویند «چارچوب تحریم‌ها علیه ایران حفظ خواهد شد، تعلیق تحریم‌ها ممکن است اما لغو نه، تحریم‌ها قابل بازگشت است» یا اینکه می‌گویند «ایرانی‌ها باید کار متفاوتی انجام دهند»، لابد مقصودشان این است که دست از اسلام و عزت بردارند، باز آمریکایی‌ها می‌گویند «هویت رژیم ایران باید تغییر کند»، لابد ما باید با ظالم و دزد سازش کنیم و زیر بار زور رویم؛ اما آمریکا باید بداند کور خوانده است، جمهوری اسلامی ایران شعار حسینی دارد و پیوسته می‌گوید «هیهات من‌الذله».

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: ما هم متقابلا به آمریکا می‌گوییم اگر شما تحریم ها را تعلیق کنید و نه لغو، در این شرایط جمهوری اسلامی ایران که در توافق هسته‌ای پذیرفته سانتریفیوژها را برچیند، این کار را انجام نخواهد داد و تنها فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را تعلیق خواهد کرد، ما هم به آمریکا می‌گوییم ایرانی‌ها نه تنها کاری متفاوت انجام نخواهند داد بلکه علیرغم میل و خواست شما، به حرکت انقلابی خود سرعت بیشتری می‌بخشند و نظام جمهوری اسلامی ایران هم نه تنها تغییر نمی‌کند بلکه پابرجاست، حکومتی که خدا را دارد ماندنی است.

وی تاکید کرد: این رژیم ظالم صهیونیستی است که نابودشدنی است و ما به خواست خدا در فاصله‌ای نه چندان دور شاهد نابودی و فروپاشی صهیونیست‌ها خواهیم بود ان‌شاءالله.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: دنیا و نمایندگان مجلس بدانند که آمریکا حتی آرزوی عادی شدن روابطش با ایران را در سر می‌پروراند تا در سایه آن به ایران نفوذ کند و فرهنگ مبتذل و اقتصاد دلخواه خود و سیاست دشمنی با ایران و اسلام را در پوشش لبخند اعمال کند، فریب لبخندهای آمریکا را نخوریم، آمریکا در پوشش لبخند به دنبال دشمنی با اسلام است، غافل از آنکه رهبر آگاه ایران با تمام قدرت راه‌های نفوذ آمریکا به ایران را بسته است و مردم تابع رهبر هم با شعار «مرگ بر آمریکا»، از آمریکا و هم‌پیمانانش استقبال خواهند نمود.

وی خاطرنشان کرد: حتی آمریکا آرزوی عادی شدن روابط ایران با اسرائیل این رژیم غاصب، جلاد، خونریز و کودک‌کش را در سرش می‌پروراند و حتی انتظار به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط ایران را دارد. البته این آرزوها را به گور خواهد برد، آمریکا به دنبال ایجاد فرهنگ فساد، رواج فحشا و منکرات،‌ بی‌بندوباری، پخش فیلم‌های سکس ماهواره‌ای و صحنه‌های مبتذل اینترنتی در ایران است، آنان می‌خواهند ایران را آندولس دوم کنند اما به لطف خدا آمریکا این آرزو را هم به گور خواهد برد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان یادآور شد: آمریکا بداند ایران امروز ایران دیروز زمان شاه که آمریکا بر آن حاکم بود نیست. امروز آمریکا با ایرانی مقتدر، توانمند، مجهز به تجهیزات برتر دفاعی و تسلیحاتی مواجه است که نه تنها از پشتیبانی مردم خود بلکه از حمایت مردم آزادی‌خواه جهان هم برخوردار است، آمریکا باید ایران را تکریم کند و به فرهنگ اصیل اسلام احترام بگذارد تا از خشم مردم در امان بماند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    درود بر آیت الله موحدی کرمانی که خطبه های دشمن شکنش دل امت اسلام را در برابر جنایات شیطان بزرگ و تفاله های منطقه ایش همچون آل سعود و رژیم غاصب صهیونیستی و حکومت انجس ال نهیان و آل خلیفه تسلی می بخشد. اسلام پیروز است «ان الارض یرثها عبادی الصالحون» دشمنان اسلام اعم از استکبار جهانی و دنیای شرک ، کفر و نفاق مضمحل و نابودند. اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    حکومت عربستان باید بدست مردم این کشور تغییر کند . باید ال سعود نابود شوند واثری از آنان نماند . باید حکومت اسلامی در این کشور ایجاد شود . این کشور متعلق به پیامبر اسلام است واحکام قرآن جاری وساری باید گردد . تمام ظالمین وجنایتکاران باید نابود شوند . دولت عربستان شیعه کش است یعنی با داعش وگروه های تکفیری وسلفی برای کشتن مسلمانان یکی شده اند . ملت عربستان باید دست به قیام بزنند وهمه ی این گروهها را نابود کنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس