کد خبر 439879
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

سامي يوسف در هنگام برگزاري اين كنسرت چفيه‌اي منتسب به فلسطينيان و عرب‌هاي ساكن سرزمين‌هاي اشغالي روي شانه‌هاي خود انداخته بود. با اين حال كنسرت او با واكنش‌هاي متفاوتي در صفحات اجتماعي مواجه شده است.

به گزارش مشرق، سامي يوسف‌ كه او را خواننده‌اي مسلمان و جهاني مي‌شناسند، دو روز پيش به دعوت شهرداري يكي از شهرهاي عرب‌نشين تصرف شده توسط رژيم اشغال‌گر قدس در اين شهر كنسرت برگزار كرده است. اين كنسرت با واكنش‌هاي متفاوتي مواجه شده است.

شب دوشنبه اين هفته يعني 6 ژوئيه 2015 سامي يوسف، خواننده ايراني‌تبار ساكن بريتانيا در شهر ناصره فلسطين اشغالي كنسرتي عمومي را به مناسبت ماه رمضان اجرا كرد. در اين كنسرت كه به دعوت شهرداري اين شهر برگزار شده بود، جمعيت كثيري از بين عرب‌هاي ساكن اين شهر كه بيش از 60 درصد جمعيت آن را تشكيل مي‌دهند، هم حضور داشتند. مردمي كه عموماً به عنوان متحدان عربي رژيم اشغالگر قدس مشهور شده‌اند. سامي يوسف از موضوعات اجتماعي و بشردوستانه در موسيقي خود استفاده مي‌كند. عده‌اي موفقيت سامي يوسف را به علت چهره او يا كليپ‌هايي كه از آهنگ‌هايش ساخته مي‌شود، مي‌دانند. برخي معتقدند كه مضامين اجتماعي، آرمان‌گرايانه و اعتراضي ترانه‌ها و آهنگ‌هايش هم در اين موفقيت، به خصوص در موسيقي جهان اسلام بي‌تأثير نبوده است.

سامي يوسف در سرزمين‌هاي اشغالي كنسرت داد + عکس
سامي يوسف در پيامي بعد از اين كنسرت مي‌گويد: «برادران و خواهران عزيز من در شهر ناصره و همه فلسطيني‌ها، از شما براي اينكه به من اجازه داديد مدت كوتاهي را با شما بگذارنم، بسيار ممنونم. ديدن اين شهر بسيار زيبا براي من شگفت‌انگيز بود و اميدوارم كه روزي دنيا بتواند آن چيزي را كه من از سرزمين زيباي شما و مردمش ديدم، ببينند. چيزهاي زيادي وجود دارد كه مي‌توان از شما ياد گرفت. بعضاً من اينچنين انرژي، عشق و روح جمعي و همسازي ديني را مشاهده مي‌كنم. اروپا و بسياري از دنيا مي‌توانند چيزهايي را از شما ياد بگيرند. من بايد از شهرداري براي دعوتم و نمايش فراوان دوستي و عشق تشكر كنم. تا بار ديگر، من شما را به خدا مي‌سپارم و دعا مي‌كنم همديگر را به زودي با عشق و دعا مي‌بينيم.»

سامي يوسف در سرزمين‌هاي اشغالي كنسرت داد + عکسسامي يوسف در سرزمين‌هاي اشغالي كنسرت داد + عکس



سامي يوسف در هنگام برگزاري اين كنسرت چفيه‌اي منتسب به فلسطينيان و عرب‌هاي ساكن سرزمين‌هاي اشغالي روي شانه‌هاي خود انداخته بود. با اين حال كنسرت او با واكنش‌هاي متفاوتي در صفحات اجتماعي مواجه شده است. هرچند كه تعداد زيادي از هواداران او از برگزاري اين كنسرت ابراز خوشحالي‌ كرده‌اند اما در مقابل تعداد ديگري هم نسبت به برگزاري اين كنسرت در شهر ناصره اعتراض داشتند. علت اعتراض آنان به واقع شدن شهر ناصره در خاك اشغال شده فلسطين توسط رژيم صهيونيستي برمي‌گيرد. ناصره يكي از شهرهاي اصلي فلسطين‌ اشغالي(اسرائيل) است كه از آن به عنوان پايتخت عربي اسرائيل ياد مي‌شود.


منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 3
    مرد خداست
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 1
    ایشون ایرانی تبار نیست و تبعه کشور آذرایجانه!!؟
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    نظری ندارم
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    1 0
    ای بدبخت
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    2 0
    ایرانی خارج از کشور برایمان ارزش دارد و مفید اند؟ اگر بله چرا داخل نماندند؟
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    1 4
    سامی که شیعه نیس پس چیز عجیبی نیست اگه تو تلاویو هم بخونه ما تعجب نمیکنیم
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    2 0
    برا من که اصلا عجیب نیست حتی اگه تو خود کابینه صهیونیستی بخونه
  • ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    3 0
    کارش خیلی بو داره...
  • m23 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    5 0
    آدمی که حتی یه ســـــــلول از نژاد منحوس انگلیسی های گرگ صفت داشته باشه میشه همین رفته توو دل این اشغالا بعد فلسطین فلسطینم میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس