کد خبر 439441
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶

وزیر بهداشت این وزارتخانه را یکی از دستگاه های پیشتاز در زمینه توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در سال های اخیر در مجموعه وزارت بهداشت تلاش شده تا به تولید ملی و حمایت از آن توجه ویژه شود.

به گزارش مشرق، دکتر سید حسن هاشمی در خصوص تأکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی و اقدامات مربوط به آن در وزارت بهداشت گفت: اقدامات زیادی پیش رو داریم که بخشی از آن شروع شده و بخشی دیگر نیز باید آغاز شود.

وی افزود: عمدتا در حوزه دارو باید اقداماتی را انجام دهیم که می تواند شامل تهیه مواد اولیه و دستیابی به فرمول هایی جدید دارویی باشد تا وابستگی ما به خارج از کشور را از بین ببرد.

هاشمی با اشاره به حوزه صنعت تجهیزات پزشکی نیز گفت: بخشی از این صنعت که می توان در داخل کشور تولید کرد را باید با سرعت بیشتری تلاش کنیم تا به نتیجه برسد.

وی، وزارت بهداشت را یکی از دستگاه های پیشتاز در زمینه توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در سال های اخیر در مجموعه وزارت بهداشت تلاش شده تا به تولید ملی و حمایت از آن توجه ویژه شود.

وزیر بهداشت، نقش شرکت های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: فی نفسه وجود شرکت های دانش بنیان مترادف با کاهش وابستگی نیست اما باید توجه داشت که ممکن است از نظر عددی تعداد بسیار زیادی از شرکت های دانش بنیان را ثبت کنیم اما آنچه اهمیت دارد کیفیت و محتوی است که منجر به تحقق اهداف شود.

هاشمی یادآور شد: از زمان های گذشته در حوزه پزشکی شرکت های دانش بنییان موفق در کشور وجود داشته و در حال حاضر نیز در مجموعه های مهمی از بخش تحقیقاتی که ممکن است کوچک به نظر برسند بیش از ۴۰ شرکت دانش بنیان فعالیت دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    آره دیگه راست میگه بعداز این مردم دیگه شیر نمیخورن هزار تا بیماری میاد سراغشون باید تولید دارویی داشته باشیم تا بجای مصرف طبیعی ، شیمیایی مصرف کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس