یک سناتور آمریکایی تاکید کرد که واشنگتن اقدامات مناسبی را برای نابودی داعش یا خنثی کردن اقدامات این گروه تروریستی انجام نداده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپاتنیک، جان مک کین سناتور آمریکایی در حالی از رویکرد کاخ سفید در مقابله با داعش به شدت انتقاد کرده است که باراک اوباما در کنفرانس خبری در پنتاگون تاکید کرد که واشنگتن هیچ طرح و برنامه ای برای اعزام نیروی بیشتر به خارج از کشور ندارد و قصد دارد تا تحویل سلاح های ضد تانک به عراق را تسریع بخشد.

اوباما به این مساله اشاره کرده است که نیروهای داوطلب سنی احتمالا به نیروی جدیدی برای مقابله با داعش تبدیل خواهند شد.

جان مک کین در واکنش به اظهارات اوباما گفت: هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که معتقد باشیم هر کاری که در شرایط کنونی انجام می دهیم برای تضعیف و در نهایت شکست دادن داعش کافی خواهد بود.

آمریکا رهبری ائتلافی موسوم به ضد داعش متشکل از 60 کشور جهان را بر عهده دارد. این ائتلاف تاکنون بیش از 5100 حمله هوایی از اوت 2014 میلادی تاکنون علیه مواضع داعش انجام داده است.

مک کین گفت: حملات هوایی آمریکا هیچ ارتباطی با هرگونه پیشرفت علیه نیروی داعش در بلندمدت نداشته و هیچ یک از حملات هوایی مسیر موفقیت در مبارزه با گروه تروریستی داعش را تضمین نخواهد کرد.

وی افزود: در شرایطی که آمریکا به حملات هوایی ادامه می دهد و تسلط در آسمان را در اختیار خواهد داشت، داعش به پنهان شدن در مناطق شهری ادامه می دهد و از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی، نیروهای بیشتری را اجیر خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس