کد خبر 438700
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

هماهنگ‌کننده ویژه ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش به آنکارا سفر کرد تا با مقامات ترکیه درباره افزایش همکاری برای مبارزه با این گروه تروریستی همزمان با افزایش استقرار نیروها و تجهیزات ارتش ترکیه با مرز با سوریه به بحث بپردازند.

به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه تودی زمان، سفر جان آلن، فرستاده ویژه ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش به ترکیه در زمانی حساس انجام شده چراکه ارتش ترکیه اقدام به تقویت حضور خود در مرز سوریه کرده و گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تهاجم ترکیه به سوریه به‌رغم انکارهای مقامات ترکیه افزایش یافته است.

آمریکا خواهان اقدامات قدرتمند آنکارا علیه داعش شده است. سفر جان آلن همچنین مصادف با سفر گروهی از مقامات پنتاگون به رهبری کریستین ورموت، معاون سیاستگذاری وزیر دفاع آمریکا به آنکارا شده است.

پس از مطرح شدن گزارش احتمال مداخله ترکیه در سوریه در رسانه‌ها، آمریکا از این کشور خواست احتیاط به خرج دهد و تاکید کرد: لزومی برای ایجاد منطقه امن در سوریه وجود ندارد.

به گفته مقامات آمریکایی، هرگونه تلاش برای ایجاد منطقه امن در سوریه با خطرات زیادی همراه بوده و نیازمند ماموریت‌های پیچیده و چالش‌برانگیز است. از طرف دیگر جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش‌ها درباره افزایش اختلاف آمریکا با ترکیه بر سر رویکردهای مربوط به تحولات شمال سوریه را رد کرد و گفت: واشنگتن و آنکارا برای مبارزه با مساله داعش رویکردی مشترک دارند.

وی درباره نگرانی‌های آنکارا درخصوص ایجاد یک کرویدور کردنشین در شمال سوریه گفت: آمریکا آشکارا نگرانی‌های ترکیه را درک کرده و هرگونه ادعا درخصوص تلاش آمریکا برای تسهیل ایجاد یک منطقه جدای کردنشین را رد می‌کند.

کربی تاکید کرد: کشورهای هم‌پیمان لزوماً لازم نیست درباره همه چیز توافق داشته باشند اما می‌توانند همکاری و مذاکرات کاری را حفظ کنند.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس