کد خبر 436358
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶

معاون ادای و مالی ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه هشت هزار و 100 زندانی جرائم غیرعمد در انتظار یاری خیرین هستند، گفت: بدهی این افراد 650 میلیارد تومان است.

به گزارش مشرق، مهربان چهارشنبه‌شب در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان زنجانی اظهار کرد: امسال 254 جشن گلریزان در کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 183 مراسم گلریزان برگزار شد، اضافه کرد: با برگزاری این جشن، 32 میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد.

معاون ادای و مالی ستاد دیه کشور با بیان اینکه سال قبل 124 هزار نفر نیز به خودپردازها برای کمک به زندانیان مراجعه کردند، افزود: از این طریق نیز 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب ستاد دیه واریز شد که در مجموع، کمک‌های مردمی به 35 میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه بدهی زندانیان، 725 میلیارد تومان بود، اضافه کرد: در این راستا هشت هزار و 498 نفر آزاد شدند.

مهربان خاطرنشان کرد: تسهیلات بلاعوض، همکاری بانک‌ها و همچنین اخذ رضایت و تخفیف، موجب آزادسازی زندانیان مذکور شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال در ماه رمضان نیز 254 جشن برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار خواهد شد، بیان کرد: از آغاز ماه رمضان این جشن‌ها در حال برگزاری است.

معاون ادای و مالی ستاد دیه کشور تصریح کرد: امسال نیز 8 هزار و 100 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند یاری خیرین برای آزاد‌سازی هستند.

وی با بیان اینکه این زندانیان 650 میلیارد تومان بدهی دارند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری مددکاران زندان‌ها از گذشت شکات نیز استفاده خواهد شد.

مهربان با اشاره به اینکه از این تعداد زندانی یک هزار و 24 نفر در اثر حوادث رانندگی، 225 نفر در قالب محکومان دیه حوادث و کارگاهی، 4 هزار و 500 نفر به عنوان محکوم مالی در زندان هستند، اضافه کرد: 450 نفر از زندانیان نیز محکوم در اثر عدم پرداخت نفقه و یک هزار و 831 نفر نیز در اثر عجز در پرداخت مهریه در زندان هستند.

معاون ادای و مالی ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه با جرائم جایگزین، تعداد زندانیان در این زمینه کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: باید دقت کنیم زندانی شدن سرپرست، به معنای زندانی بودن فعالان جامعه است و در نتیجه همین امر، چند سر عائله بدون درآمد در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

مهربان با اشاره به اینکه ستاد دیه تنها متولی آزادسازی زندانیان است، تصریح کرد: امیدواریم این جشن‌های گلریزان و حرکت‌های خوب به طور مداوم وجود داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس