کد خبر 435075
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در صفحه شخصی اینستاگرامش نرخ انواع شکار غیرقانونی را مشخص کرد.

گروه فضای مجازی مشرق- پس از مدتها انتظار، جرائم نقدی قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی به تصویب نهایی رسید.

لیست نهایی پس از تایید شورای عالی محیط زیست، طی هفته جاری از سوی دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست به منظور آگهی به روزنامه رسمی کشور ارسال شده است.

بر اساس بند (چ) قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶/۳/۱۶ (با اصلاحات مصوب ۱۳۵۳/۱۰/۳۰ و ۱۳۷۵/۹/۲۵) تعیین بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان از وظایف و اختیارات شورای عالی حفاظت محیط زیست است و بر اساس ماده ۱۸ همین قانون در مورد جرائم مذکور، سازمان محیط زیست از حیث مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم، بعنوان شاکی خصوصی شناخته می شود.

معصومه ابتکار با انتشار کاریکاتور زیر در اینستاگرامش نوشت: جرائم نقدی قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید غیرمجاز جانوران که در جلسه شورایعالی حفاظت محیط زیست به ریاست دکتر روحانی در دی ماه 93 به تصویب رسیده بود، ابلاغ شد.

به طور متوسط جریمه ها حدود پنج برابر و برخی از گونه ها تا بیش از 10 برابر افزایش یافته است. به عنوان مثال جریمه پلنگ از 5 میلیون تومان به 80 میلیون تومان و یوزپلنگ از 20 میلیون تومان به 100 میلیون تومان، گوزن زرد ایرانی از 5 میلیون تومان به 60 میلیون تومان، مرال و شوکا از 3 میلیون و 200 هزار تومان به 35 میلیون تومان و قوچ و میش و کل و بز و جبیر به 10 میلیون تومان افزایش داشته است.

این کارتون هم یک چاشنی خوشمزه برای این خبر خوش است؛ دست آقای کارتونیست درد نکند.




نرخ جدید کشتن حیوانات کمیاب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شناس ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    این کار باید خیلی پیش از این ها انجام می شدو
  • پسر ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    مسخرس نرخ داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس