رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر توافقی شد متعهد به اجرای آن توافق هستیم، گفت: اگر طرف مقابل توافق را زیر پا گذاشت بلافاصله مسیر را برمی گردیم وکمی شدیدتر از آنچه که در مخیله آنان بگنجد عمل می کنیم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی در نشست با اصحاب رسانه که امروز سه شنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد با تاکید بر اینکه مذاکرات نمی تواند تا ۱۰ تیر به نتیجه برسد، گفت: تا چند روز دیگر ممکن است به توافق برسیم بخش بزرگی از مسائل حل شد اما بخش کوچکی باقی مانده است که این مسائل مهم است.

وی گفت: با توجه به پیشرفتی که مذاکرات داشته اگر طرف مقابل دنبال زیاده خواه نباشد و مسیر مذاکرات در چارچوب تفاهمات لوزان و ژنو باشد رسیدن به توافق قابل دسترسی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در صورت رسیدن به توافق، اقتصاد مقاومتی را  کنار نمی گذاریم، گفت: اگر در مسیر مذاکرات به تفاهیم رسیدیم معنایش این نیست که ایران مسیر اقتصاد مقاومتی را کنار می گذارد.

وی تاکید کرد: ما مسیر اقتصاد مقاومتی را با تمام توان و تلاش خود ادامه می دهیم چراکه می دانیم این مسیر به نفع کشور است و راهی است که می تواند قدرت ملی را بالا ببرد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در صورت توافق وضعیت اقتصادی سال ۸۴ تا ۹۲ تکرار نخواهد شد، گفت: اگر این مذاکرات موفق بود معنایش این نیست که شیوه سال ۸۴ تا سال ۹۲ تکرار شود که ما پول ودلار فراوانی که بدست بیاوریم در واردات مصرف کنیم و مسائل اصلی کشور حل نشود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر توافقی صورت گرفت متعهد به اجرای توافق هستیم، گفت: شرط اجرای توافق آن است که طرف مقابل هم متعهد باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر طرف قابل متعهد بماند ما هم متعهد خواهیم بود و آنچه که در توافق می آید آمادگی کامل داریم که آن را اجرا کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر طرف مقابل توافق را زیر پا گذاشت بلافاصله ما نیز مسیر رفته را بر می گردیم و حتی کمی شدیدتر از آنچه که در مخیله آنان نمی گنجد عمل خواهیم کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    خوشحالم که رهبری عزیز اون سخنرانی رو کردند که بعضیا یه کم خودشونو جمع و جور کنند .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس