کد خبر 434632
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

یک هم‌پیمان مهم صدراعظم آلمان هشدار داد در صورتی که انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کند، ولادیمیر پوتین خوشحال خواهد شد و او حتی ممکن است به حمایت مالی از پروژه‌های ضد اتحادیه اروپا در انگلیس بپردازد.

به گزارش مشرق، به نقل از هفته‌نامه نیوزویک، انگلیس در تدارک برای برگزاری رفراندوم عضویت این کشور در اتحادیه اروپا تا پیش از پایان سال 2017 است. تعدادی از اعضای حزب محافظه کار انگلیس به یک گروه بین حزبی مخالفان اتحادیه اروپا پیوسته و نام خود را محافظه کاران حامی انگلیس خوانده اند. این گروه این احتمال که با حزب استقلال انگلیس همکاری کند تا در آستانه برگزاری همه پرسی برای گزینه ترک اتحادیه اروپا تبلیغ کنند را رد نکرده است.

در همین حال "نوربرت روتگن"، رئیس کمیته امور خارجه پارلمان آلمان و از وزاری سابق کابینه آنگلا مرکل صدراعظم این کشور در مصاحبه‌ای گفت،: ابتکارعمل‌های ضد اتحادیه اروپا در انگلیس با استقبال کرملین مواجه خواهند شد. تردیدی نیست که پوتین از این مساله (ترک اتحادیه اروپا توسط انگلیس) خوشحال خواهد شد. زیرا پوتین و روسیه از هرچیزی که غرب و اروپایی‌ها را تضعیف کند، استقبال می کنند.

روتگن در ادامه خاطر نشان ساخت: پوتین شخصا در معامله‌هایی که طی آنها چهره‌های سرشناس حامی کرملین و مخالفان اتحادیه اروپا در این قاره از سوی کمپانی های روس حمایت مالی دریافت کرده‌اند، نظیر وام 9 میلیون یورویی یک بانک مستقر در روسیه به حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه دست داشته است.

وی افزود: به همین دلیل است که پوتین به عنوان مثال از مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه و حزب متبوعش حمایت می‌کند زیرا می خواهد هر کاری که می تواند انجام دهد تا میان اروپایی ها و آمریکا و همچنین بین خود اروپایی ها اختلاف ایجاد کند.

روتگن همچنین اظهار کرد: پوتین به سبب همین اهدافش ممکن است پیش از برگزاری رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از تلاشها علیه اتحادیه اروپا حمایت کند. اگر پوتین بتواند در ایجاد اختلاف میان انگلیس و دیگران شریک باشد مطمئنا چنین کاری را انجام خواهد داد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس