کد خبر 434357
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸

شبکه خبری العربیه وابسته به عربستان، تنها یک روز بعد از حادثه انفجارهای تروریستی داعش در کویت، تونس و القاعده برای مبرا کردن تروریست‌های سعودی تلاش کرد ایران را به دست داشتن در برخی اقدامات تروریستی متهم کند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری «العربیه»، در واکنشی نسنجیده و منفعل به حملات تروریستی داعش که روز گذشته کویت، تونس و فرانسه را هدف قرار داد بویژه با تکیه بر انفجار تروریستی یک انتحاری در مسجد شیعیان در کویت در گزارشی تلاش کرد بار دیگر ایران را در موضوعی دخیل کند که تفکرش وهابیت عربستان و عواملش تروریست‌های سعودی‌تبار و قربانیانش صرفا شیعیان نماز‌گزار در مساجد هستند.

العربیه در گزارشی با عنوان «ایران اولین کشوری که دست به انفجار اماکن مقدس زد» مدعی شد که گروهک‌های تروریستی داعش و القاعده تنها گروه‌هایی نیستند که دست به انفجار اماکن مقدس زده بلکه ایران در این زمینه پیشگام است!.

به نظر می‌رسد این شبکه عربستانی تلاش می‌کند با ذکر بی‌دلیل و سند ایران و اتهام زنی به تهران این واقعیت را در اذهان عمومی کمرنگ کند که اغلب تروریست‌هایی که اخیرا دست به اقدامات انتحاری زده‌اند و مساجد شیعیان را در کشورهای عربی هدف حملات خود قرار داده‌اند عربستانی و با دیدگاه‌های افراطی وهابی هستند.

این شبکه که اخیرا دست به حمایت از مریم رجوی سرکرده سازمان تروریستی منافقین زده است و در تلاش برای تبلیغ برای این سازمان تروریستی سخنرانی‌های مریم رجوی را به صورت مستقیم پوشش می‌دهد، در اقدامی عجیب واقعیت حمله تروریستی گروهک منافقین به حرم علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد را به حکومت ایران نسبت داد و مدعی شد که سازمان اطلاعات ایران این عملیات را اجرا کرده و تقصیر آن را برگردن گروهک منافقین انداخته است.

معلوم نیست «عبدالرحمن العفراوی» به اصطلاح کارشناس مسائل ایران در گزارش العربیه، چگونه نتیجه‌گیری کرده که ایران بر چه اساسی می‌تواند از حمله به یکی از اماکم فوق‌العاده مقدس خود و شهادت شماری از زائران بی‌گناه سودجویی کند.

آن حادثه دلخراش در ساعت 14 و 26 دقیقه روز دوشنبه 30 خرداد 1373 همزمان با روز عاشورا و در حالی که در رواق‌ها، صحن‌ها، بست‌ها و اطراف آرامگاه امام هشتم (ع)، مردم حضور داشتند و مشغول عزاداری بودند، روی داد.

این بمب گذاری در محلی واقع در قسمت بالای سر ضریح انجام و منفجر شد. براثر شدت انفجار که طبق نظر کارشناسان مربوطه حجم آن معادل 10 پوند ماده منفجره تی.ان.تی بود، 26 نفر شهید و بیش از 300 تن زخمی شدند.

عربستان که خود بالاترین میزان صادرات تروریست در جهان را دارد -و آمار سوریه و عراق این را اثبات می‌کند- و اتباع این کشور در بزرگترین عملیات‌های تروریستی جهان از جمله «انفجار بمب‌های دوقلو» نیویورک -سوای عوامل سیاسی اصلی آن- دست داشته‌اند، ایران را برای ایجاد تفرقه مذهبی به اقدام به انفجار اماکن مقدس در عراق و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس متهم می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس