آمریکا عوض نشده است، بلکه ما تغییر کرده‌ و از حرف‌هایمان عدول کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، علی شاه حاتمی گفت: معتقدم در مذاکرات هسته ای کشوری از ما زیاده خواهی نمی کند و تصور نمی کنم دولت آمریکا یا دیگر کشورهای مذاکره کننده زیاده خواهی می کنند. دلیلش هم این است که وقتی وارد یک قصه و ماجرا می شویم باید به فکر عواقب آن نیز باشیم، در حقیقت یک سیاستمدار و دولتمرد خوب و کشوری که پشت آن تفکر وجود دارد زمانی که اقدام به انجام کاری می کند، طبیعتا عواقب آن کار را می تواند تجزیه و تحلیل کند.

وی ادامه داد: طبق آمارهای رسمی کشور مردم رغبت کمی به حضور در انتخابات دارند، ولی کاندیدها و مسئولان ذیربط برنامه ها و طرح ها و سناریو می نویسند که مردم در انتخابات مشارکت کنند و نتیجه اش هم می شود حضور 22 میلیون نفری در انتخابات، حال چطور برای مسئله مهمی مانند مذاکرات هسته ای طراحی ای صورت نگرفته است؟

کارگردان "ترکش های صلح" اظهار داشت: زمانی که ما وارد موضوعی می شویم کسی به ما زور نمی گوید، بلکه خودمان به خودمان زور می گوییم، چرا که میزان اختلاس هایی که در کشور انجام شده کمتر از پولی است که دولت آمریکا از اول انقلاب اسلامی تاکنون بلوکه کرده است. پول هایی که تا به امروز اختلاس شده بسیار کمتر از میزان پول ما است که از سوی کشورهای دیگر بلوکه شده است.

حاتمی با بیان اینکه در وهله اول باید مراقبت های داخلی را انجام دهیم، تصریح کرد: عواقب مذاکرات هسته ای سنجیده نشده بود، نه در تندروی های دولت نهم و دهم و در دولت فعلی سنجیده عمل می شود. در زمان فعلی تلاش می شود که اتفاقی رخ دهد ولی همیشه اینگونه بوده که وقتی ما یک قدم عقب نشینی می کنیم طرف مقابل قدم های رو به جلو را بر می دارد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم  به مسئله ورود پیدا کرده و می خواهد برخی مسائل را حل کند، افزود: در گذشته همه مسائل خراب شده است، به عبارت دیگر ادبیات سیاسی ما در دولت قبلی تغییر کرده و بدترین نوع ادبیات سیاسی را در طول تاریخ کشورمان داشته ایم و حالا نیز دولت فعلی می خواهد در مقابل ادبیات دولت قبل بیش از اندازه لبخند بزند و آرامش داشته باشد.

کارگردان "ترکش های صلح" گفت: زمانی که ما وارد مسئله هسته ای و هر مسئله سیاسی دیگر می شویم باید به عواقب آن فکر کنیم، چرا که آمریکا عوض نشده است، شوروی، چین و هند و همه کشورهایی که برای ما گوشه چشم هایشان را نازک می کردند، عوض نشده اند، بلکه ما تغییر کرده ایم و از حرف هایی که زده ایم عدول کرده ایم.

حاتمی افزود: وقتی از یک ادبیات در جهان استفاده می کنیم باید عواقب آن را بپذیریم. آمریکا 60 سال پیش با بمب اتم به هیروشیما حمله می کند و الان هر سال در سالگرد قربانیان هیروشیما پرنده آزاد می کند و عذرخواهی می کند، ولی آن زمان آمریکا دقیقا می دانست که چه کاری انجام می دهد.

وی با بیان اینکه مردم ما از رفتارهای دولتمردان خسته شده اند، گفت: مردم از قول های دولتمردان خسته شده اند و اشکال ما این است که نسنجیده رفتار می کنیم و دولتمردان ما سواد سیاسی ندارند و باید این مسئله را بپذیرند و باید بروند از کشورهای عقب افتاده سیاستمداری را بیاموزند.

کارگردان "ترکش های صلح" خاطر نشان کرد: سیاستمداران ما هر آنچه که بر زبان شان می آید در مجامع بین المللی عنوان می کنند و ادبیات سیاسی ما در دنیا ضعیف است.


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس