مدافع جدید آبی‌ها قصد دارد تعداد بازی‌هایش در لیگ‌برتر را با پیراهن استقلال از مرز عدد60 عبور دهد و تجربه‌ای جدید را در کارنامه‌اش به ثبت برساند.

گروه ورزشی مشرق - دومین خرید استقلال در فاز دفاعی انجام شد. آبی‌ها بعد از اینکه با جابر انصاری هافبک- مهاجم فصل پیش گسترش قرارداد بستند، امین حاج‌محمدی از نفت را هم به لیست خود اضافه کردند؛ مدافعی که در دو فصل اخیر نمایش قابل توجهی از خود در خط دفاعی نفت به روی صحنه رقابت‌های لیگ‌برتر آورده است و یکی از ارکان اصلی موفقیت نفت در لیگ برتر و آسیا به شمار می رود.

شاه‌ماهی منصوریان در تور مظلومی +جدول عملکرد

قدم اول تقابل با قلعه‌نویی

محمدامین حاج‌محمدی 18ساله می‌خواست از ابتدای لیگ هشتم با سایپا وارد جغرافیای فوتبال ایران شود. با این حال دو فصل پشت خط مدافعان صاحبنامی چون مجید ایوبی و سیدجلال حسینی ماند تا از ابتدای لیگ دهم راهی نفت تهران شود.

محمدامین هشت هفته انتظار کشید تا بالاخره در دیدار حساس نفت و سپاهان 78دقیقه به میدان بیاید.

جمعه 26شهریور89 حسین فرکی در تقابل تیمش برابر سپاهان امیر قلعه‌نویی، محمدامین را وارد ترکیب اصلی نفت کرد و اتفاقا جواب گرفت. در دیداری که گلر حریف سیدمهدی رحمتی بود حاج‌محمدی 12دقیقه آخر بازی را روی نیمکت نشست تا علیرضا عزت‌کرامت جای او را بگیرد.

شاه‌ماهی منصوریان در تور مظلومی +جدول عملکرد

فصل کمرنگ

مدافع تازه‌وارد استقلال لیگ یازدهم و نیم‌فصل نخست لیگ دوازدهم را به خاطر گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی راهی انزلی شد تا برای ملوان توپ بزند. با این حال در طول یک فصل و نیم فقط موفق شد چهار مرتبه پیراهن انزلی‌چی‌ها را بر تن کند. محمدامین که نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم به نفت برگشت در سه دیدار آخر این تیم برابر داماش(2 بر صفر)، سایپا(یک بر صفر) و فولاد(صفر- صفر) 270دقیقه حضور را تجربه کرد.

ظهور مدافع 6امتیازی

در واقع محمدامین در سه بازی انتهای لیگ دوازدهم توانایی‌هایش را به متولیان نفت نشان داد. حاج‌محمدی در لیگ سیزدهم به انتخاب اصلی یحیی گل‌محمدی در خط دفاعی نفت تبدیل شد. محمد در 25بازی از 30دیدار فصل حضور داشت در حالی که 23مرتبه وارد ترکیب اصلی شد.

حاج‌محمدی در طول فصل 2122دقیقه بازی کرد و دو گل هم به فجر و راه‌آهن زد. نکته قابل تامل اینکه هر دو گل این مدافع عامل پیروزی نفت برابر رقبای مذکور شد.

محمد هفته اول لیگ سیزدهم به فجر(78) گل زد تا نفت گل‌محمدی آغازی پرقدرت را در کارنامه‌اش به ثبت برساند.

شاه‌ماهی منصوریان در تور مظلومی +جدول عملکرد

این مدافع در ایستگاه چهارم لیگ هم وقتی بازی دو تیم نفت و راه‌آهن با گل‌های رضا نوروزی و بهادر عبدی مساوی دنبال می‌شد، نتیجه‌اش را با ضربه دقیقه83 خود به سود نفت تغییر داد.

به این ترتیب مدافعی که در لیگ پانزدهم لباس استقلال را بر تن خواهد کرد، در لیگ سیزدهم شش امتیاز مستقیم را برای نفت یحیی گل‌محمدی گرفت تا یکی از عوامل موثر در آسیایی شدن این تیم لقب بگیرد.

اخراجی‌ مقابل پرسپولیس و سپاهان

محمدامین در لیگ چهاردهم برای نفت علیرضا منصوریان هم بسیار کارساز«دفاع» کرد. حاج‌محمدی اگرچه گلی به ثمر نرساند و امتیاز مستقیمی نگرفت اما طی 22بازی از جمله بهترین‌های نفت و لیگ در فاز دفاعی لقب گرفت.

شاید تنها نکته منفی در کارنامه فصل اخیر او دو کارت قرمزی بود که در هفته‌های اول و نوزدهم نصیبش شد.

محمدامین هفته اول لیگ در سه دقیقه پایانی دیدار نفت و پرسپولیس با کارت زرد دوم احمد صالحی از زمین اخراج شد در حالی که نتیجه نهایی تساوی یک- یک تیم‌های علیرضا منصوریان و علی دایی بود.

این مدافع هفته نوزدهم مسابقات هم با گرفتن کارت زرد دوم از تورج حق‌وردی عاملی شد برای 10نفره شدن نفت در 27دقیقه پایانی دیدارش برابر سپاهان.

با این حال نفت 10نفره در فولادشهر با گل دقیقه78 تعویض طلایی منصوریان- عباس بوعذار- از شکست برابر سپاهان گریخت تا خوشحال‌ترین نفتی هفته19 لیگ محمدامین حاج‌محمدی باشد.

شاه‌ماهی منصوریان در تور مظلومی +جدول عملکرد

عبور از عدد60 با استقلال

مدافعی که در لیگ قهرمانان هفت بازی برای نفت انجام داد، لیگ‌های دهم تا چهاردهم با پیراهن نفت و ملوان 60بازی انجام داده است.

محمدامین طی این مدت 54بار وارد ترکیب اصلی تیم‌های مذکور شد تا روی هم چهار هزار و 946دقیقه فوتبال لیگ‌برتری را در کارنامه‌اش به ثبت برساند.

به عبارت ساده‌تر مدافع جدید آبی‌ها قصد دارد تعداد بازی‌هایش در لیگ‌برتر را با پیراهن استقلال از مرز عدد60 عبور دهد و تجربه‌ای جدید را در کارنامه‌اش به ثبت برساند.

محمدامین می‌تواند با استقلالی‌ها از مرز پنج هزار دقیقه بازی در لیگ‌برتر فوتبال ایران عبور کند آن‌هم بعد از هفته نخست لیگ15.

جدول عملکرد محمدامین حاج‌محمدی در ادوار لیگ‌برتر

لیگ

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

کارت زرد

کارت قرمز

دهم

نفت

6

5

447

-

1

-

یازدهم

ملوان

3

2

201

-

-

-

دوازدهم

ملوان

1

-

19

-

1

-

دوازدهم

نفت

3

3

270

-

-

-

سیزدهم

نفت

25

23

2122

2

4

-

چهاردهم

نفت

22

21

1887

-

4

2

مجموع

60

54

4946

2

10

2

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    نفت تهران مثلا در جام باشگاه های آسیا هست!!
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    این بزرگترین خیانت به کشور است. وقتی یک تیم مثل نفت قهرمان می شود همه تیم ها سعی می کنند با جذب بازیکنان این تیم مسابقات ملی را به چالش می کشند
  • میلادی ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    4سولیسی عزیز نظر الکی نده فوتبال حرفه ای شده...4تاییا
  • رضا ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    دنیـــا فقط استقلـــــــــــال که همه بازیکنان خوب لیگو داره گلچین میکنه لنگـــــــــــــیا ازهمیــــــــــن الان گــــــــــوش بزنــــــــــــگ باشند.
  • ناشناس ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 0
    چرا همه تیم ها به جای تولید بازیکن دنبال خریدن؟این به خاطر دادن پول های بی حساب و کتاب از بیت المال است که خیانت بهمردم کشورمون است که هیچکی راضی نیست از بیت المال ریالی برای فوتبال هزینه شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس