اجرای طرح «افطار تا سحر» با تخفیف ویژه ماه مبارک رمضان عده زیادی از علاقه‌مندان را با سینما آشتی داده است.

به گزارش مشرق،طرح افطار تا سحر به عنوان یک برنامه ویژه برای ایام ماه مبارک رمضان از سال گذشته در پردیس‌های سینمای کشور اجرایی شده است.

در این طرح اکران فیلم از «افطار تا سحر» انجام می‌شود و از نظر ساعات اکران،‌ پس از ساعت افطار تا قبل از اذان صبح است و فرصتی برای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به سینما فراهم شده که پس از فراغت از کار و برنامه افطار در ساعاتا پایانی شب فرصتی را به تفریح اختصاص بدهند و به همراه خانواده یا دوستان خود به سینما بروند و فیلم تماشا کنند.

با برنامه‌ریزی ویژه،‌ امسال علاوه بر اجرای طرح «افطار تا سحر» تخفیف ویژه بلیت برای ماه مبارک نیز در نظر گرفته شده و این تخفیف‌ها از هزار تا 2 هزار تومان بوده است وکه نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشته و به ترغیب مخاطبان سینما منجر شده است.

احمد حسن‌نژاد یکی از مدیران پردیس آزادی با اشاره به استقبال خوب از طرح «افطار تا سحر» گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی این دو سال اجرای طرح «افطار تا سحر» بوده است.

وی در خصوص کم رونق بودن گیشه سینما در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: همیشه ایام ماه مبارک رمضان دوران کم رونقی سینما بوده است چون مردم روزه‌دار مشغول عبادات و مراسم افطاری هستند اما با طرح و اجرای برنامه افطار می‌توانند زمانی را به تماشای فیلم مورد علاقه در سینما اختصاص دهند.

حسن‌نژاد با اشاره به تأثیر این طرح در بهبود چرخه اقتصادی سینما بیان کرد: سال گذشته تجربه خوبی از اجرای این طرح داشتیم که موجب شد فیلم‌ها میلیاردی بفروشند و امسال هم با فیلم‌های خوب و جذاب اکران ماه رمضان مواجه بودیم که سالن‌های سینما را مملو از جمعیت می‌کند به طوریکه عده‌ای موفق به خرید بلیت نمی‌شوند. تخفیف ویژه بلیت هم در این استقبال و تأثیر زیادی داشته است.

مدیر سینما آزادی اظهار داشت: طرح «افطار تا سحر» طرح موفق ماه رمضان است که با برنامه‌ریزی و حمایت وزارت ارشاد باعث بهبود وضعیت فروش سینما شده است چهار فیلم درجه یک و پرفروش در ایام ماه مبارک رمضان اکران شده و وضعیت به گونه‌ای شده است که در خدمت رسانی به مردم در این ساعات دچار مشکل شده‌ایم. چون جمعیت زیاد و تقریباً دو برابر ماه رمضان سال قبل است. امیدوارم با این موقعیت بتوانیم فضا را به سمتی ببریم که مشکل‌های سینما حل شود.

وی افزود: آشتی مردم با سینما و استقبال در ساعات 23 تا 2:30 بامداد قابل ملاحظه است. این نشان می‌دهد که اگر مدیران ما ذائقه سنجی و مدیریت صحیح حرکت کنند می‌توانند به سینما کمک کنند.

حسن‌نژاد تخفیف بلیت و اکران فیلم‌های خوب را دلیل استقبال خوب از سینما دانست و اظهار داشت: موضوع اقتصادی  مسئله بزرگی است، یک خانواده 5 نفری وقتی می‌خواهد به سینما برود، ‌صرف نظر از هزینه‌ها ممکن است در مجموع فشار بیاورد ولی با تخفیف‌های ویژه‌ امسال مقداری از هزینه‌ها کاهش یافته و رغبت خانواده‌ها بیشتر شده است.

وی پس از دعوت مردم به تماشای فیلم در ماه مبارک رمضان گفت: اگر تخفیف بلیت در طول سال و روزهای پایانی هفته اتفاق بیفتد هم به سینما کمک خواهد کرد. و در رونق سینما مؤثر خواهد بود. خوشحالم که رسانه ملی به این طرح و در واقع به اقتصاد و رونق سینما کمک می‌کند.

مازیار رضاخانی یکی از مدیران پردیس سینما ملت نیز در این خصوص اظهار داشت: طرح «افطار تا سحر» برنامه‌ خوبی بود و ما در روزهای اول ماه مبارک رمضان با استقبال خوب مخاطبان سینما مواجه شدیم.

رضاخانی در ادامه بیان کرد: در ساعات پایانی شب پس از ساعت 12 استقبال از فیلم‌ها بیشتر می‌شود و این برای رونق سینما خوب است.

مدیر پردیس ملت با اشاره به به تخفیف ویژه بلیت ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به تخفیف بلیت‌های سینما گیشه خوبی داشتیم و امیدواریم این استقبال ادامه یابد.

وی در پایان عنوان کرد: به دلیل ساعات طرح افطار تا سحر ساعت اذان مغرب تا اذان صبح را در سینما هستیم و در کنار همکارانمان سحری و افطاری را برگزار می‌کنیم و این خود یک تجربه جدید است.

شایادن ذکر است؛ با اجرای طرح «افطار تا سحر» در این دو سال با توجه به زمان بی‌رونقی سینما، کمک‌ زیادی به گیشه سینما خواهد کرد. ضمن اینکه افزایش میزان تخفیف بلیت‌ها نیز در استقبال مخاطبان سینما موثر بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس