سینما ملت اولین تجربه شبکه افق در تولید برنامه سینمایی بود. شبکه ای جوان که دغدغه فرهنگی انقلاب را دارد.

گروه فرهنگی مشرق- امسال جشنواره فیلم فجر با همه خوب و بدش تمام شد و یکی از جشنواره‌های خوب فیلم فجر بسته‌شد. اما در میان برنامه‌های مختلف سیما امسال دوبرنامه حضوری جدی و موثر داشتند.
برنامه"هفت" که پیش از این به‌صورت ضبط شده پخش می‌شد امسال و در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر به‌صورت زنده روی آنتن رفت و توانست تاثیر گذار باشد. تاثیری که می‌تواند درایام  آشتی مردم با سینما نقش جدی داشته باشد.
برنامه خوب دیگر سیما نیز یک برنامه دیدنی و تاثیرگزار بود با نام"سینما-ملت". این برنامه سینمایی شبکه افق توانست در رقابت شبکه های تلویزیونی برای پوشش جشنواره فیلم فجر، برنامه های متفاوت را به نمایش بگذارد. رویکرد این برنامه گزارشی- تحلیلی در نقد و بررسی فیلم های حاضر در بخش مسابقه جشنواره سی و چهارم با تمام برنامه های تلویزیونی مشابه متفاوت است. ايزد مهرآفرين تهيه كننده این برنامه تلویزیونی در این خصوص می گوید: ما تلاش کردیم در برنامه سینما ملت از حضور منتقدان جوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استفاده کنیم. جوانانی که علی رغم توانایی های فنی شان به دلیل فضای بسته دیگر برنامه های تلویزیونی امکان حضور نداشته اند.

پرونده قابل قبول سیما در برنامه‎سازی برای جشنواره فیلم فجر

مهرافرين با اشاره به این که سینما ملت توانست با زاویه نگاه جدیدی به جشنواره فجر نگاه کند، بزرگترین برگ برنده این برنامه را داشتن نیروهای جوانی دانست که از فارغ از محافظه کاری های مرسوم در برنامه های سینمایی تلویزیون که ناشی از گعده های دوستانه منتقدان و سینماگران است، فیلم های جشنواره را نقد کردند. سینما ملت اولین تجربه شبکه افق در تولید برنامه سینمایی بود. شبکه ای جوان که دغدغه فرهنگی انقلاب را دارد. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت سینما، نبود برنامه ای خبری تحلیل در حوضه سینمای یکی از نقص های شبکه افق تا پیش از روی آنتن رفتن برنامه «سینما ملت» بود.
ایزد مهرآفرین تهیه کننده سینما ملت معتقد است این برنامه به سمت ارائه مباحثی رفته است که دیگر برنامه های سینمایی در تلویزیون کمتر سراغ بیان آنها می روند.
مهرآفرین می افزاید: دانستن برخی از مسائل جاری در سینمای ایران یکی از حقوق مسلم بینندگان تلویزیون به عنوان مخاطبان اصلی سینما است و ما همان طور که از نام برنامه سینما ملت مشخص است، تلاش کرده ایم آنچه جامعه باید درباره سینما بداند را در اختیار آنها قرار دهیم. این تهیه کننده با بیان اینکه اولین تجربه شبکه افق در رویکرد به سینمای ایران با پوشش جشنواره فیلم فجرف تجربه ای جدی بود که کار فشرده ای را طلب می کرد، گفت، به لطف خداوند و با تلاش همکارانم توانستیم این کار را به پایان برسانیم و امیدوارم «سینما ملت» با این شروع توانسته باشد در بین بینندگان شبکه افق مقبول بیفتد. گفتنی است در چند رسانه بحث هایی درباره ادامه یافتن این برنامه در شبکه افق مطرح شده است که تهیه کننده «سینما ملت» این موضوع را رد نکرد اما آن را منوط به فراهم شدن شرایط و تمایل «افق» به ادامه همکاری دانست.
لازم به ذکر است برنامه سینما ملت در ایام جشنواره فیلم فجر هر شب از ساعت 23:30 دقیقه به مدت یک ساعت به روی آنتن شبکه افق می رفت و در طی آن ضمن ارائه گزارشی رخداد های روزانه جشنواره، گفت و گو با کارگردانان، بازیگران و عوامل تولید فیلم ها به نقد آثار بخش مسابقه نیز پرداخته می شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس