کد خبر 432515
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه مشکلات گوارشی از جمله نفخ باعث بی‌خوابی می‌شود, گفت: مصرف غذاهای چرب به دلیل دیر هضم بودن آنها موجب بروز بی‌خوابی می‌شود.

 به گزارش مشرق, مجید انوشیروانی متخصص طب سنتی درباره بی‌خوابی اظهار داشت: درمان بی‌خوابی بدون تشخیص سبب ممکن نیست. بیشترین علل شایع بی‌خوابی به دلیل مشکلات گوارشی است.

به گفته وی نوع رویایی که در خواب می‌بینیم به سیستم گوارش بستگی دارد و اینکه چه خوردیم و چه اثری غذا بر معده ما داشته, وابسته است.

 نفخ باعث بی‌خوابی می‌شود

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه نفخ باعث بی‌خوابی می‌شود, افزود: انباشتگی غذا در معده، کم خوری و پُرخوری هر دو سبب اختیاری بی‌خوابی است و درمان طبی ندارد و فرد باید رعایت کند و غذای نفاخ مصرف نکند، همچنین غذایی که چرب است و از معده دیر عبور می‌کند و به اصطلاح دیر هضم است, مصرف نشود.

انوشیروانی بیان داشت: بحث دیگر در بی‌خوابی, خشکی سیستم عصبی است که می‌تواند ساده باشد یا همراه با غلبه سودایی و صفراوی است که دارای علامت‌های متفاوت است.

وی عنوان کرد: کسانی هستند که در چشمشان احساس شن ریزه و احساس خشکی در سوراخ‌های بینی می‌کنند و در زمان سرماخوردگی کمترین ترشح را در بینی دارند و ضمناً بی‌خواب هم هستند. این افراد به احتمال زیاد بی‌خوابی‌شان ناشی از خشکی سیستم عصبی است.

انوشیروانی افزود: اگر این افراد دچار وسواس, بدگمانی‌ها و خیالات تباه و بیهوده می‌شوند, این افراد به احتمال زیاد دچار سوءمزاج‌های سودایی سیستم عصبی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ از افراد بی‌خواب پرخاشگری و تندخویی دارند, احساس سوزش و گزش در چشم, حنجره و حلق و بینی می‌کنند. این افراد چهره‌های برافروخته و قرمز دارند این بی‌خوابی علتش چیز دیگری است و ناشی از ماده صفرا است که خشک است و همراه با گرمی خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس