کد خبر 434924
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰

شب ادرارى عبارتست از يك عمل غير ارادى كه طبيعت در عالم خواب انجام مى‏دهد تا مثانه را از ادرار خالى نمايد و اين عمل بيشتر در كودكان و گاهى نوجوانان انجام مى‏شود.

به گزارش مشرق، شب ادرارى عبارتست از يك عمل غير ارادى كه طبيعت در عالم خواب انجام مى‏دهد تا مثانه را از ادرار خالى نمايد و اين عمل بيشتر در كودكان و گاهى نوجوانان انجام مى‏شود. عوامل مختلف مى‏‌توانند سبب شب ادرارى شوند مانند:

1- سوء مزاج سرد زیاد و سستی عضله های مثانه(سستى كمر، ضعف اعصاب، كوچك بودن مثانه، سستى اسفنگترهاى كنترل‏كننده مجراى ادرار، زياد بودن رطوبات بدن از حال طبيعى، ناراحتى‏هاى عصبى مانند اضطراب و ضعف دستگاه عصبى).

2- مصرف زیاد غذاهای مدر (هندوانه، خربزه، موسیر، ، هلیله زرد، چای و.....)

3- جابه جا شدن مهره کمر که پیرو آن به عضله مثانه آسیب برساند.

لكن اكثر افرادى كه شب ادرارى دارند داراى مزاج سرد و مرطوب هستند و كثرت رطوبات بدن سبب مى‏شود كه مثانه زودزود پر شود و چون اين اطفال خواب سنگينى هم دارند زمانى كه مثانه از ادرار پر مى‏شود طبيعت بصورت يك عمل انعكاسى ماهيچه‏ هاى‏ ديواره مثانه را جهت تخليه مثانه به انقباض در مى‏ آورد و از سوى ديگر اسفنگتر كنترل كننده مجراى ادرار قدرت كافى جهت بستن مجراى ادرار را ندارد و دست از انقباض بر مى‏ دارد و مثانه تخليه مى‏ گردد.

سیر درمان:

1-      غذاها و نوشيدنى‏هائى كه مدر بول(ادرار آور) هستند مانند چائى، قهوه، كاكائو، خیار، هندوانه و خربزه، كاهو و امثالهم خصوصاً در نيمه دوم روز استفاده نشود.

2-      روغن مالی ناحیه مثانه با روغن بادام تلخ، هرشب.(در صورت نیاز از بادکش گرم کمک گرفته شود).

3-      ضماد داروهای گرم مزاج بر روی موضع مانند زنجبیلِ مخلوط با کمی زردچوبه.

4-      دمنوش اسطوخدوس روزی 2 مرتبه صبح و ظهر نصف لیوان.

منبع: عصر طب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    فقط با یک قاشق روغن کنجد زیر ناف را شب (وکهن سالان ام اسی ها و کسانی که تکرر ادرار شبانه دارند بعد از وعده های غذایی) ماساژ دهند. سیر،دارچین،زیره،سیاه دانه و... خوراک گرم و خشک درمان را تسریع می کند (تابستان ها صبح و شب زمان بهتری ست) . به ناز و کرشمه ی پزشکان نیازی ندارید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس