کد خبر 432158
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

از زمان آغاز عملیات قلمون، رزمندگان حزب الله با همراهی نیروهای ارتش سوریه به صورت مستمر به پیشروی های خود در این منطقه ادامه دادند و موفق شدند اکثر این مناطق را به کنترل خود درآوردند. در حال حاضر بخش نسبتا کوچکی از کوه های قلمون در اختیار تروریست های داعش قرار دارد.

نگرانی تلاویو از مرحله پایانی عملیات قلمون
به گزارش مشرق، همزمان با نزدیک شدن به مرحله پایانی عملیات قلمون و آماده شدن نیروهای مقاومت برای کنترل یکی از گذرگاه های مهم مرزی بین سوریه و لبنان، زنگ خطر در تلاویو به صدا در آمده است چرا که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان بیش از پیش در حال نزدیک شدن به مرزهای شمال شرقی سرزمین های اشغالی هستند .

عملیات تهاجمی قلمون از اواسط بهار و همزمان با آب شدن برف ها با هدف پاکسازی این مناطق از وجود گسترده شبه نظامیان جبهه النصره و داعش آغاز شد. این گروه های تروریستی از منطقه قلمون برای کمک رسانی به سایر مناطق سوریه استفاده می کردند و همچنین امنیت لبنان را در معرض خطر قرار داده بودند .

از زمان آغاز عملیات قلمون، رزمندگان حزب الله با همراهی نیروهای ارتش سوریه به صورت مستمر به پیشروی های خود در این منطقه ادامه دادند و موفق شدند اکثر این مناطق را به کنترل خود درآوردند. در حال حاضر بخش نسبتا کوچکی از کوه های قلمون در اختیار تروریست های داعش قرار دارد .

منابع آگاه گزارش دادند که نیروهای مسلح سوریه به همراه رزمندگان حزب الله به زودی به جبهه الزبدانی منتقل خواهند شد. گذرگاه مرزی الزبدانی که سوریه را به شهر ناحله لبنان وصل می کند از اهمیت زیادی برای حزب الله برخودار است چرا که این منطقه به دلیل نزدیکی به نبطیه- یکی از مراکز اصلی حزب الله در لبنان- زمانی به عنوان مسیر کمک رسانی مورد اسفتاده قرار می گرفت.

مصمم بودن نیروهای مقاومت برای امن سازی این منطقه بیش از همه باعث نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی شده است. چرا که بخش جنوبی زبدانی تنها ٣٠ کیلومتری با خط آتش بس تعیین شده توسط سازمان ملل در بلندی های جولان فاصله دارد.

تحلیلگران بخشی از اهداف احتمالی جنبش مقاومت اسلامی لبنان را پیشروی به سمت مزارع شبعا واقع در نزدیکی استان قینطره سوریه عنوان کرده اند که می تواند تاثیرات بزرگی در آینده داشته باشد. در این صورت بخش اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی نه تنها مجبور است که با فعالیت ها و تحرکات نیروهای حزب الله در شمال سرزمین های اشغالی درگیر باشد بلکه مجبور است حضور جدی و فزاینده نیروهای مقاومت پدر بخش شرقی سرزمین های اشغالی را تحمل کند که چالشی غیرقابل چشم پوشی برای صهیونیست ها محسوب می شود.

 حزب الله در ماه مارس به ١٠ کیلومتری مرزهای سوریه با سرزمین های اشغالی در قنیطره نزدیک شد اما این جنبش پس از آن اکثر نیروهای خود را از شهر الحمیدیه به کوهستان های قلمون منتقل کرد تا برای شروع عملیات تهاجمی در این منطقه آماده شوند.

هم اکنون با نزدیک شدن دوباره حزب الله به مرزهای شرقی سرزمین های اشغالی این سوال در اذهان ناظران ایجاد می شود که رژیم صهیونیستی چه واکنشی از خود نشان خواهد داد و آیا به صورت مستقیم دخالت خواهد کرد؟ طی چند روز گذشته بعضی زمزمه ها در تلاویو شنیده می شود که اسرائیل برای کمک به دروزی ها باید مستقیما در سوریه دخالت کند با وجود این به نظر نمی رسد که تصمیم گیران صهیونیستی در این زمینه جدی باشند.

اما آنچه مسلم است رژیم صهیونیستی برای مقابله با پیشروی نیروهای مقاومت همکاری و حمایت خود را از گروه تکفیری بویژه جبهه النصره افزایش خواهد داد تا از طریق این گروه ها مانع از رسیدن مقاومت به مرزهای شرقی سرزمین های اشغالی شود.

منبع: الوقت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    چند روز هست پروازهای جاسوسی اسراییل روی لبنان بیشتر از حد عادی شده. امروز صبح در مناطق مختلف، هواپیماهای جاسوسی پرواز میکردن. چی تو کله ی بی مغز اسراییل هست خدا میدونه.
  • پسر ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    حزب الله هم الغالبون
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    اگه اسراييل به مواضع حزب الله در اون منطقه حمله كنه; ايران بايد واكنش بسيارسخت نظامي نشون بده. منظورم از واكنش اين نيست كه افخم(سخنگوي خارجه) بياد محكوم كنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس