«به روایت همت»؛ برگزیده‌ای از سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و و بیاناتی از شهید همت به کوشش حسین بهزاد از سوی انتشارات صاعقه و لشکر ۲۷ بعثت به چاپ چهارم رسید.

به گزارش گروه جهاد و مقاوت مشرق،‌ کتاب «به روایت همت» در برگیرنده سی و دو درس ـ گفتار برگزیده از سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و و بیاناتی است که در ابتدای عملیات‌ها برای توجیه گروه‌ها از سوی شهید همت ارائه در حد فاصل بهار 1359 تا زمستان 1362 ارائه می‌شده است که طی یک روند پژوهشی توسط حسین بهزاد جمع‌آوری شده است.
دست‌نوشته‌های شهید همت به چاپ چهارم رسید
بهزاد در این کتاب با رجوع به آرشیوهای مدارک دیداری، شنیداری و مکتوب موسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس سپاه محمد رسول الله، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چندین ماخذ آرشیوی دیگر این اطلاعات را به دست آورده است. این کتاب در حقیقت وقایع چهار ساله پایانی زندگی شهید همت از بدو حضور وی در پاوه تا 10 روز مانده به شهادت او در عملیات خیبر را شامل می‌شود.

تاکنون کتاب‌های بسیاری درباره شهید همت منتشر شده است که اغلب آن‌ها خاطرات همرزمان،‌ خانواده و دوستان درباره وی بوده است،‌ اما در این کتاب حسین بهزاد افکار، آرمان‌ها و عقاید شهید همت را از خلال سخنان خود شهید به مخاطب شناسانده است.

در گفتار یکم، چهار مصاحبه شهید همت با مجلات پیام انقلاب و امید انقلاب درج شده است. در فصل‌های بعدی گفتارهای او از نوارهای صوتی و تصویری است که در آرشیو مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت موجود است. این سخنان با تلاش مؤلف کتاب پیاده و ویرایش شده و در موارد مورد لزوم در پاورقی‌ها توضیحاتی بیان شده است. سخنرانی‌های سال‌های 61 و 62 نیز که توسط ابراهیم حاتمی‌کیا تصویربرداری شده و در این کتاب پیاده شده است. در پایان کتاب نیز تعدادی از عکس‌های شهید همت و نقشه‌ عملیات‌هایی که در آنها حضور داشته، منتشر شده است.

چاپ چهارم «به روایت همت» در شمارگان 2500 نسخه  از سوی نشر صاعقه و لشکر 27 بعثت منتشر و روانه بازار نشر شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس