سردار شهید احمد سلیمانی بهار سال ۱۳۳۶ در روستای قنات ملک شهرستان بافت، به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در قنات ملک گذراند و برای ادامه تحصیل به کرمان رفت. با شرکت در جلساتی مذهبی و آشنایی با روحانیون مبارز کرمان به صف مبارزان رژیم شاه پیوست.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - مثل همیشه بساط سلمانی اش را پهن کرده بود. چند نفر هم از رزمنده ها برای اصلاح ایستاده بودند به صف. با اینکه جانشین ستاد لشکر بود اما ابایی از این کارها نداشت. عاشق بسیجی ها بود. یکی یکی سر و وضع بچه ها را اصلاح کرد. موقع غروب که داشت بر می گشت عقب، انگشت هایش حسابی تاول زده بود. گفتند: برادر سلیمانی اینجا چند نفر سلمانی داریم برای همین کارها. خندید و گفت:« کار کردن برای بسیجی ها خیلی لذت دارد. یعنی می شود فردای قیامت یکی از اینها بیاید دست من را بگیرد و بگوید : «این احمد در آن دنیا سر من را اصلاح کرد»

***
سردار شهید احمد سلیمانی بهار سال ۱۳۳۶ در روستای قنات ملک شهرستان بافت، به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در قنات ملک گذراند و برای ادامه تحصیل به کرمان رفت. با شرکت در جلساتی مذهبی و آشنایی با روحانیون مبارز کرمان به صف مبارزان رژیم شاه پیوست. پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ، راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد. همزمان با حضور در جبهه، در دانشگاه اصفهان پذیرفته شد. اما حضور در جبهه را به ادامه تحصیل ترجیح داد. احمد اولین بار در عملیات بیت المقدس مجروح شد اما بعد از بهبودی باز به جبهه بازگشت.

وی با عنوان معاون اطلاعات و عملیات و جانشین لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات های مختلف حضور داشت. سرانجام در مهر ماه سال ۱۳۶۳ روح بلندش از ارتفاعات میمک به سوی آسمان پرگشود. از سردار شهید "احمد سلیمانی ” تنها یک یادگار به نام "زینب” باقی مانده است. در بزرگواری این شهید والامقام همین بس که سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در وصف ایشان گفته: « اگر بخواهم کلمه‌ای را اختصاصاً و حقیقتاً‌ به عنوان مشخصه این شهید ذکر کنم، باید بگویم «انسان پاک» لایق این شهید بزرگوار است.»
تنظیم : محمد علی عباسی اقدم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس