معاون عمليات نيروي هوايي ارتش گفت: نسل جديد بمبهاي فوق سنگين با تغيير کاربري و ايجاد يکسري توانمنديها و ارتقا در آن، در دست توليد مي باشد و به محض واگذاري به نيرو در تمرينات و رزمايشها مورد آزمايش قرار مي گيرد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از ايرنا، امير خلبان محمد علوي معاون عمليات نيروي هوايي ارتش گفت: در طي سالهاي گذشته با توجه به اتفاقاتي که در منطقه رخ داده و جنگهايي که در دهه گذشته در افغانستان، عراق و منطقه خليج فارس اتفاق افتاده است و همچنين حضور نيروهاي فرامنطقه اي در منطقه ، نيروي هوايي تهديد را خيلي جدي احساس کرد و در نتيجه نسبت به ارتقاي توان رزمي خود در مقايسه با گذشته سرعت مضاعفي بخشيد.

* ساخت تسليحات هوشمند توسط نيروي هوايي ارتش

امير علوي خاطرنشان کرد: نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در زمينه ساخت تسليحات راهبردي توانسته است تسليحاتي را بسازد که با رها کردن اين تسليحات هوشمند و نقطه زن از راه دور، بتواند دشمن را مورد اصابت قرار دهد.
وي خاطرنشان کرد: از جمله اين تسليحات بمب قاصد با تناژ بسيار بالا است که پس از شليک از مسافت دور ،هدف را به صورت نقطه اي مورد اصابت قرار داد و آن را منهدم کرد.
امير علوي گفت: در خصوص انهدام اهداف دريايي نيز نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران هم اينک موفق شده است با اتکاي به خداوند و متخصصان متعهد خود موشکهايي مشابه کروز را توليد و با موفقيت آنها را شليک و اهداف را منهدم کند.
معاون عمليات نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اين که توليد انبوه موشکهاي مشابه کروز در کشور آغاز شده است، گفت: متخصصان ايراني همچنين موفق شده اند موشکهاي زمين پايه را تغيير ساختار داده و آنها را هواپيما پايه کنند و بر روي جنگنده بمب افکنهاي نيروي هوايي نصب نمايند.
امير علوي خاطرنشان کرد: اين موشکها هم اينک در حال بهره برداري بوده و در تمامي پايگاههاي هوايي نيز استقرار يافته اند.

* ساخت جنگنده صاعقه در راستاي ارتقاي توان رزمي نيروي هوايي

وي در خصوص ارتقاي توان رزمي جمهوري اسلامي ايران در زمينه ساخت هواپيماهاي جنگنده نيز گفت: نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران همچنين موفق شده است با همکاري صنايع وابسته به وزارت دفاع و کارکنان فني و جهادگر نيروي هوايي هواپيماي جنگنده صاعقه را بسازد که روند توليد اين هواپيما با سرعت زيادي پيش رفته و در يکي از پايگاههاي شکاري نيروي هوايي نيز گردان شکاري اين هواپيما تشکيل شده و الان هم در حال پرواز است.
امير سرتيپ علوي با اشاره به ديگر دستاوردهاي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در زمينه تجهيزات مورد نياز اين نيرو، افزود: احياي تمامي سيستمها و موشکهاي دوربرد هواپيماهاي راهبردي و بمب افکن سنگين سوخو 24 که در منطقه و در جنگ الکترونيک از اين هواپيما استفاده مي شود و در رزمايشهايي که بويژه در سال گذشته انجام شد، مورد استفاده قرار گرفت، از جمله اين دستاوردها است.

* کسب دستاوردهاي جديد در زمينه جنگ الکترونيک

وي در خصوص دستاوردهاي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در زمينه جنگ الکترونيک نيز اظهارداشت: باتوجه به محدوديتهايي که اين سامانه در کشور دارد و نمي توان به طور گسترده مطالب مربوط به آن را بيان کرد اما اين نويد را به مردم مي دهيم که متخصصان متعهد ايراني در زمينه جنگ الکترونيک به پيشرفتهاي قابل توجهي دست يافته اند.
وي افزود: اين پيشرفتها از جمله شامل اختلال در سيستمهاي راداري، الکترونيکي، ارتباطي و همچنين جنگ در تمام شبکه هاي راداري دشمن به طور دور ايستا و هواپايه است.

* ساخت شبيه ساز 10 نوع هواپيماي جنگنده در کشور

معاون عمليات نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اين که نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در زمينه ساخت شبيه سازها نيز به دستاوردهاي خوبي دست يافته است، خاطرنشان کرد: برغم تحريمهاي بيش از سه دهه گذشته متخصصان توانمند و متعهد ايراني همچنين موفق به ساخت شبيه ساز 10 نوع جنگنده بمب افکن موجود در کشور شده اند.
امير علوي، گفت: شبيه ساز سامانه اي است که براي تهيه آن نياز به صرف هزينه ها سنگيني وجود دارد و حتي از هواپيماهاي شکاري نيز گرانتر است .
وي با بيان اين که از جمله برکات انقلاب اسلامي آن بود که امام خميني (ره) به ما نشان داد بايد روي پاي خود بايستيم، افزود: از مدتها پيش ساخت شبيه سازها در نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي توسط کارکنان معاونت تحقيقات جهاد خودکفايي اين نيرو آغاز شد و هم اينک علاوه بر شبيه ساز 10 نوع جنگنده اي که در کشور داريم ، موفق شده ايم سامانه هاي شبيه سازهاي هواپيماهاي ترابري، سنگين، فوق سنگين و سبک را در کشور بسازيم که بهره برداري عملياتي از آنها در تمامي پايگاههاي کشور در حال انجام است.
معاون عمليات نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان کرد: در بحث ارتقاي توان رزمي و تلفيقي از موشکهاي شرقي به غربي و غربي به شرقي و اين که بتوانيم اين موشکها را در داخل مشابه سازي کنيم، موفق شده ايم که هواپيماهاي شرقي و غربي را با تسليحات مشابه خودشان در کشور تجهيز کنيم.

* تمامي هواپيماهاي نيروي هوايي توسط کارکنان توانمند اين نيرو اورهال مي شوند

امير علوي اظهارداشت: در بحث اورهال هواپيماها که پيش از انقلاب توسط مستشاران خارجي و وابسته ها در سايرکشورها انجام مي شد ، امروز مي توانيم به جرات بگوييم که تمام هواپيماها را با دست توانمند کارکنان فني نيروي هوايي در داخل کشور اورهال مي کنيم و رژه 140 فروندي هواپيماهاي جنگنده ايران در رژه سالهاي اخير و همزمان با روز 29 فروردين مويد اين ادعا است.
وي خاطرنشان کرد: پرواز 140 فروند جنگنده که در روز دوم جنگ تحميلي عراق به ايران در سال 1359 انجام شده بود در رژه روز 29 فروردين سال گذشته نيز حاکي از آن بود که نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با گذشت بيش از 30 سال از آن زمان همچنان استوار است و توانسته حسرت کشورهاي منطقه و ديگر کشورهاي جهان را برانگيزد.
امير علوي در ادامه يادآور شد: هدف از تمام فعاليتهاي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي دادن پيام صلح و دوستي به تمام کشورهاي منطقه است.

* نيروي هوايي آماده مقابله با هر نوع تهديدي است

وي افزود: کشورهاي همسايه و منطقه بايد اين را هم بدانند که نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به طور 24 ساعته آماده مقابله با هر نوع تهديدي در فضاي مقدس جمهوري اسلامي ايران است و با تمام قوا و قدرت با آن مقابله خواهد کرد و اجازه تعدي به دشمنان را نمي دهد.
معاون عمليات نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به بکار گيري بمبهاي فوق سنگين در اين نيرو، افزود: اين بمبها با تناژ بالا و داراي قدرت تخريب بسيار زيادي هستند که نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با تغييرکاربري که به اين بمبها داد، آنها را نقطه زن کرده و برد عملياتي آنها را نيز افزايش داده است.
امير سرتيپ علوي اظهارداشت: بدين ترتيب هواپيماهاي جنگنده بمب افکن نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به راحتي قادر خواهند بود تا از مسافتهاي دور اين بمب را رها کرده و کنترل پروازي بر روي اين بمبها داشته باشد و آنها را به سمت اهداف مورد نظر هدايت و آنها را منهدم کند.

* توليد انبوه بمبهاي فوق سنگين در نيروي هوايي

معاون عمليات نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اين که مرحله اول اين بمب توليد انبوه شده و به نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران واگذار شده و تمرينات زيادي نيز با اين نوع بمبها انجام شده است، گفت: مرحله دوم اين نوع بمبها که تغيير کاربري و ايجاد يکسري توانمنديها و ارتقا در آن است در دست توليد مي باشد و به محض واگذاري به نيرو در تمرينات و رزمايشها مورد آزمايش قرار مي گيرد.
امير سرتيپ علوي ابراز اميدواري کرد که بمبهاي جديد در آينده نزديک در رزمايش نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي بکار گرفته شود و هدفهايي را در دريا به صورت نقطه اي مورد اصابت قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    1 1
    سلام و خسته نباشید می خواستم بدونم ایران نمی تونه بمب افکن های پیشرفته تری بسازه این بمب افکن کجا هارو بمباران میکنه چرا یکی مثل B52Wنمی سازه مثل اونه حداقل در حد اونمگه توانایی این کارو ندارند ناراحتم نمیشم که از من هم انتقادی هم بشه اگه ایران تو عرصه هوایی و دریایی پیشرفت قابل توجهی باید بکند طوری که نصف بودجه خود را صرف این دو بخش کنیم حتی اگر بگویند نیاز نداریم ممنون
  • مینا گلرو ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 1
    شده مثل معروف که ما مشکل سر داریم نیروی هواییمون مدام کلاه رنگارنگ تهیه میکنه بابا ما مشکلمون جنگنده است نیرو دنبال بمبهای مختلف هستش اونوقت اون بمبها رو با سوخو۲۲های منسوخی که از ارتش عراق عملیاتی کردیم میخوایم شلیک کنیم البته که ترکیب ایده الیه برا یه عملیات کامیکازه البته اگه به بتونه به هدف نزدیک بشه
  • ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    1 0
    اقایان بجای خرید هواپیماهای گران و تربیت خلبانها ان. به فکر پهپادهای هوشمند ارزان و کم خطر باشیم بهتره.اگر پهپاد هوشمند با بمب و موشک هوشمند داشته باشیم علاوه بر برتری. . کم هزینه. در پرواز ونگهداری. ونیروی انسانی و خطر امنیتی. و سریع عمل کردن و......و یروز. . و....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس