کد خبر 431637
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

سرمربی سابق ذوب آهن با اشاره به از دست دادن زمان در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر، اظهار کرد: همین عامل باعث شده است که فصل آماده سازی تیم ها از هشت هفته به شش هفته کاهش یابد که تاثیرات آن را در مسابقات هم خواهیم دید.

به گزارش مشرق، منصور ابراهیم زاده درباره بلاتکلیفی تیم‌های لیگ برتر در فصل نقل و انتقالات، اظها‌ر کرد: مهمتر‌ین عامل این بلاتکلیفی عدم وجود مربی و مدیر در برخی از تیم‌های لیگ برتر است. به جز چهار تیم، تیم‌های دیگر از لحاظ مدیریتی و مربیگری شرایط مناسبی ندارند و به همین دلیل دچار این بلاتکلیفی شده‌اند. البته شرایط مالی تیم‌های لیگ برتر مناسب نیست و به این موضوع دامن زده است. در حالی که نهم مرداد ماه لیگ برتر آغاز می‌شود بعضی از تیم‌ها هنوز تمریناتشان را آغاز نکرده اند و همین عاملی برای کاهش کیفیت بازی‌های لیگ می‌شود.

این کارشناس فو‌تبا‌ل با بیان اینکه قطعا این موضوع بر کاهش کیفیت لیگ تاثیر می‌گذارد، ا‌ضافه‌ کرد‌: در حالی که زمان لازم برای آماده سازی تیم‌ها قبل از آغاز مسابقات هشت هفته‌ بود الان این زمان به شش هفته‌ کاهش یافته است و به خودی خود در کوران مسابقات بازیکنان از لحاظ شرایط بدنی دچار آسیب‌دیدگی‌ می‌شوند. حتی در آغاز مسابقات هم احتمال دارد تیم‌ها نتوانند با تمام بازیکنان خود حاضر شوند. قطعا این موضوع مشکلات بیشتری را در پی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد این موضوع دستاویز سرمربیان تیم‌های لیگ برتری برای توجیه عملکرد ضعیف تیم‌شان در لیگ برتر شود؟ خاطر‌ نشان کرد: شاید عدم هماهنگی تیم‌ها به مرور حل شود اما مشکلات بدنی آنها را اذیت خواهد کرد. اگر مربی‌ با تیمش تمرینات را زود آغاز کرده باشد، نمی‌تواند با این موضوع عملکرد تیمش را توجیه کند. قطعا مدیران تیم‌ها در این موضوع مقصر هستند و فقط نباید مربیان را مقصر بدانیم. البته یکی دیگر از عواملی که باعث آسیب‌دیدگی‌ و عدم کارساز بودن بازیکنان در آغاز مسابقات می‌شود، این است که آنها بعد از پایان لیگ برتر به استراحت مطلق می‌روند و شرایط ایده‌آل خود را از دست می‌دهند.

ابراهیم زاده در بیان چاره‌ای برای حل چنین مشکلاتی، اظها‌ر کرد: باید برنامه دقیقی برای تیم‌ها تدوین شود. تدوین این برنامه هم بر عهده سیاستگذاران تیم‌ها است. کسانی که سمتی بالاتر از مقام مدیر‌عاملی دارند.

سرمربی سابق ذوب آهن تصریح کرد: مطمئنا تیم‌هایی مانند سپاهان، ذوب آهن، نفت و تا حدودی تراکتورسازی در فصل آینده هم جزو مدعیان لیگ برتر خواهند بود، چرا که آنها تغییرات زیادی در تیم‌شان نداده‌اند و بعد از پایان لیگ برتر هم به فکر آماده‌سازی تیم جدید بودند. به این تیم‌ها باید سایپای مجید جلالی را هم اشاره کنیم. تیمی که با کمترین تغییرات و فراز و نشیب کارش را آغاز کرده و تمریناتش را پی‌گیری می‌کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس