کد خبر 431619
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

امیر خلبان برخور گفت: به زودی نمایشگاه و موزه هوایی نیروی هوایی ارتش با نمایش بیش از 61 نوع هواپیما که شامل اولین پرنده تا هواپیماهای موجود خواهد بود، در پایگاه شهید لشگری ساخته خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در حدود پنج سال است که در صدد بودیم در پادگان قلعه مرغی که جزو تاریخ هوانوردی و اولین جایی است که تجهیزات پرنده(هواپیما) در آن ظهور کرد، نمایشگاه و موزه نیروی هوایی را احداث کنیم ولی تاکنون موفق به انجام این کار نشده بودیم.

وی در ادامه با بیان این که قرار شده در یکی از رمپ های جنوبی فرودگاه مهرآباد، این نمایشگاه را احداث کنیم، افزود: در این نمایشگاه بیش از 61 نوع هواپیما که شامل اولین هواپیمای به پرواز درآمده در ایران تا هواپیماهای موجود، مانند هواپیماهای سوخت رسان 747، 707، ترابری سی 130،  فرنشیپ و دیگر پرنده ها خواهد بود، به نمایش عموم گذاشته می شود.       

برخور تصریح کرد: برای مشارکت در احداث این نمایشگاه که حدود 11هزار متر مربع وسعت خواهد داشت، 9 سازمان داوطلب بودند که ما با بنیاد تعاون ارتش صحبت کردیم و از آنها خواستیم که بررسی هایشان را انجام دهند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی در ادامه افزود: در این نمایشگاه سالنی در نظر گرفته شده که تاریخچه نیروی هوایی در آن به نمایش در خواهد آمد. ضمن اینکه  موزه  فعلی نهاجا که در ستاد این نیرو قرار دارد نیز به نمایشگاه و موزه هوایی منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، غرفه ای که نقش نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس و عملیات های این نیرو را به نمایش خواهد گذاشت نیز تعبیه شده است و در این راستا دفتر مطالعات نهاجا بیش از 40 کتاب در دست تألیف دارد.

جانشین نیروی هوایی ارتش بیان کرد: در این غرفه، بخشی از عملیات های نیروی هوایی به صورت تصویری و  همراه با موزیک های حماسی به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: در کنار این نمایشگاه، غرفه هایی برای تفریح و سرگرمی، استراحت، پارکینگ و همچنین فضای سبز در نظر گرفته شده است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان اظهار امیدواری کرد، این نمایشگاه  مهر ماه سال جاری افتتاح شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    امیدوارم یه زودی زود اینقدر پیشرفت کنیم که با خیال راحت اف ۱۴ هامون رو بفرسیم تو این موزه مرخصی.
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    ان شالله
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    علاقه خاصی به اف 14 دارم شاید بهترین جنگنده ای دنیارو هم بخریم یا بسازیم باز اینو ازهمه بیشتردوست دارم
  • amir ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    با سلام .كاش در همون محل فرودگاه قلعه مرغي احداث مي شد كه جزئي از تاريخ هوانوردي كشور هست . اينجوري خوشايند تر و دلچسب تر مي شد
  • هادی مشگان ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    بجای موزه بدنبال ساخت جنگنده باشیم با تکیه بر توان نیروهای داخلی اگر هم نشد متخصصین خارج از کشور را جذب کنیم مگر امیرکبیر برای تاسیس دارالفنون این کار را نکرد اگر بازهم جواب نداد متخصصین کشورهای دیگر را حتی اگر شده ربوده و به ایران بیاوریم مگر غیر این است که در زمان جنگ سرد همین ابرقدرتها ان کارها را کردند تا رشد کردند ما نیاز به مدیرانی داریم که برای انها غیر ممکن وجود نداشته باشد کار باید برای اعتلای ایران به هر قیمتی انجام شود نشد هم ندارد فقط یک یاعلی نیاز است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس