کد خبر 413164
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

جمعی از معلمان و اساتید نمونه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش مشرق، در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، جمعی از معلمان و اساتید نمونه این سازمان معرفی و تجلیل شدند.

در این مراسم که در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به نقش و جایگاه معلم در جامعه اظهار داشت: در جامعه اسلامی نقش و جایگاه معلم چنان با عظمت است که در جای جای متون اسلامی از آنان تجلیل شده است تا جایی که خداوند نیز خود را معلم می خواند و پیامبر گرامی اسلام(ص) هم می فرمایند «انما بعثت معلما».

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه نامگذاری روز معلم در سالگرد شهید مطهری و شهید مفتح یک الگو برای جامعه فرهنگی و دیگر اندیشمندان است، تصریح کرد: تفکر و اندیشه های والای آن شهیدان، دشمن را به هراس انداخت چرا که آنان می دانستند تفکر مطهری و مفتح در مراکز علمی و دانشگاهی تأثیرگذار است فلذا برای از بین بردن تفکر این دو  عالم بزرگ، آنان را به شهادت رساندند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به وظایف معلمین و اساتید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پرداخت و در این رابطه تصریح کرد: معلمین عقیدتی سیاسی می‌بایست ضمن آموختن مفاهیم درسی به دانش پژوهان، به ترویج ایمان، هویت اسلامی و انقلابی و پایبندی به آن نیز بپردازند.

تقویت باورهای دینی، معرفت و بصیرت افزایی، تقویت معنویت و اخلاق، تقویت روحیه جهادی و سلحشوری از دیگر وظایف معلمان و اساتید در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است که آل‌هاشم به آنان اشاره و دراین خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

وی در پایان با توجه به بیان حدیثی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و آسیب شناسی نیز از جمله مواردی است که معلمین باید به دانش پژوهان آموزش دهند.

در پایان این مراسم معلمین و اساتید نمونه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ادارات عقیدتی سیاسی نزاجا، پداجا، نهاجا و ستاد آجا معرفی و تجلیل شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس