کد خبر 446547
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

فرمانده پایگاه شهید یاسینی با اشاره به وجود شریان اصلی صادرات نفت و گاز کشور، نیروگاه هسته‌ای بوشهر و منطقه پارس جنوبی،گفت: این پایگاه علاوه بر انجام مأموریت‌های تاکتیکی و رزمی، مأموریت پوشش هوایی و حراست از آسمان کشور بر عهده دارد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر خلبان اسماعیل  لشکری فرمانده پایگاه شهید یاسینی، با اشاره به اهداف پایگاه شهید یاسینی گفت: این پایگاه در سال 1344 و با هدف تأمین امنیت هوایی کشور و جلوگیری از تعرض هواپیماهای متخاصم و مهاجم در منطقه جنوب کشور  تأسیس شده است.

وی اظهار داشت: پوشش کاروان‌های نفتی و تجاری با بهره‌گیری از هواپیماهای F4 و F14   از مأموریت های اصلی خلبانان تیزپرواز پایگاه شهید یاسینی در 8 سال دفاع مقدس بود و در این راستا  این پایگاه،  بیشترین و مؤثرترین  مأموریت های آفندی و پشتیبانی از نیروهای زمینی و دریایی را به‌منظور حراست از پایانه نفتی خارک (قلب اقتصادی کشور) انجام داده است.

فرمانده پایگاه شهید یاسینی اظهار داشت: پایگاه شهید یاسینی با انجام 10780 سورتی پرواز جنگی و تقدیم 84 شهید پاک‌باخته که 62 تن از این شهدای بزرگوار از خلبانان هستند، برگ‌های زرینی را در تاریخ سراسر حماسه نیروی هوای رقم‌زده است.

وی گفت: گردان 61 شکاری پایگاه شهید یاسینی  با تقدیم شهیدان بزرگواری چون شهید دوران، شهید یاسینی، شهید خلعتبری و انجام عملیات‌های مؤثر توسط این اسطوره‌ها، گل سرسبد گردان‌های عملیاتی نیروی هوایی به شمار می‌رود.

امیر سرتیپ دوم لشکری با بیان اینکه محدوده مأموریت پایگاه شکاری شهید یاسینی از سرباز تا پرواز است بیان کرد: کارکنان فنی سرپنجه‌های پایگاه هستند و کلیه مأموریت های پروازی این پایگاه با اعتماد و ایمان خلبانان به تجارب و تخصص کارکنان فنی انجام می‌شود.

وی افزود: ما در آموزش خلبانان و کارکنان فنی از تجربه و تخصص پیشکسوتان بهره‌ی لازم را می‌بریم.

فرمانده پایگاه شهید یاسینی در پایان با اشاره به وجود شریان اصلی صادرات نفت و گاز کشور، نیروگاه هسته‌ای بوشهر و منطقه پارس جنوبی در منطقه جنوب ادامه داد: هم‌اکنون نیز پایگاه شهید یاسینی علاوه بر انجام مأموریت های تاکتیکی و رزمی،  مأموریت پوشش هوایی و حراست از آسمان میهن اسلامی و شریان اقتصادی کشور را با استفاده از هواپیماهای F4 بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس