کد خبر 431437
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در مسجد موصل خود را قریشی نامید و چندی بعد شجره‌ نامه‌ای منتسب به وی منتشر شد که در آن تلاش شد، ثابت شود که او یک قریشی است. البته ریشه این ادعاها را باید در حدیثی از اهل سنت دانست که می‌گوید «الائمة من قریش».

به گزارش مشرق، شجره نامه مربوط به ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش از سوی رسانه‌های وابسته به این گروه منتشر شده که در آن ادعا شده وی از قبیله قریش و از نوادگان اهل بیت می‌باشد.

تیرماه سال 93 بود که ابوبکر البغدادی با حضور در یکی از مساجد شهر موصل خود را خلیفه مسلمین خواند.

انتشار شجره نامه سرکرده داعش +عکس


خطبه خوانی ابوبکر البغدادی در مسجد موصل

 

وی در این سخنرانی خود را «ابراهیم» معرفی کرده و در حالیکه عبا و عمامه‌ای سیاه بر تن داشت خطبه می‌خواند.

البغدادی در بخشی از سخنان خود که حدود 15 دقیقه به طول انجامید، مدعی شد که «ما فرمان یافته‌ایم برای برپایی دین، با دشمنان خدا بجنگیم و این کار جز با نیرو و قدرت محقق نمی‌شود...».

انتشار شجره نامه سرکرده داعش +عکس


شجره نامه منتسب به خلیفه داعش

چند ماه بعد (مرداد ماه 93) سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی لبنان در مصاحبه با روزنامه «الاخبار» لبنان در پاسخ به سوالی درباره خطبه خوانی ابوبکر البغدادی در موصل و ادعای قریشی و سید بودن وی گفت: سیاست او این نبود که در رسانه‌ها ظاهر شود. ولی فکر می‌کنم ظاهر شد تا یک مشکل فقهی را حل کند. زمانیکه که داعش خلافت او را اعلام کرد، بحثی در جهان اسلام بین علمای اهل سنت درگرفت که چطور می‌توانیم با کسی بیعت کنیم که اسمش را نمی‌دانیم، شخصش را نمی‌شناسیم و هیچ اطلاعات و داده‌ای درباره‌‌اش در دست نداریم، چون بیعت با شخص مجهول جایز نیست و باید با شخص معلوم و شناخته شده بیعت کنیم. در نتیجه البغدادی مجبور شد که خودش را نشان دهد تا از حال مجهول تبدیل به معلوم و شناخته‌شده شود و باب بیعت باز شود، این درباره‌ این حرکتش.

اما در مورد نسبش که می‌گوید قریشی است، دلیلش این است که حدیثی وجود دارد که می‌گوید «الائمة من قریش» یعنی پیشوایان از قریش‌اند. به حسب نظر مذاهب فقهی [اهل سنت] خلیفه باید از قریش باشد در حالیکه امیر یک کشور، مثلاً پادشاه یا امیر یا رئیس‌جمهور، را خلیفه‌ مسلمانان حساب نمی‌کنند. می‌گویند خلیفه‌ مسلمانان باید قریشی باشد و از آنجا که طرح ابوبکر البغدادی، طرح خلافت است باید به آنها بگوید قریشی است تا بیعت با او صحیح باشد. او می‌‌خواهد بگوید قریشی است، از طریق نسبش که به اهل بیت می‌رسد [که آنان نیز خود قریشی‌اند] چون موضوع اهل بیت نزد شیعیان و اهل سنت اثری بارز دارد. اهل سنت محبت و احترام نسبت به اهل بیت دارند و در این موضوع بحثی نیست. عموم اهل سنت محب اهل بیت علیهم السلام هستند و به آنان احترام می‌گذارند و میزان این محبت از کشوری تا کشور دیگر متفاوت است. بر همین مبنا ابوبکر البغدادی می‌گوید من قریشی و از خاندان اهل بیت هستم.

این ادعاها البته در بین اهل سنت ریشه دار است زیرا آنها نیز به وجود یک منجی معتقد هستند و آنها نیز همانند شیعیان او را مهدی می‌نامند. در همین خصوص باید گفت که 33 سال پیش و همزمان با نخستین روز سال 1400هجری قمری یکصد مرد مسلح کعبه را تصرف کردند و عده‌ای را به گروگان گرفتند. رهبر ایدئولوژیک و نیروی محرکه تسخیر مسجد کعبه، «جهیمان ابن سیف العتیبی» بود. موضوعات اصلی قیام جهیمان که مبنی بر واجب بودن سرنگونی فرمانروایان فاسد بود، طی اشغال مسجد کعبه از طریق بلندگو اعلام شد.

پس از بستن 48 دروازه حرم، محمد بن عبدالله قحطانی، داماد جهیمان در مقابل انبوه زائران ادعای مهدویت کرد. ملک خالد یک شورا مرکب از علما تشکیل داد و از آنها خواست فتوای تجویز حمله و تصرف مجدد حرم را صادر کنند. طی جنگ‌هایی که درگرفت، قحطانی، کشته شد و جهیمان به همراه 62 نفر از همراهانش دستگیر و اعدام شدند.

امروز نیز گویا ابوبکر البغدادی با استفاده از همان شیوه و سوء استفاده از اعتقادات اهل سنت دست به راه اندازی گروهی تروریست زده تا با استفاده از آنها و نیز ادعاهای دینی درباره نسب خود، حکومت موهوم خود را پایه ریزی کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    یعنی چی ؟ یعنی ایشون از سلاله ی پیغمبره؟ این سناریو آخرش به کجا ختم میشه ؟ خدایا به همه کمک کن.
  • حامد ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    4 0
    چرنده
  • حسین ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    3 0
    جالب اینکه نسبش به جعفر بن علی الهادی میرسه . همون جعفر کذاب که بعد از امام حسن عسگری ادعای امامت کرد
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    کیه که ندونه اینا این فیلم پوچ را ساختن که قتل و خون ریزی را به خاندان رحمت و محبت پیامبر نسبت بدن ملعون ها غافلند از اینکه امیرالمومنین با قاتل خودش هم مدارا و عطوفت داشت غافلند از اینکه سیدالشهدا به صفوف یزیدی ها پیشنهاد مال و مکنت داد که دستشون را به خون عترت پیامبر آلوده نکنن و جهنمی نباشن پیامبر این خاندان کسی بود که به عیادت دشمنانش می رفت و آل ملعون ابی سفیان که پدران واقعی داعش هستند را بعد از آن همه جنایت بخاطر خدا و مشروط به ایمان عفو کرد لعنت بر شجره ملعونه داعش که ریشه اش در پیکر پلید ابوسفیان و معاویه و یزیده
  • علیرضا ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    این ملعون کثیف اجداد نجسشو یادش رفته از بس زنا زاده سر بریده که جد ملعونشو که شمر باشه یادش رفته
  • javad ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    1 1
    خر دجاله !میخواد مسلمین رو گول بزنه
  • ابوسمیر ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    3 0
    جناب مشرق مثل اینکه مطلبی راکه درباره ابوبکرکذاب فرستادم را به خاطرداعشی های وهابی سانسورنموده ای
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    شکر خورده یابو
  • آرش آذر ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    4 0
    آقا به نظر من این یک نوع موازی کاریه که هم ملک سلمان و هم ابوبکر البغدادی خودشون رو خلیفه مسلمین مینامند در صورتی که هر دو از یک آخور تناول می فرمایند . شجره نامه اصلی اینها نهایتا به هرتزل صهیونیست میرسه
  • نفیسه ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    1 0
    صهیونیست ها بغدادی رو علم کردند و نسب براش درست کردن تا به زودی به عنوان منجی معرفیش کنن غافل از این که خداوند خیرالماکرین است
  • اقلیت اهل سنت بوشهر ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    2 1
    این فقط یه حرومزاده یهودیه که تعداد پدراش مشخص نیست و بس
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    بسیار زیاد ویا خیلی
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    همراه با اب طالبی!
  • محمود ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    جدش برمیگرده به خرزو خان
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    احسنت . بفرض صحت از نسل جعفر کذاب لعنت الله علیه است !
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    نه من شجره نامه اش رو میدونم فاحشه بن فاحشه بن فاحشه بن فاحشه بن .... فاحشه بن زیاد
  • رضا ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    باشه تو سیدی عاقلان دانند که تو از نسل ابوسفیان لعینی همونکه تو قرآن شجره ملعونه نام گرفته
  • محسن ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    و الله این ملعون از نوادگان ابوسفیانه
  • سید محمد علوی ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    من احفاد عرموش !! از نوادگان عرموش ! این ضرب المثل فارسی که دروغگو کم حافظه است اینجا مصداق دارد ! عرموش که در این شجره نامه ابوبکر البغدادی را از نوادگان او معرفی کرده اند اصلا عربی نیست و تازه سادات یک چنین اسمی نداشته اند! ونیز بدری که جد سوم عموش است نیز مشکوک است چون اگر منسوب به بدر باشد که خیلی خیلی بعید است چون با جنگ بدر فاصلهء زیاد دارد وبه منطقه بدر هم نمیشود نسبت داد چون بدر منطقهء مسکونی نیست واز همهء اینها عجیب تر اسم دوید است! که باز هم لغتی عربی نیست! علمای نسابهء شیعه باید نسبت به این ادعا و شجره نامهء مجعول تحقیقی علمی ارائه دهند
  • ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    0 0
    این بابا مانند ابن زیاد ابن مرجانه است یعنی فرزند فاحشه پدر ندارد که شجره داشته باشد فرزند حرومزاده ای از یک مادر فاحشه است
  • حمید ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    اصلاٌ مگرمهم است که این خبیث ازنوادگان چه کسی باشد اینهابرای هیچ کسی برائت ازآتش نیست مگربنی اسرائیل ازفرزندان حضرت یعقوب علیه السلام نبودند ومگرمشرکین قریش ازنوادگان حضرت ابراهیم علیه السلام نبودند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس