کد خبر 431497
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

این روزها داعشی ها در فضای مجازی "فیسبوک" فعال تر از قبل شده اند.اغلب آنها را می توان در صفحه پزشک استرالیایی این گروه مخوف تروریستی دید. صفحه این پزشک استرالیایی که در ماههای اخیر با پیوستن به داعش جنجال آفرید،یکی از منابع خبرنگاران انگلیسی زبان بوده و آنها از طریق این صفحه مطالبی که از سوی این پزشک منتشر می شد را در رسانه های خود انعکاس می دادند.

به گزارش مشرق،این روزها داعشی ها در فضای مجازی "فیسبوک" فعال تر از قبل شده اند.اغلب آنها را می توان در صفحه پزشک استرالیایی این گروه مخوف تروریستی دید. صفحه این پزشک استرالیایی که در ماههای اخیر با پیوستن به داعش جنجال آفرید،یکی از منابع خبرنگاران انگلیسی زبان بوده و آنها از طریق این صفحه مطالبی که از سوی این پزشک منتشر می شد را در رسانه های خود انعکاس می دادند.

فیسبوک بازی شبانه داعشی ها +عکس

 پیش از این در این رابطه با بررسی تصاویر موجود در صفحه پزشک استرالیایی گزارشی منتشر شد.اما همان زمان کاری که کردم این بود که صفحه کاربرانی که در این صفحه پیام گذاشته و یا پست های پزشک را لایک می کردند،بررسی کرده و تصاویر و مطالبی در صفحات آنها دیدم که در نوع خود جالب بود.

بدون استثنا تمامی کاربران به زبان انگلیسی پست های خود را به اشتراک می گذاشتند.برخی از پست ها در مدح ابوبکر بغدادی رهبر این گروه تروریستی بود با عکسهای بزرگی که روز رونمایی از ابوبکر منتشر شد.

برخی هم تصاویری از خود به اشتراک می گذاشتند که گاه این تصاویر به سرعت حذف می شد.دلیل روشن آن نیز ردگیری این صفحات از سوی سیستم های امنیتی است.داعشی ها هم احتیاط می کنند.گاه تصاویر خود را با همان نقاب های سیاه منتشر می کنند ولی برخی نیز تصاویر خود را بدون نقاب به اشتراک می گذارند.

یکی از این افراد کاربری به نام "علی راشد " بود که عکس خود را عریان بدون نقاب به اشتراک گذاشته و در لیست تصاویر آمده است.
علی راشد برای پزشک استرالیایی مرتب پیام می فرستد.اغلب او شبها این پیام ها را ارسال می کند.یکی از پیام های این عضو داعش تبریک ماه رمضان به پزشک استرالیایی بود.

صفحه این کاربر داعشی از جمله صفحه هایی است که مرتب از دسترس خارج می شود.اما بازه زمانی که صفحه این کاربر داعشی از دسترس خارج می شود کوتاه تر از زمانی است که برای برخی دیگر از جمله یک بدنساز می افتد.

یکی از کاربران داعشی و از جمله دوستان علی راشد چهره ای ترسناک با عکسهایی از تمرین های بدنسازی و گروه یاران داعش است که نقاب بر چهره دارند.
صفحه این کاربر با اسم اختصاری اچ تی ام مرتب و در بازه زمانی طولانی از دسترس خارج می شود.
 
"ننه عایشه" کاربر زن داعشی
 
اما در این بین صفحه یکی از کاربران زن بیشتر از بقیه جلب توجه می کند. ننه عایشه دوست مشترک پزشک استرالیایی و علی راشد در فیسبوک است.    تصاویری که ننه عایشه از خود به اشتراک گذاشته،جایی زنی تنها را نشان می دهد و جایی گروهی از دختران نقابدار که شبیه آن را در تصاویر منتشر شده از دختران انگلیسی دیده ایم.

فیسبوک بازی شبانه داعشی ها +عکس
ننه عایشه از جمله کاربران زنی است که عکسهای بیشتری را در صفحه اش به اشتراک گذاشته است.تصاویری از پرچم "حزب تحریر" که روز جمعه گذشته در فلب شهر استانبول راهپیمایی خلافت را با حضور 2 هزار نفر به نمایش گذاشتند.همچنین تصویری از بال هواپیما در فراز آسمان و زنی با نقاب در ساحل.

به گزارش روزنو،متن هایی نیز که این کاربر داعشی به اشتراک می گذارد در نوع خود جالب اند و حکایت از پارادوکس هایی دارد که بنظر می رسد او در مورد زندگی خود حل نکرده است.

داستان دختران اتریشی و نروژی که به داعش پیوستند نشان می داد آنها عملا از سوی داعش شستشوی مغزی شده و فریب خورده اند و بررسی ایمیل های این دختران از سوی سیستم های امنیتی این کشورها نیز دال بر این قضییه بود که در رسانه های انگلیسی زبان از جمله "دیلی میل" منتشر شد.

فیسبوک بازی شبانه داعشی ها +عکس

با این حال چیزی که در این بررسی ها واضح بود،این بود که این افراد با دوستان محدود خود از گروه داعش در ارتباط باشند.چون در صفحه برخی پیام هایی بود مبنی بر اینکه چرا فلان کاربر را از صفحه خود حذف کرده اند.
نکته دیگر نیز زمان ارسال پست و پیام بود که با توجه به محدوده حضور آنها در عراق و سوریه و با در نظر گرفتن زمان در این کشورها،ساعات ارسال پست و پیام ساعات شب را نشان می داد.
 
فیسبوک بازی شبانه داعشی ها +عکس

منبع: روزنو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    سربازان شيطان نه سربازان الله
  • نيما ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    سرباز حرام زاده
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    سربازان شيطان نه سربازان الله
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    اوههههههههه چه رمانتیک
  • سعید ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    دست اف بی آی رو بستین با این نفوذ.قشنگ می دونسته از کجا بررسی کنه زودتر به نتیجه می رسه.دکتره لونه داعشه.خوشم اومد از این ابتکار و این دقت نظر که ساعت پیام ها رو چک کرده با زمان کشورهای تحت اشغال.سوژه تاپی بود.
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    جندالشیطان
  • حق ننگ بر ریاکاران داعشی وهابی آل سعودمحارب با خدا و رسول خدا ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    وهابیت = نئومغول
  • علی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    دور نیست روزی که همه شما داعشیها را به درک واصل کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس