کد خبر 431416
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: می‌خواهیم با مشارکت جدی در انتخابات مجلس آینده، اکثریت مجلس دهم را در اختیار بگیریم و از این طریق به دولت در نیل به اهداف و سیاستهایش کمک کنیم.

به گزارش مشرق، "محمدرضا عارف" رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان چه زمانی به صورت مصداقی وارد مقوله انتخابات مجلس دهم خواهند شد، اظهار داشت: هنوز برای اینکه جبهه اصلاحات وارد مصادیق انتخابات مجلس شود زود است، اگرچه افرادی که در خودشان توانایی و پتانسیل کاندیدا شدن می‌بینند، مدتی است فعالیتهای غیر رسمی‌شان را شروع کرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه اصلی ما، تدوین راهبردها برای اجماع است و پس از مشخص شدن راهبردها به تدریج وارد مصادیق خواهیم شد.

** موضوع سرلیستی‌ فعلا مطرح نیست **

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به موضوع سرلیستی که از سوی جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان مطرح شده است نیز تصریح کرد: هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم که ببینیم چه کسی بیاید و چه کسی نیاید لذا طبیعتا موضوع سرلیستی‌ فعلا مطرح نیست.

عارف افزود: کاندیداهایی که در لیست قرار دارند همه سرلیست هستند، هر چند در این مقطع زمانی ورود به مصادیق درست نیست و در زمانِ خود قابل بحث است ولی اینکه یک گروهی بخواهد فردی را به عنوان سرلیست مطرح کند به استراتژی آن گروه مرتبط می‌شود.

وی گفت: می‌خواهیم با مشارکت جدی در انتخابات مجلس آینده، اکثریت مجلس را در اختیار بگیریم و با تشکیل مجلسی کارشناسی، به دولت در نیل به اهداف و سیاستهایش کمک کنیم.

عبدالله ناصری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب چندی پیش در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که "گمان‌زنی‌هایی مبنی بر این‌که عارف در صدر لیست نامزدهای اصلاح‌طلب مجلس در حوزه انتخابی تهران معرفی خواهد شد، وجود دارد، این گمانه‌زنی‌ها تا چه اندازه درست است" گفته بود: تا به امروز و حتی چند ماه آینده بحثی از مصادیق و افراد نخواهد شد و فعلا سیاست اصلاح‌طلب‌ها بر این است که افرادی اصلاح‌طلب که قابلیت و توانایی حضور در رقابت انتخابات مجلس را دارند به این عرصه ورود کنند و خودشان را برای مجلس آماده کنند.

به گفته ناصری، این واقعیت را همه پذیرفته‌اند که آقای عارف اگر شخصاً تصمیم بگیرد از حوزه‌ی انتخابی تهران یا هر شهر دیگری وارد رقابت و کارزار مجلس شود، به طور طبیعی با توجه به موقعیتی که پیدا کرده است همچنین با توجه به کُنش سیاسی اخلاقی در انتخابات 1392، بی‌‌شک از مقبولیتی برخوردار خواهد بود که بتواند در صدر لیست قرار بگیرد.


** برایم فرقی نمی‌کند در کدام سنگر و صندلی باشم **

عارف همچنین مبنی بر اینکه در صورت حضور در مجلس دهم آیا نگاهی به صندلی ریاست بهارستان هم دارید، گفت: من تنها به انجام وظیفه ملی‌ام می‌اندیشم و برایم فرقی نمی‌کند در کدام سنگر و صندلی باشم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس