کد خبر 431236
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸

رئیس کمیسیون قضایی مجلس در خصوص چاپ کاریکاتور موهن در روزنامه آرمان گفت: چاپ این کاریکاتور یک اقدام مجرمانه است و باید پیگیری شود.

به گزارش مشرق، الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، درخصوص انتشار کاریکاتور موهن روزنامه آرمان و توهین علنی به 175 شهید غواص گفت: هر کس که در مراسم باشکوه تشییع شهدا شرکت کرده باشد بر این صحبت صحه می‌گذارد که این حماسه بزرگ، فارغ از هر نوع خط‌کشی سیاسی و حزبی برگزار شد و برخاسته از اعتقاد و باور مردم نسبت به شهدا بوده است لذا هر گونه توهین به اعتقادات مردم باید از طرف دادستان  مدعی العموم پیگیری و شخص و گروه خاطی مورد محاکمه قرار بگیرند.

وی در ادامه گفت: طبق قانون هیچ کس حق ندارد، باور و اعتقادات دینی مردم را به سخره بگیرد و نسبت به باورجمعی مردم حرکتی تحقیرآمیز انجام دهد، این مراسم باشکوه اثر بسیار مطلوبی در سطح جامعه داشت به نحوی که نمایشی از  اتحاد و انسجام ملی و نشان دهنده علاقه و پایبندی مردم به آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس بود، لذا دشمنان با دیدن این تصاویر، بیکار ننشسته و برای تحقیر این حادثه بزرگ دست به کار شده‌اند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استقبال باشکوه مردم از شهدا سبب رنجش کسانی شد که با امام و شهدا و اسلام میانه خوبی نداشتند؛ هر کسی بخواهد به این شهدا اهانت کند، به شعود مردم اهانت کرده است. این حماسه بزرگ به دست همه اقشار مردم خلق شد لذا چاپ این کاریکاتور یک اقدام مجرمانه است و باید پیگیری شود.

وی در پایان تاکید کرد: درجلسه آتی مجلس شورای اسلامی این توهین بزرگ را مطرح کرده و دستگاه‌های اجرامی را ملزم به برخورد با چنین رفتارهایی خواهیم کرد تا دیگر شاهد توهین به مقدسات نباشیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس