کد خبر 431223
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

امسال صورت رقابت شکل دیگری به خود گرفته است و اتفاقی نو در تولید برنامه های تلویزیونی ترکیبی و گفت و گو محور افتاده است، آنهم نه فقط در ژانر برنامه سازی، بلکه در دسته بندی موضوعات معنوی.

گروه فرهنگی مشرق - در ماه  مبارک رمضان چند سال اخیر، علاوه بر تنور داغ رقابت سریال های تلویزیونی، رقابت تنگاتنگی میان برنامه سازان، برای ساخت برنامه های ترکیبی معنوی متناسب با ماه مبارک شکل گرفته است. «ماه عسل» چند سالی بود که رقیب یکه تاز برنامه های گفتگو محور ویژه ماه مبارک رمضان بود. اما امسال صورت رقابت شکل دیگری به خود گرفته است و اتفاقی نو در تولید برنامه های تلویزیونی ترکیبی و گفت و گو محور افتاده است، آنهم  نه فقط در ژانر برنامه سازی، بلکه در دسته بندی موضوعات معنوی.

شبکه پنج در ماه مبارک رمضان امسال، از یک برنامه گفتگو محور متفاوت رونمایی کرده است. تاک شویی متفاوت به  نام عقیق، که هر شب ساعت 22:40 از شبکه پنج سیما پخش می شود و تکرار این برنامه ساعت 16  روز بعد از همین شبکه پخش خواهد شد. عقیق ،برنامه ایی با قالب گفتگو یا همان تاک شو با شخصیت های خارجی است که  به دین اسلام مشرف شده اند.

عقیق انگشتر سیما بالاخره پیدا شد

در برنامه تاک شو عقیق به زاویای مختلف و حتی خطوط قرمز مدعوین پرداخته می شود و با آنها به گپ و گفتی شنیدنی صورت می پذیرد.

 این روزها دکورهای تلویزیونی حواشی فراوانی به همراه دارند اما دکور عقیق، دکوری محتوا محور است. در شرایطی که بعضی برنامه های تلویزیونی از دکورهایی بی محتوا و تکراری استفاده می کنند، این بار دیدن نمادهای مفهومی دکور در چنین برنامه ایی موجب خشنودی مخاطب خواهد شد. طراح دکور، پیمان قانع، با اینکه در تمام این سالها  دکورهای مختلفی را طراحی کرده اما در طراحی دکور عقیق سعی کرده نشانه های معنوی را در طراحی دکور عقیق لحاظ کند.  اما محتوای عقیق و اشخاص متنوعی که در این برنامه حضور دارند مخاطب را وادار به بازخوانی نگرش های مذهبی می کند تا از دریچه تازه مسلمانان به عقیقی که در انگشتر هر مسلمانی هست و آنرا نادیده می گیرد، دوباره بنگرد.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس