آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه مبادا آمریکایی که با دست قدرتمند امام و مردم از ایران رانده شد، به کشور بازگردد، گفت: آمریکا بفهمد که ایران با اقتصاد مقاومتی روی پایش ایستاده است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: لازم می‌دانم که خودم و شما را به تقوای الهی سفارش کنم. انشاءالله به برکت تقوا زندگی ما دینی گردد و مشکلات نیز حل شود.

وی در ادامه به تشییع پیکر 270 شهید غواص از میدان بهارستان تهران اشاره کرد و افزود: تشییع پیکر این شهدا مجلل و باشکوه بود. مرحبا به این مردم خوب و مرحبا به این مردم زمان‌شناس، چه عالی و چه ارزنده پیکر این شهدا را تشییع کردند و به این عزیزان ابراز ارادت و وفاداری نمودند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: عزیزانی که در جریان غواصی و پس از آن ظاهرا اسیر دست دشمن شده‌اند، با کمال عشق و علاقه راه شهادت را پیش گرفتند. چه همت عالی در تحمل این سختی‌ها داشته‌اند! این کار آسانی نیست. انسانهای ارزنده در این کشور همواره بوده، هستند و خواهند بود.

موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه مادامی که چنین عزیزانی (شهدای غواص) در کشور ما وجود داشته باشند، انقلاب ما آسیب نخواهد دید.

وی ادامه داد: پیام تجلیل مردم از این شهدا این است که می‌گویند ما هنوز به مبانی انقلاب پایبندیم. ما از شهدا تجلیل می‌کنیم و به روح بلند آنها عرض ارادت و اخلاص داریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به پیام شهدا اشاره کرد و گفت: پیام خود شهدا نیز این است که در این کشور انسانهای فراوانی هستند که جان و تمام زندگی‌شان را در راه انقلاب تقدیم خواهند کرد.

موحدی کرمانی همچنین به بازتاب و انعکاس تشییع پیکر شهدای غواص در رسانه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: این تجلیل مجلل انعکاس جهانی داشت و تلویزیون هم خوب عمل کرد و صحنه‌ها را به مردم نشان داد، البته تلویزیون انعکاس خارجی این رویداد را نیز به مردم به خوبی نشان داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سفر حیدرالعبادی نخست وزیر کشور عراق به ایران اشاره کرد و گفت: با سفر آقای العبادی به ایران تحکیم روابط ایران و عراق برقرار شد. ای کاش جهان اسلام و کشورهای اسلامی هم پیوندشان را در مقابل دشمن محکم و مستحکم می‌کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به وقایع یمن اشاره کرد و گفت: یمن مظهر دو حرکت است، حرکت اول مظهر مقاومت یمنی‌هاست که حتی با حال روزه زیر موشک‌ها و بمباران‌های عربستان مقاومت می‌کنند، خداوند به این عزیزان توفیق بیشتر دهد.

موحدی کرمانی همچنین بخش دیگر وقایع یمن را اقدامات سعودی‌ها دانست و تصریح کرد: شرارت و پستی سعودی‌ها یکی دیگر از بخش‌های تحولات یمن است. باز هم سعودی‌ها دم از اسلام و خادم‌الحرمین بودنش می‌زنند، اقلا خجالت بکشند و این عناوین را به خودشان نبندند.

وی در ادامه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای تقدیر کرد و گفت: این را همه دیدید که نیازی به تکرار آن نیست. بنده معتقدم که این مصوبه خوبی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه اظهار داشت: به مسئولین تذکر می‌دهم که 7 اصلی که مشی امام بود و مقام معظم رهبری نیز در مرقد امام به آن اشاره فرمودند و آن را رسا تبیین کردند، پایبند باشند.

موحدی کرمانی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: نکته اول در این مذاکرات این است که قرآن می‌فرماید «ما یاران اسلام را از طریق رعب که ترس و وحشت در دل دشمنانشان باشد، یاری می‌کنیم». این مسئله مهم است که دشمن بترسد.

وی اضافه کرد: در درگیری‌هایی که بین مستکبرین با مستضعفین اتفاق افتاده که در زمان شاه هم اتفاق افتاد، هر کدام از مستکبران درصدد این بودند که شاه را بترسانند. شاه می‌خواست از طریق کشتارها مردم را بترساند تا مردم به قیام‌شان ادامه ندهند، اما این کار بالعکس شد و مردم شاه را ترساندند و با مقاومت‌شان به شاه گفتند که ما می‌‌ایستیم و این حرکت را ادامه می‌دهیم و این کشور را به جایی می‌رسانیم که سراسر کشور شعار مرگ بر شاه باشد و تو هم به ناچار فرار کنی و از کشور بروی.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در تذکر به هیئت مذاکره کننده ایرانی با اعضای 1+5 گفت: عزیزان باید به طرف مقابل بویژه آمریکا بفهمانید که مردم ایران بر رفع تحریم ظالمانه پافشاری دارند، اما این پافشاری برای این است که دین آنها می‌گوید در مقابل ظالم و ظلم بایستید، ما معتقدیم که این تحریم‌ها ظالمانه است.

موحدی کرمانی ادامه داد: فرهنگ ما مقابله با ظالم را واجب دانسته است. ما نه ظالم هستیم و در برابر ظلم نیز می‌ایستیم. مسئله تحریم و اصرار مردم ایران و رفع آن برای این است که ما این تحریم‌ را ظالمانه می‌دانیم.

وی در ادامه خطاب به تیم مذاکره کننده گفت: به دشمن بفهمانید که ایران با اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی روی پای خود ایستاده است. تحریم‌ها گرچه مشکل ایجاد کرده است، اما ایران را برخلاف تصور آنها فلج نکرده است. ایران فرزند رمضان و محرم است و با کمال قدرت ایستاده است. بدیهی است که در این صورت هیئت ایرانی با پشتوانه مردمی مذاکره می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش میدان مذاکره را میدان رزم دانست و افزود: رزمنده با رجز کوبنده دل طرف دشمن را خالی و قدرت‌نمایی می‌کند و دل دشمن را می‌لرزاند. شکی نیست که آمریکا حداقل بیشتر از ایران به توافق نیاز دارد، اما وقتی مقاومت مردم ایران را درک کرد و فهمید که مردم در امر اقتصادی روی پای خودشان ایستاده‌اند و اگر به فرض هم تحریم‌ها بماند، این ملت براساس اقتصاد مقاومتی خود را اداره می‌کند و آمریکا آن را اندک اندک بفهمد، به خواست طرف ایرانی تن می‌دهد.

موحدی کرمانی ادامه داد: اگر آمریکا فرض کند که ایران با تحریم‌ها فلج شده و برای تسلیم شدن آماده است، تحریم‌ها را بیشتر می‌کند. اما با توجه به مواردی که گفتم اگر آمریکا بفهمد که تحریم‌ها اثری نداشته و مردم روی پای خودشان ایستاده‌اند، متوجه می‌شود که تحریم اضافی کاری از پیش نمی‌برد و مردم با کمال قدرت و براساس اقتصاد مقاومتی روی پای خودشان ایستاده‌اند، اما اگر قدرت ایران را نفهمد توفعات فراوانی از روی زیاده‌خواهی از ایران خواهد داشت.

وی با بیان اینکه می‌گویند باید از مراکز نظامی و دانشمندان هسته‌ای ما بازرسی و بازجویی کنند، گفت: این موضوع خطر است و باید از آن جلوگیری شود. آنها باید بفهمند که ایران قدرتی است که در برابر این تهدیدات سر فرو نخواهد آورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: مقام معظم رهبری قاطعانه فرمودند که به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم از مراکز نظامی و امنیتی و همین‌طور نخبگان و دانشمندان هسته‌ای، بازرسی و بازجویی صورت گیرد.

موحدی کرمانی همچنین به تعبیری که برخی از بازرسی‌ها با عنوان بازرسی‌های مدیریت شده عنوان می‌کنند اشاره کرد و گفت: سوال این است که بنده نمی‌دانم که آیا می‌شود افرادی بیایند و از مراکز نظامی و امنیتی ما بازدید کنند و چشم، فهم و درک‌شان به طور کلی بسته شود؟ آیا می‌شود افرادی بیایند اطلاعاتی از اصرار نظامی ما به دست نیاورند، آیا چنین بازرسی مدیریت شده امکان تحقق دارد یا خیر؟ اقلا برای بنده مبهم است.

وی به مسئولان توصیه کرد که به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ایشان فرمودند اجازه بازدید و بازرسی از دانشمندان و مراکز هسته‌ای را نمی‌دهم توجه و دقت کافی داشته و به آن عمل کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: به امید روزی که محصول توافق هسته‌ای، عزت اسلام و میهن عزیزمان و کرامت ایران اسلامی باشد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    من بین تمام امام جمعه ها ایشون را از همه بیشتر قبول دارم. البته غیر از آیت الله خامنه ای عزیز
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    مقام معظم رهبری قاطعانه فرمودند به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم از مراکز نظامی و امنیتی و همین‌طور نخبگان و دانشمندان هسته‌ای، بازرسی و بازجویی صورت گیرد
  • شریفی مصطفی ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    یک سوال واقعی:‌ آیا می‌شود بازرسان آژانس بیایند و از مراکز نظامی و امنیتی ما بازدید کنند و چشم و وکفرشان بسته باشه؟ پس برای چی میان
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    موافقم
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    بهترین جمله همین بود :: مبادا آمریکایی که با قدرت امام و مردم از در رانده شده، با توطئه های دیگر برگردد و سلطه آمریکایی باز بر کشور حاکم شود
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    یک نرم افزار به نام اکسپرت چویس هست که بین ارجحیت و اهمیت گزینه و معیاهای مختلف تحلیل فازی میکند . باید محاسبه کنی که اگر رفع شود ولی تاثیر قابل رویت نداشته باشد ایا ارزش این همه عقبنشینی دارد؟ اگر قراره چیزی ارزان نشه و دلار هزار تومن نشه اصلا ارزش نداره و فقط دلال و دورزننده خوروی لوکس امریکایی وارد میکنند و شکاف طبقاتی بیشتر میشود.
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    بعضی ها سعی می کنند با الفاظ مردم را فریب بدهند و به خواسته خودشان که کنار امدن با امریکا به هر قیمت است برسند .
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    امام جمعه دارالخلافه باید شخص امام یا نایب او باشد. امام جمعه دایم تهران هم شخص امام خامنه ای است. این عزیزان امام جمعه موقت هستند به نیابت از امام جمعه دایم.
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    قراردادشان را بسته اند و کار تمام شده. فقط دارند آرام آرام خبر را اعلام می کنند اگر واقعا نگران آمریکا هستید به بند میم وصیت نامه امام خمینی عمل کنید. مردم باید هر روز 9 دی داشته باشند و حضور میلیونی مردم در خیابان تا چند هفته باید ادامه پیدا کند. باید انقلاب 57 علیه اشرافیت نوکیسه و تکنوکرات تکرار شود. دستور رهبری مبنی بر عمل به وصیت نامه امام خمینی هم دقیقا همین بود و تا مردم در صحنه حاضر نشوند رهبری نمی تواند خود را در مقابل کسانی قرار ده که ظاهرا منتخب همین مردم هستند.
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    آیا می‌شود افرادی بیایند و از مراکز نظامی و امنیتی ما بازدید کنند و چشم، فهم و درک‌شان به طور کلی بسته شود؟ آیا می‌شود افرادی بیایند اطلاعاتی از اصرار نظامی ما به دست نیاورند، آیا چنین بازرسی مدیریت شده امکان تحقق دارد یا خیر؟ اقلا برای بنده مبهم است. ما هم این رو فهیمدیم ولی اقای بهشتی پور که به عنوان موافق مذاکرات در تلوزیون حاضر می شوند خیلی عادی می گویند میایند و میروند مثل همه کشورها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس