کد خبر 429643
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

سخنگوی جبهه پیروان با اعلام حمایت از فعالیت جبهه یکتا گفت: رسیدن به وحدت اصولگرایان با منشور 24گانه اصولگرایی امکانپذیر است.

به گزارش مشرق، سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان در نشست خبری که صبح امروز سه‌شنبه در محل این تشکل برگزار شد با بیان اینکه جبهه پیروان ارتباط سنتی و ارگانیک با جامعه روحانیت و جامعه مدرسین دارد اظهار داشت: ما هر چند وقت یکبار با جامعتین ملاقات داریم و آقای باهنر نیز اخیرا با آیت‌الله موحدی کرمانی ملاقاتی داشته است.

سجادی ادامه داد: ما از لحاظ راهبردی جامعتین را از اروپای مرجع اصولگرایان می‌دانیم. معتقدیم که مواضع این گروه‌های مرجع بسیار تاثیرگذار است. از این رو محوریت جامعتین برای ما اهمیت زیادی دارد و ما نظرات کارشناسی خود را به آنها ارائه داده و از آنها کسب فیض می‌کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان تاکید کرد: همانطور که ما پیگیر وحدت اصولگرایان هستیم و از این امر استقبال می‌کنیم، جامعتین نیز در جلسات علمایی خود بر این مسئله تاکید دارد.

وی با اشاره به تجارب انتخابات در مجالس گذشته یادآور شد: اگر اصولگرایان در انتخابات پیش رو حق‌گرایی داشته باشند به نتیجه خوبی خواهند رسید اما در غیر این صورت ما تجربه انتخابات ریاست جمهوری اخیر را پیش رو داریم و اصولگرایان به دلیل اینکه فکر می‌کردند هر کس رای اکثریت را دارد به وحدت نرسیدند.

سجادی با اشاره به منشور 24گانه وحدت اصولگرایی تصریح کرد: رسیدن به وحدت اصولگرایان دور از دسترس نیست و اصول کلی که اصولگرایان به آن اعتقاد دارند، اعتقاد به اسلام، قانون اساسی، ولایت فقیه است و اینها در واقع زیرساخت‌های جریان فکری اصولگرایان محسوب می‌شود.

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه این امکان وجود دارد که اصولگرایان به فرمولی برای وحدت و انسجام برسند افزود: ما از وحدت سایر اصولگرایان نیز استقبال می‌کنیم چراکه این مسئله مانند جویبارهایی است که به رودخانه وحدت متصل می‌شود و منافاتی با یکدیگر ندارد.

وی در همین زمینه به جلسات مشترک موتلفه، ایثارگران و پایداری اشاره کرد و افزود: فعالیت شورای همگرایی اصولگرایان یا تشکل‌هایی که در چند روز اخیر اعلام موجودیت کردند در همین راستا است و همه آنها بر زیرساخت‌‌های اصولگرایی تاکید دارند.

سجادی با اشاره به آخرین برنامه‌های انتخاباتی جبهه پیروان توضیح داد: ما درباره انتخابات مجلس بحث‌های درون‌گروهی زیادی داشتیم و کمیته انتخابات را برای شناسایی کاندیداهای بالقوه و بالفعل در سراسر کشور شناسایی کردیم.

سخنگوی جبهه پیروان گفت: در مرحله بعد ستاد انتخابات جبهه پیروان تشکیل شد و با نظر شورای مرکزی محسن کوهکن به عنوان رئیس ستاد انتخاب شد.

وی از تشکیل واحدها و زیرمجموعه‌های ستاد انتخابات از جمله واحد سیاسی، تبلیغات، استان‌ها، خواهران و تدارکات خبر داد و تاکید کرد که فعالیت انتخاباتی جبهه پیروان درونی بوده و بیرونی نیست.

سجادی در ادامه این نشست خبری به برگزاری مجمع فوق‌العاده خانه احزاب پرداخت و تصریح کرد: با همت وزارت کشور در این دولت توجه خاصی به احزاب می‌شود و از اموری که در حال به سامان رسیدن است بحث خانه احزاب است.

سخنگوی جبهه پیروان ادامه داد: با توجه به پیشینه این خانه ما نقدهایی را به کارکرد آن داشتیم و معتقدیم اگر عنوان خانه احزاب، باشگاه احزاب شود بهتر است.

وی تعمیق و تقویت تحزب را یکی از فاکتورهای مردم‌سالاری و دموکراسی دانست و گفت: به نظر ما ساختاری باید باشد که کار صنفی احزاب را دنبال کند نه مسائل سیاسی و جناحی را. از این رو جبهه پیروان برای شورای مرکزی به مدل فراکسیون 7 نفره اعتقاد داشت که رای هم آورد.

سجادی در عین حال یادآور شد: منظور از مستقلین در خانه احزاب باید مشخص شود که این گروه آیا به جریان اصولگرایی می‌رسد یا به جریان اصلاح‌طلبی.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای تصریح کرد: رئیس‌جمهور نظرات خود را ارائه داد و مخالفان و موافقان نیز نظرات خود را دادند؛ مذاکره‌کنندگان فرزندان انقلاب هستند و کار سخت و نفس‌گیری انجام می‌دهند و باید در مقابل 6 قدرت جهانی از شانیت مردم ایران حراست کنند.

وی بازرسی و بازجویی را از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: امضا کردن پروتکل الحاقی از سوی برخی کشورها اصلا اثری ندارد و کشورهایی همچون آمریکا، روسیه و چین که این پروتکل را امضا کرده‌اند اجازه بازرسی ندادند.

سجادی با تاکید براینکه هر کشوری قیودات خود را دارد تصریح کرد: وقتی کنگره آمریکا بازی درمی‌آورد، در این سمت نیز اگر موافقتنامه بین‌المللی باشد باید به تصویب مجلس برسد و دولت نمی‌تواند آن را تصویب کند.

وی تاکید کرد: نتیجه مذاکرات هرچه که باشد باید ملت ایران انسجام و همدلی خود را حفظ کنند.

سجادی با اشاره به مشکل منطقه در زمینه گروه‌های تکفیری و سلفی و داعش خاطرنشان کرد: درصدد هستند که چهره اسلام را مخدوش کرده و از بیداری اسلامی جلوگیری کنند اما برنده این جنگ‌ها ملت‌های منطقه خواهند بود.

سخنگوی جبهه پیروان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تشکیل جبهه یکتا خاطرنشان کرد: همه اصولگرایان با توجه به زیرساخت‌های مشترک می‌توانند از جهت انسجام اصولگرایی فعالیت کنند مگر گروه انحرافی که ما به هیچ وجه با گروه انحرافی کار نمی‌کنیم اما اعضای این جبهه از افرادی بوده‌اند که در دولت سابق حضور داشته و حتی برخی از آنها در جبهه پیروان عضو بوده‌اند.

وی بر همین اساس افزود: فعالیت آنها در جهت انسجام اصولگرایی است و ما از این حرکت‌ها استقبال می‌کنیم.

سجادی با بیان اینکه اگر فرمول‌های گذشته به روز شود می‌توان در چارچوب آن فعالیت کرد در عین حال گفت: شرط این مسئله این است که این فرمول‌ها رعایت شود.

سخنگوی جبهه پیروان در ادامه انتخابات خبرگان را یک بحث نخبگانی، علمایی و حوزوی دانست و گفت: سازو کار آن مربوط به علما است اما ما برای انتخابات خبرگان از لیستی که جامعتین ارائه دهد حمایت می‌کنیم.

وی درباره حضور متکی در تقریب مذاهب و استعفا از جبهه پیروان گفت: آقای متکی خیلی وقت است که فعالیت خود را در جبهه کم کرده است و از دبیرکلی تشکل متبوع خود کنار رفته است بنابراین چون دبیرکل نیست قاعدتا عضو شورای مرکزی جبهه پیروان نیز نخواهد بود. 

سجادی استانی شدن انتخابات مجلس را یک مسئله مهم دانست و با اشاره به موافقت اولیه مجلس با این طرح یادآور شد: استانی شدن به نحو احزاب است و احزاب می‌توانند در سطح استان نیز لیست بدهند.

سجادی در پایان درباره حضور خود در انتخابات مجلس نیز گفت: هنوز به این تصمیم نرسیده‌ام که کاندیدا شوم یا خیر و این مسئله به خیلی موضوعات بستگی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس