کد خبر 430439
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه عرضه بنزین با کارت سوخت با وجود آزادسازی قیمت‌ها اطلاع ثانوی ادامه دارد، گفت: فاز دوم عرضه گازوئیل براساس پیمایش به زودی اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، منصور ریاحی با بیان اینکه عرضه بنزین با کارت هوشمند سوخت با وجود آزادسازی قیمت‌ها اطلاع ثانوی ادامه دارد، گفت: نگاه به سامانه هوشمند سوخت (پس از تک نرخی شدن قیمت بنزین) به صورت جزیره ای و قشری به هیچ وجه درست نیست.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه سامانه هوشمند سوخت، بزرگترین طرح آی تی منطقه خاورمیانه به شمار می رود که همسو با اهداف دولت الکترونیک شکل گرفته است، تصریح کرد: این سامانه مزیت های متعددی برای رسیدن به اهدف دولت الکترونیک به ارمغان آورده که کنترل قیمت بنزین تنها یکی از وظایف آن است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدیریت مصرف سوخت یکی دیگر از ویژگی های مهم سامانه هوشمند سوخت به شمار می رود، اظهار داشت: علاوه بر این، مدیریت جامع اطلاعات، داده کاوی و تجزیه و تحلیل داده ها را از دیگر مزیت های این سامانه هوشمند سوخت است.

ریاحی با بیان اینکه شفافیت اطلاعات، جلوگیری از قاچاق سوخت، کنترل مصرف و برنامه ریزی برای آینده مصرف سوخت، نیز از دیگر قابلیت های سامانه هوشمند سوخت است، بیان کرد: از سوی دیگر به زودی اجرای طرح عرضه سوخت در ازای پیمایش نمایانگر قابلیت دیگری از سامانه سوخت بوده و از آن می توان به عنوان سامانه هوشمند دو یاد کرد.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: در این سامانه، تخصیص سوخت بر اساس پیمایش، هم برای ناوگان حمل و نقل و هم برای ناوگان مسافربری کشور پیاده سازی شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه طرح ملی سامانه دو از مصوبات هیئت دولت است که در دو مرحله انجام خواهد شد، یادآور شد: در طرح عرضه گازوییل بر اساس پیمایش، سهمیه گازوییل خودروها از تیر ماه امسال اجرا می شود، این طرح با نصب سیستم موقعیت یاب در ناوگان حمل و نقل تا مهر ماه سال آینده تکمیل خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس