کد خبر 430172
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد به منظور تقویت بنیه دفاعی کشور بودجه نظامی خود را افزایش دهد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع کره روز چهارشنبه در بیانیه ای مدعی شد که این افزایش بودجه در راستای تهدیدات نظامی کره شمالی و به واسطه خطرات ناشی از پیشرفتهای موشکی پیونگ یانگ صورت می گیرد.

براساس این گزارش، در تقاضای وزارت دفاع کره جنوبی که امروز تقدیم وزارت اقتصاد و امور مالی این کشور شده، این نهاد نظامی خواستار افزایش ردیف بودجه خود در لایحه سال آینده کشور به میزان 7.2 درصد شده است.

یونهاپ نیز با تایید این خبر گزارش داد: وزارت دفاع کره جنوبی در درخواست خود تامین اعتبار 40.14 تریلیون وون (معادل 35.95 میلیارد دلار آمریکا) را برای بودجه این نهاد نظامی در سال 2016 تقاضا کرده و یادآور شده است که این رقم برای تامین و تقویت قوای نظامی کشور از هر حیث ضرورت دارد.

این در حالی است که بودجه وزارت دفاع کره در سال جاری میلادی (2015) رقمی بالغ بر 37.46 تریلیون وون کره بوده است. وزارت دفاع کره جنوبی اوایل اردیبهشت ماه سالجاری نیز تقاضای افزایش بودجه نظامی کرده بود.

بر اساس قانون اساسی کره جنوبی، درخواست وزارت دفاع این کشور به منظور افزایش بودجه در سال آتی باید پس از اعلام وصول توسط وزارت اقتصاد و امور دارایی، از سوی پارلمان ملی این کشور نیز تائید شود.

وزارت دفاع کره همچنین در برابر آنچه که تهدیدات خارجی عنوان کرده، خواستار افزایش سالانه 12.4 درصدی (معادل با 12.37 تریلیون وون) به بودجه نظامی این نهاد نظامی نیز شده است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام نظامی کره جنوبی که به نامش اشاره ای نکرد، نوشت: درخواست افزایش بودجه وزارت دفاع با توجه به افزایش روز افزون تهدیدات موشکی و هسته ای کره شمالی امری طبیعی است.

وی گفت: ما به این بودجه در مواردی چون ساماندهی بروز جنگ احتمالی و تقویت سیستم های ضد موشکی و نیروی هوایی کشور شدیدا نیازمندیم.

خطر مسابقات تسلیحاتی در منطقه شرق آسیا و به ویژه حوزه شبه جزیره کره در حالی از سوی اغلب کارشناسان مسائل بین المللی گوشزد می شود که کره جنوبی پیش از این اعلام کرده، قصد دارد در راستای تقویت قابلیت های دفاعی خود، بودجه نظامی کشور را ظرف پنج سال آینده همچنان افزایش دهد.

بسیاری از ناظران تحولات شرق آسیا دخالت های مکرر و آتش افروزی گاه و بی گاه قدرت های خارجی و در راس آنها ایالات متحده را از جمله عوامل اصلی روشن نگه داشتن آتش نزاع سیاسی در این حوزه ارزیابی می کنند.

در گزارش هایی که پیشتر از سوی رسانه های منطقه منتشر شده بود، بودجه در نظر گرفته شده برای حد فاصل سال های مالی 2016 تا 2020 کره جنوبی رقمی معادل 232 تریلیون و 500 میلیارد وون اعلام شده که در مقایسه با سالهای 2015 تا 2019، نشان دهنده هفت درصد رشد است.

دولت کره جنوبی همچنین قرار است مبلغ شش تریلیون وون برای تقویت توانمندی های این کشور در زمینه حملات پیشگیرانه و دو تریلیون و 700 میلیارد وون در زمینه توسعه سامانه دفاع موشکی و هوایی این کشور در پنج سال آینده سرمایه گذاری کند.

این در حالی است که هزینه مربوط به اداره نیروها 155 تریلیون و 200 میلیارد وون تعیین شده است و باقیمانده بودجه به افزایش قابلیت های نظامی ارتش اختصاص داده خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    باید فکری هم برای بودجه نظامی ایران هم بکنید.واقعا کشوری با این وسعت و این حجم دشمن باید نیروهای مسلحی قوی داشته باشه البته قوی تر از اونیکه الان هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس