کد خبر 430106
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

کهنه سرباز آمریکایی که از حصارهای اطراف کاخ سفید بالا رفته و با حمل یک چاقو قصد ورود به محوطه زندگی باراک اوباما را داشت، به ۱۷ ماه حبس محکوم شد.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: عمر گونزالز که از زمان شرکت در جنگ عراق با مشکلات روانی روبرو شده بود، در سپتامبر 2014 میلادی با بالا رفتن از حصارها و موانع اطراف کاخ سفید قصد ورود به محوطه آن را داشت که توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. وی از آن تاریخ تاکنون در بازداشت بوده است.

با احتساب ماه هایی که گونزالز در بازداشت شده و با توجه به حکم محکومیت 17 ماهه، وی تنها 8 ماه دیگر در زندان خواهد بود. گونزالز همچنین به مدت 3 سال نیز به صورت مشروط آزاد خواهد شد و رفتار و حرکاتش زیر نظر خواهد بود.

گونزالز به خاطر این رفتار خود از دادگاه عذرخواهی کرده و گفته است که قصد آسیب رساندن به کسی را نداشته است.

عصر 19 سپتامبر 2014 میلادی گونزالز در حالی که در جیب خود یک چاقو داشت، از حصارهای اطراف کاخ سفید بالا رفت. وی سپس وارد محوطه کاخ سفید شد و مسافتی 60 متری را دوید و وارد در ورودی کاخ سفید شد.

در زمان وقوع این حادثه اوباما و خانواده اش در کاخ سفید نبودند. در ماه های گذشته موارد متعددی از نقض امنیتی کاخ سفید رخ داده و در این خصوص چند نفر از مقام‌های ارشد سرویس مخفی آمریکا استعفا داده اند.

سرویس مخفی وظیفه حفاظت از رئیس جمهور آمریکا و خانواده وی را به عهده دارد اما رسوایی‌های اخیر کارآمدی آن در اجرای وظایفش را زیر سئوال برده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس