شرکت صنایع غذایی «دست‌چین بهمن» به اتهام تولید و پخش آبلیمو‌های تقلبی به پرداخت ۹ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

به گزارش مشرق، بهمن ماه سال 93 بود که اکیپ گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران به ریاست امید شهرآبادی در بازدید از شرکت صنایع غذایی دست‌چین بهمن واقع در شهرستان پاکدشت، متوجه تولید و پخش آبلیموهای تقلبی با با نام‌های تجاری دستچین، گلدست، نوشن آگین و دادلی شدند.

بر اساس این گزارش، رییس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در همان روز، حکم به امحا 264 تن و 400 کیلوگرم آبلیموی تقلبی این شرکت که غیرقابل مصرف انسانی بودن آن در آزمایشات تایید شده بود، داد و 60 تُن سرکه و 30 تُن مربا و خیارشور این شرکت که بدون مجوز ساخت، تولید شده بود به نفع دولت ضبط شد.

پس از صدور حکم اولیه از سوی رییس شعبه 54 اداره کل تعزیرات استان تهران، برای این شرکت در شعبه یاد شده پرونده تشکیل شد که پس از اظهارنظر کارشناسی معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران مبنی بر غیر قابل مصرف انسانی بودن آبلیموهای تولید شده، شعبه 54، شرکت دست چین را به پرداخت 9 میلیارد و 287 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و ممهور نمودن پروانه واحد به مهرذ تخلف اول محکوم کرد.

رای صادره با اعتراض متهم به شعبه هشتم تجدیدنظر اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارجاع شد که شعبه تجدیدنظر پس از بررسی اسناد و مدارک موجود در پرونده، رای شعبه 54 را تایید و قطعی کرد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    این جریمه باید جیب مصرف کننده ها بره که
  • یکی از همین مردم ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    کاش یکی جواب منو میداد : وقتی اینارو جریمه میکنن یا مثلا یکی اختلاس میکنه و محکوم میشه و پول و اموالش رو میگیرین این پولا کجا میره آخه اصل پول از جیب مردم رفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به نفع مردم که ظاهرا نیست آخه مردم هیچ تفاوتی احساس نمکنند و اگه به نفع دولته خب دولت مگه کیه ؟ مگه دولت برا یه سیاره دیگه است یا یه کشور دیگه است ؟ تورو خدا یکی بگه این پولا چی میشه
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    جریمه می کیرین چکارش می کنین - تکلیف مردم بی نوایی که از این محصول خریدن و خوردن چی میشه ؟
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    تشکر از اینکه نام محصول و گفتین تا عبرتی باشه برای سایر شرکت ها که از این کارهای غیرانسانی که با جون مردم بازی می کنه نکنن
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    مردم را به کشتن می دن تازه باید 900میلیون محکوم بشن اونم بدهند به دولت پس مردم بیچاره که استفاده کردند چی می شن مردم مریض میشن دولت سود می کنه یه مبلغ ناچیز هم طرف جریمه می شه عجب قانون مزخرفی داریم معلوم نیست این قانونگذارها چه غلطی می کنن
  • فیاض ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    قابل توجه اونایی که میگن پس مردم چی میشن اگه تو متن خبر دقت کنید می بینید که پروانه ساخت نداشته پس لطفا در هنگام خرید فقط به قیمت وپیشنهاد فروشنده دقت نکنید . به استاندارد، پروانه بهداشت، پروانه ساخت، تاریخ انقضاء هم دقت کنید تا کلاه سرتون نره و بعد توقع داشته باشین که دولت حقتون بگیره وشما رو پیدا بکنه و پولا رو بهتون بده ! دوما این پولها هزینه همون سازمانهایی می شده که پروانه و استاندارد را تایید می کنن و شما هم متاسفانه توجه نمی کنین
  • ناشناس ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    شرکتهای صنایع غذایی تقلب میکنن.از شیر گرفته تا آبلیمو و رب گوجه و روغن
  • انسان ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    در کشور اسلامی این جنایتها میشه وما هنوز هم مسلمانیم .مسلمان وقتی به مسلمونا رحم نمی کنه شما انتظار دارین نا مسلمون به مارحم کنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس