کد خبر 429325
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

«شهر کتاب» مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب است که مجدد در یکی از شعبات آن فروش کتاب غیر مجاز دیده شده و این سوال را ایجاد می‌کند که این مجموعه به کدام قانون پای‌بند است.

به گزارش مشرق، داستان دنباله‌دار فروش کتب غیرمجاز در کتاب‌فروشی‌های رسمی همچنان ادامه دارد.

چندی پیش و در راستای توزیع کتاب غیر اخلاقی «لولیتا» که در خارج از ایران ترجمه و چاپ شده بود در کتابفروشی‌های داخل شهر از جمله یکی از شعبات شهر کتاب به فروش می‌رسید، موجب شد که ارشاد استان تهران در قبال فروش آن واکنش نشان دهد و اداره کتاب نیز آن کتاب را غیرمجاز بخواند.

در ادامه این مسئله به تازگی شاهد بودیم که «شهر کتاب الماس» مبادرت به فروش کتاب‌های بدون مجوز کرده است.

ادامه فروش کتب غیرمجاز در «شهر کتاب»‌ها‬

کتاب‌هایی از صادق هدایت در قفسه‌های این کتاب‌فروشی دیده می‌شود و این سوال را ایجاد می‌کند که فروشگاه شهر کتاب به کدام قانون عمل می‌کند و فروش کتاب‌های بدون مجوز در راستای چیست؟ و حتی همانطور که در تصویر نیز دیده می‌شود قفسه‌ای برای کتاب‌های هدایت در نظر گرفته شده و این مسئله به هیچ وجه پنهانی نبوده است.

علاوه بر این باید فروش کتاب بدون مجوز هوشنگ گلشیری که در آلمان چاپ شده را نیز افزود که در قفسه‌های این کتاب‌فروشی دیده می‌شود.

ادامه فروش کتب غیرمجاز در «شهر کتاب»‌ها‬

این در حالی است که مهدی فیروزان مدیر عامل شهر کتاب چندی پیش اعلام کرده بود که «آثاری که به شکل متمرکز در تمام شهرکتاب‌ها باشد مورد تایید است» و حال این سوال ایجاد می‌شود که آیا این کتاب‌ها از زمره کتب مورد تایید شهر کتاب است و یعنی در کلیه شعبات «شهر کتاب» به فروش می‌رسد؟

ادامه فروش کتب غیرمجاز در «شهر کتاب»‌ها‬

همچنین کتاب‌ «محمدرضا شاه آخرین شاهنشاه» که در فرانسه ترجمه شده و به ایران آمده نیز دیگر کتابی است که فاقد مجوز بوده و در این فروشگاه به فروش می‌رسد.

ادامه فروش کتب غیرمجاز در «شهر کتاب»‌ها‬
تصویر شناسه کتاب

این در حالی است که برخی این روزها پیوسته حرف از التزام به قوانین حوزه نشر می‌زنند اما شاهدیم که کتاب‌های غیر قانونی در مجموعه شهر کتاب به فروش می‌رسد ولی آنهایی که حرف از قانون‌مداری می‌زنند هیچ اعتراضی به فروش این کتب ندارند.

ادامه فروش کتب غیرمجاز در «شهر کتاب»‌ها‬
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس