تنها روزنامه سینمایی کشور یعنی بانی فیلم تقریبا در صفحات اصلی مرتبط با سینما و رادیو تلویزیون هیچ گزارش تولیدی درخوری برای مطالعه ندارد.روزنامه هفت صبح نیز در گزارشی به مورد عجیب جایگزین های محمود گبرلو می پردازد .

گروه فرهنگی مشرق : در بررسی روزنامه های صبح نخست باید سراغ روزنامه هفت صبح رفت . یادداشت خواندنی امیرقادری ، به اندازه تمام اخبار تولیدی رسانه ها ارزش خواندن و مرور دارد . اگر به ژست ضد نفتی امیر قادری توجه نکنیم و منولوگ های پروپاگاندایی وی را فراموش کنیم . یادداشت امروز وی چند پاراگراف استثنایی دارد . البته امیر قادری تا موعد بازنشستگی اش در هر یادداشتی که می نویسد همچنان نشان می دهد از متلک بهروز افخمی همچنان دمای عصبانیتش بالاتر از چهل و چند درجه تب است .
بهنام مظاهری در صفحه 10 این روزنامه با امید نعمتی گفت و گویی انجام داده است که بسیار خواندنی است با تیتر آقای بنفش زیر پوست شهر . نعمتی در یکی از بخش های گفتگویش می گوید" کلا منتقد سطحی بودن است و..."

برنامه هفت و افزایش حجم انتقادات

اما همانطور که اخبار متعددی به گوش می رسد بعضی اهالی رسانه از خیلی وقت پیش در یک وضعیت کاملا استثتایی علیه محمود گبرلو موضع عجیب و غریبی اتخاذ کرده اند . مدیران سیما همچنان مشتاقانه مساله برکناری گبرلو را دنبال می کنند . روزنامه هفت صبح نیز در گزارشی به مورد عجیب جایگزین های محمود گبرلو می پردازد . و به افرادی گزینه های ظاهر روز میز سازمان صدا و سیما اشاره می کند . گزینه های معرفی شده هفت صبح به ترتیب شانس فریدون جیرانی ،محمدرضا شهیدی فرد ،محمد حمیدی مقدم ،اکبر نبوی و منصور ضابطیان و فرزاد حسنی هستند .

نگاهی به صفحه های فرهنگ و هنر مطبوعات / دوشنبه 25 خرداد


فریدون جیرانی که اخیرا مشغول پیش تولید و جمع آوری نفرات مطبوعاتی است که هفته نامه سینما را که در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد منتشر می کرد به صورت روزنامه منتشر کند . هفت صبح  محمدرضا شهیدی فر را به عنوان محتمل ترین گزینه معرفی کرده است در صورتیکه شهیدی فرد و فرزاد حسنی گزینه های اجرای برنامه های سلبرتی شو و تاک شو هستند و سکانداری برنامه تخصصی لزوما نیاز به یک مجری – منتقد دارد. هفت صبح گزینه دیگری همچون اکبر نبوی را معرفی کرده است . نبوی که سابقه اجرای برنامه های کم بیننده سینمایی را دارد گزینه مناسبی نخواهد بود . منصور ضابطیان هم اگر اجرای برنامه هفت را بر عهده بگیرد همان مسیر محمود گبرلو را خواهد رفت وبرنامه به نتیجه ای نخواهد رسید . گزینه دیگر محمد حمیدی مقدم است . وی سابق بر این اجرای برنامه های منولوگ محور سینما 4 و سینما یک را برعهده داشته است و قطعا از پس اداره برنامه دیالوگ محور  برنخواهد آمد.
با این حال بهترین توصیه به سازمان صدا و سیما این است برای اینکه در انتخاب دچار اشتباه نشود به گزینه های سینمایی-رسانه ای که شرایط اجرای برنامه را دارند یعنی از قدرت بیان و دانش معقول سینمایی برخوردارند، بهره ببرد .

دستهای خالی روزنامه سینمایی

نگاهی به صفحه های فرهنگ و هنر مطبوعات / دوشنبه 25 خرداد

اما تنها روزنامه سینمایی کشور یعنی بانی فیلم تقریبا در صفحات اصلی مرتبط با سینما و رادیو تلویزیون  هیچ گزارش تولیدی درخوری برای مطالعه ندارد.اغلب خبرهای منتشر شده به نقل از منابع مختلفی است و تنها خبر داغ این روزنامه که در صفحه نخست منتشر شده است مربوط به ساخت مدرسه در ایلام توسط عزت الله انتظامی است . تنها مطالب خواندنی این روزنامه که شاید علاقمندان سینما می توانند حوصله کنند و مطالعه کنند مربوط به صفحات 6 و 7 (سینمای جهان)این روزنامه است .

سبک گبرلویی در آرمان

روزنامه آرمان به عنوان مطلب اصلی صفحه هنری خود مطلبی از خبرگزاری فارس را منتشر کرده است.گفت و گو با محمد بحرانی ، صداپیشه ببعی که در برنامه خندوانه ، همین عنوان را حفظ کرده است. گفتگویی به سبک محمود گبرلو با هنرمندان . شاید مهمترین حسن گبرلو و بودن سه ساله وی در برنامه هفت این است که برای خودش در تولید گفتگوهای خطی و بدون چالش صاحب سبک شده است .

نگاهی به صفحه های فرهنگ و هنر مطبوعات / دوشنبه 25 خرداد

در ستون سمت چپ آرمان نقدی را منتشر کرده بدون درج نام منتقد ،درباره فیلم در دنیای تو ساعت چنده . این نقد حتی تیتر مجزایی هم ندارد . صفحه ادبیات این روزنامه گفت و گویی را علی بابا چاهی منتشر کرده است و سعی کرده در همان مقدمه بابا چاهی به ضرب و زور شاملوی زمانه خویش معرفی کند . 

روزنامه ایران

در میان صفحات خنثی و بی خاصیت فرهنگی رسانه ها که برای خالی نبودن و عریضه و پر کردن صفحات منتشر می شود .روزنامه ایران گفتگویی را با سعید نعمت اله سریال نویس سیما انجام داده است که انصافا گفت و گوی بسیار خواندنی است و مشخص است که مریم رضازاده خبرنگار روزنامه ایران صرف پر کردن صحفات این گفتگو را انجام نداده است . در کنار این گفتگو یادداشت فاطمه نوروند نیز بسیار خواندنی و قابل ملاحظه است .

نگاهی به صفحه های فرهنگ و هنر مطبوعات / دوشنبه 25 خرداد

گزارش روزنامه ایران د ر صفحه 7 نیز از آن گزارش هایی است که معمولا برای پر کردن صفحات تولید شده و هدف گزارشگر آنچنان مشخص است . از روی تصاویر مندرج و گفت و گوهایی که گرفته شده مشخص نیت هدف ریپورتر موسیقی فیلم بوده یا موسیقی سریال.

روزنامه جوان


نگاهی به صفحه های فرهنگ و هنر مطبوعات / دوشنبه 25 خرداد


گزارش های مندرج در صفحه آخر روزنامه جوان نیز مجموعه ای از اخبار مهم روز گذشته و دو مطلب مهم که یکی درباره حقوق بگیری جعفر پناهی است و دیگری با تیتر" اگر توان اصلاح وضعیت موجود را ندارید در یک اقدام انقلابی استعفا دهید"

روزنامه شرق

شرق در صفحه هنری خود در گفت و گویی با فخر الدینی تیتری را منتشر کرده است که هویت گفت و گو را در بر می گیرد . "موسیقی دستور پذیر نیست " از همین تیترهایی کلیشه معترضانه توسط هنرمندان که دارای جزئیات درخوری نیست فقط یک تحلیل از شرایط ظاهرا تحمیلی به موسیقی است که پس از 11 ال روی صحنه رفته است .

نگاهی به صفحه های فرهنگ و هنر مطبوعات / دوشنبه 25 خرداد

 شاید فخرالدینی و شاید هم مصاحبه کننده نمی دانند که ارکستر ملی روی صحنه برود یا نرود برای مردم فرق چندانی ندارند . شرایط را عادلانه قضاوت کنیم قاطبه مردم حتی به موسیقی لس آنجلسی گوش نمی دهند و موسیقی زیر زمینی به شکل خزنده ای گوش نسل امروز پر کرده است . در این شرایط صحبت ارکستر ملی با این همه هزینه محلی از اعراب دارد ؟!
صفحه 14 شرق با گزارش های و اخبار روز قبل پر شده است و مطالب تولیدی خواندنی در آن نمی توان جستجو کرد .

روزنامه کیهان

روزنامه کیهان در صفحه تصویر روز خود در گزارشی خواندنی به بازتاب تصویر حضرت امام خمینی (ره) می پردازد و در ادامه گفت و گوهایی را با جواد اردکانی ،جلیل سامان و مجتبی راعی انجام داده است .

نگاهی به صفحه های فرهنگ و هنر مطبوعات / دوشنبه 25 خرداد

در کنار گزارش اصلی مریم آخوندی بر سریال شمعدونی تحلیلی را به نگارش درآورده است که متن گزارش درباره موضوعات اجتماعی است و چندان ارتباطی به سریال شمعدونی ندارد .

وطن امروز

وطن امروز هم در کنار انتشار اخبار ریز و درشت از حوزه فرهنگ و هنر روی فیلم طلای سیاه آنو نقدی را منتشر کرده و به بررسی این فیلم پرداخته است.

نگاهی به صفحه های فرهنگ و هنر مطبوعات / دوشنبه 25 خرداد

طلای سیاه فیلم جدیدی نیست و اگرچه در روتیتر این نقد بهانه نقد موضوع " مهدویت و آل سعود" آمده است اما با توجه به عدم همخوانی این تیتر با متن و نبود بهانه موجهی دیگر ،انتشار این نقد تا اندازه ای مبهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس