در این بخش نگاهی کرده ایم به مطالب منتشر شده در صفحات فرهنگی روز یکشنبه 24 خرداد. روزنامه های بانی فیلم، جام جم، کیهان و ...

گروه فرهنگی مشرق : روزنامه بانی با تیتری درشتی در صفحه فرهنگی خود به مسئله لغو کنسرت ها پرداخته است و عکس صفحه نخست خود را به تصویری از فیلم رستاخیز اختصاص داده است . این روزنامه با تیتری در میان این تصویر خبر می دهد که فیلم رستاخیر همزمان با تهران در چند کشور جهان اکران می شود . بانی فیلم در صفحه آخر باز هم به رستاخیز پرداخته و از دوبله های متفاوت  عربی آذری ،ترکی استامبولی  و فرانسوی خبر می دهد . نکته جالب این خبر این است که بازیگران سرشناس آذربایجان دوبله ترکی این فیلم را عهده دارند خبر داده است.
بانی فیلم همچنین گفتگوی سینمادار معروف فرانسوی ایرانی تبار باکارگردان  فیلم زمین و سایه،سزار اوگستو اسودو ، برنده دوربین طلایی کن را منتشر کرده است .

فرهنگ و هنر در مطبوعات

گزارش نخست صفحه دوم بانی فیلم نیز به مثابه سایر گزارش های این روزنامه به پیش بینی فروش فیلم های در ماه رمضان اختصاص دارد و گزارش صفحه 2 این روزنامه به خلاصه می شود به پیش بینی  فروش فیلم های در ماه رمضان .
گزارش دوم بانی فیلم هم اختصاص دارد به آسیب شناسی سینمای ایران در بازارهای جهانی با اظهار نظری از شهرام مکری ،نگار آذربایجانی و مهدی نادری .
صفحه 6 و 7 این روزنامه اختصاص دارد به متن متفاوتی در مورد کریستوفر لی که این متن برگردانی است از دیلی تلگراف .

روزنامه هفت صبح در گزارشی مفصل به قلم احمد رنجبر به بررسی موضوع تیتراژهای تلویزیونی می پردازد .

فرهنگ و هنر در مطبوعات

خراسان  با کمی تاخیر به معرفی مجموعه های ماه مبارک رمضان پرداخته است . روزنامه ایران در گفت و گوی مفصلی با مجتبی ویسی به فراز و فرود های ترجمه شعر می پردازد و گفت و گو را که زیر  رو کنید مطلب مهمی توسط مجتبی ویسی در حوزه ترجمه عنوان نشده است.

فرهنگ و هنر در مطبوعات

روزنامه اعتماد در صفحه 9 خود به گزارشی مفصلی به موضوع لغو کنسرت ها می پردازد  و در ستون کناری اعتماد زهراجعفرزاده به  گفت و گو با مانی جعفر زاده پرداخته است .

فرهنگ و هنر در مطبوعات

  روزنامه همشهری در صفحه فرهنگ و هنر خود بیشتر به انتشار اخبار پرداخته است و در قسمتی جداگانه نقدی از شهرام خرازی ها را در مورد تئاتر رمئو و ژولیت  بازتاب داده است . نگاهی به نمایش عکس های نجف اشرف و نکاتی درباره مسابقه بین الملی کاریکاتور یمن از دیگر مطالب تولیدی این صفحه است .

فرهنگ و هنر در مطبوعات



روزنامه کیهان در صفحه 7 خود معرفی و نقد خوب و خواندنی در مورد رمان درد صادق کرمیار را به قلم محمد صادق علیزاده منتشر کرده است .

فرهنگ و هنر در مطبوعات

روزنامه جام جم نیز در صفحه سوم خود با عنوان رادیو و تلویزیون در گزارشی مفصل به برنامه های شبکه مستند در ایام ماه مبارک رمضان پرداخته و خبر پخش مستند به رنگ فوتبال را داده است که احتمالا برای علاقه مندان ورزش خبر بسیار دلچسبی خواهد بود  .

فرهنگ و هنر در مطبوعات

روزنامه شرق   گفت‌وگویی با «جعفر والی» انجام داده است. والی در این گفت و گو به این موضوع اذعان دارد که ماندن جوانان در تئاتر فداکاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس