محور اصلی همایش پیشگویی‌های آخرالزمان در اسلام است که به بررسی سند و محتوایی همچون سفیانی، خسف بیداء ، یمانی، صیحه آسمانی و قتل نفس زکیه خواهد پرداخت.

به گزارش مشرق، دکتر مهدی فیض، دبیر کمیته عملی دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی دکترین مهدویت در نشست مطبوعاتی این همایش که صبح امروز 17 اسفند در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: ما در حوزه جهاد دانشگاهی و در بخش دانشجویی جشنواره‌های مختلفی را مانند جشنواره سراسری نماز، کتاب سال و همایش مهدویت را برگزار کرده ایم.

وی افزود: ما اعتقاد داریم باید در همایش مهدویت رویکرد جدیدی را ایجاد کرده تا هدف و آرمان‌های نسل  جدید از بُعد فردی خارج شده و اهداف آنها با رویکرد مهدویت طراحی شود.

فیض عنوان کرد: در جلسه‌ای که با تیم علمی همایش داشتیم موضوعات بازنویسی شده و سعی کردیم محورهای تخصصی را که برای طلاب مناسب است، از بخش دانشجویی حذف کنیم و موضوعات اندکی همچون بخش دل‌نوشته، داستان و شعر و بخش‌های هنری برای جذب بهتر و بیشتر دانشجویان به همایش اضافه شد.

وی در رابطه با محورهای اصلی همایش افزود: محور اصلی همایش پیشگویی‌های آخرالزمان در اسلام است که به بررسی سند و محتوایی در مورد اشخاص، گروه‌ها، شعرها و حوادث همچون سفیانی، خسف بیداء ، یمانی، صیحه آسمانی و قتل نفس زکیه خواهد پرداخت.

دبیر کمیته علمی همایش دکترین مهدویت خاطر نشان کرد: پیشگویی‌های آخرالزمان در یهودیت و مسیحیت و و بررسی معیارهایی همچون نقش تطبیق در ظهور متمهدیان در ادیان ابراهیمی، نقش یهودیان و اوانجلیست‌ها در تطبیق پیشگویی‌های آخرالزمان بر حوادث دوران جدید و بررسی تطبیق پیشگویی‌های آخرالزمان از دیدگاه اسلام، مسیحیت و یهودیت بر خاورمیانه، خلیج فارس و اروپا از دیگر محورهای این همایش خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار به دوازدهمین کنفرانس بین المللی دکترین مهدویت حداکثر تا تاریخ 31 فروردین 1395خواهد بود و این همایش در 31 اردیبهشت و اول خرداد 95 مصادف با 12 و 13 شعبان المعظم برگزار خواهد شد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس