کد خبر 429183
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت این کشور نوشت: ابتکارعمل‌های «باراک اوباما» در عرصه سیاست‌ خارجی همگی آهسته‌ و متناقض است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» در گزارشی ضمن انتقاد از سیاست خارجی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نوشت که اوباما اعتراف کرده است که هیچ استراتژی برای شکست داعش وجود ندارد.

طبق این گزارش، اعترافات اوباما در حالی مطرح شده است که چند ماه پیش اعلام کرد که با در دست داشتن یک راهبرد کامل، قصد دارد تکفیری‌های داعش را تضعیف و نابود کند.

واشنگتن‌تایمز ادامه داد، در عین حال، پنتاگون اعلام کرد که 450 مربی نظامی به عراق اعزام می‌کند تا ارتش دولت عراق را بازسازی کند و قرار است این تعداد نظامی به سه هزار نظامی آمریکایی که در عراق مستقر هستند، بپیوندند.  این اقدام در واقع تکرار راهبرد اولیه اوباما در افغانستان بود که به طور همزمان اعلام تقویت نیروها و عقب‌نشینی نیروها در آینده از این کشور را اعلام کرد.

طبق این گزارش، برکسی پوشیده نیست که رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌خواهد اعتراف کند که راهبرد 2008 وی برای عراق که خیلی سریع به اجرا درآورد شامل عقب‌نشینی کامل از عراق بوده است. این راهبرد وی به وقوع فجایع منطقه‌ای کمک کرد و از نظر سیاسی نیز این مسئله را نشان داد که قربانیان جنگ عراق کاملاً بیهوده بوده است.

واشنگتن‌تایمز ادامه داد، ظاهراً در حال حاضر نیز اوباما نمی‌خواهد آشکارا اعتراف کند که گزینه‌‌ای جز بازگشت به عراق با نیروهای چشمگیر ندارد.

این گزارش ادامه داد که آمریکا، داعش را در موقعیت ادامه اقدامات تروریستی قرار داد.

چندی پیش کاخ سفید اعزام 450 مستشار نظامی به عراق را تأیید کرد و گفت که آنها وارد هیچ مأموریت جنگی نخواهند شد.

این مقام آمریکایی گفته مأموریت مستشاران جدید این کشور که به عراق اعزام می‌شوند یکپارچه‌سازی نیروهای عراقی و قبایل سنی است.

پیش از آن روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرده بود که دولت «باراک اوباما» در یک تغییر عمده در تمرکز مبارزه با تکفیری‌های «داعش»، در صدد است یک پایگاه نظامی جدید در استان «الانبار» عراق به وجود آورد و 400 مربی نظامی آمریکایی برای کمک به نیروهای عراقی در بازپس‌گیری شهر الرمادی از دست تکفیری‌های داعش، به عراق اعزام کند.

علیرغم آنکه اوباما در سپتامبر سال گذشته راهبرد خود را برای تضعیف و نابودی داعش اعلام کرد و یک ائتلاف بین‌المللی علیه این گروه تشکیل داد و حملات هوایی زیادی به مواضع داعش در عراق صورت داد، اما به گفته بسیاری از مقامات غربی راهبرد وی نتوانست مانع از پیشروی داعش در عراق و سوریه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس