کد خبر 428818
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

بدون شک کشیده شدن درگیری ‌ها با تکفیری‌ها به خاک لبنان هزینه زیادی برای این کشور و مردم لبنان به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش مشرق، حسین رویوران گفت: حزب‌ الله به ‌صورت رسمی در سوریه حضور دارد و در کنار نیروهای دولتی این کشور در حال مبارزه با داعش است.

حسین رویوران صاحبنظر مسایل منطقه  اظهار داشت: حزب ‌الله خاک سوریه را عمق جبهه خود می ‌داند و تصمیم دارد این عمق را حفظ کند. این اقدام دفاعی ممکن است در آینده دامنه گسترده تری به‌خود بگیرد یا با تغییر شرایط در سوریه، محدودتر شود.

وی با اشاره به سابقه مبارزه حزب الله با جریانات تروریستی گفت:  در سال 1982، رژیم صهیونیستی به خاک لبنان تجاوز کرد و بخش‌هایی از جنوب این کشور را به تصرف خود در آورد. حزب‌الله لبنان، به‌عنوان نیروی مقاومت مردمی، مجبور شد 18سال با این رژیم مبارزه کند تا در نهایت بتواند دشمن را از سرزمین لبنان خارج کند.

رویوران افزود: اکنون هم حزب‌الله لبنان به جای اینکه اجازه دهد نیروهای تکفیری وارد خاک لبنان شوند و سپس در خاک لبنان مجبور به مبارزه با آنها باشد، تصمیم گرفته خارج از مرزهای لبنان با آنها مقابله کند.

این صاحبنظر مسایل منطقه با اشاره به وضعیت مبارزه حزب الله با تروریست ها گفت: اکنون حزب ‌الله مشغول جنگ با گروه‌ های تروریستی داعش و جبهه نصرت و چند گروه تکفیری دیگر در مرز سوریه و لبنان است. بدون شک کشیده شدن درگیری ‌ها با تکفیری‌ها به خاک لبنان هزینه زیادی برای این کشور و مردم لبنان به‌دنبال خواهد داشت.

رویوران افزود: ماهیت اقدام حزب ‌الله در مبارزه با داعش در خارج از خاک لبنان، همچنان دفاع از امنیت لبنان در مقابل دشمن خارجی و در راستای فلسفه وجودی این نیرو است.

وی اضافه کرد: در سال 1982این اقدام به‌ صورت دفاعی در مقابل دشمنی که خاک لبنان را تصرف کرده بود انجام شد و اکنون به ‌صورت بازدارنده در خاک سوریه دنبال می ‌شود.


منبع: پارس نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس