کد خبر 428790
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تصور غلبه نظامی بر ایران غیر ممکن است بیان کرد: تکیه اصلی ایران نظامی گری نیست بلکه مشروعیت نقطه اصلی قدرت و اقتدار ایران اسلامی به شمار می رود.

به گزارش مشرق، محمدحسین صفارهرندی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با روحانیان و طلاب استان کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: شمار زیاد شهدای طلبه بیانگر این مطلب است که روحانیان همواره به جامعه و کشور توجه ویژه داشته اند و در عرصه دفاع از میهن اسلامی نیز در صف اول بوده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه توانمندی ایران اسلامی به اندازه ای است که امروز احساس آرامش در کشور وجود دارد، افزود: توانمندی ما به حدی است که هیچ کدام از کشورها حتی آمریکا نمی توانند تصور غلبه نظامی بر ایران را در ذهن خود بپرورانند.

وی در ادامه به سخن وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه «این دستاورهای نظامی هرآنچه که باشد چیزی نیست که در مقابل قدرت های بزرگ جهان بتوانیم تاب بیاوریم زیرا یک بمب می اندازند و همه آن را از بین می برند» اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی دستاوردهای نظامی فراوانی دارد اینگونه نیست که با یک بمب دشمنان همه چیز تمام شود.

وی با بیان این مطلب که ما به لحاظ نظامی هم طراز با قدرت های مسلح نیستیم، افزود: دشمن به این مسئله معترف است که برایشان هماوردی با ایران به صرفه نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعبیر یکی از استراتژیست های آمریکا مبنی بر اینکه جنگ با ایران جنگ از نوع عراق و افغانستان نیست اظهار کرد: اگر روزی وارد جنگ با ایران شدیم، در اولین روز آن باید منتظر ۳۰ هزار کشته آمریکایی باشیم.

وی ادامه داد: به طور حتم این میزان پنج برابر کشته های جنگ های چند سال اخیر آمریکا است.

تکیه اصلی ایران نظامی گری نیست

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی از دستاوردهای برجسته نظامی برخوردار است که حاصل تلاش و تفکر فرزندان این مرز و بوم است؛ هرچند قدرت نظامی ما در برابر آمریکا محدود باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: تکیه اصلی ایران نظامی گری نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشروعیت پشتوانه سیاسی، فرهنگی ناب دارد، تصریح کرد: این مسئله بستگی به دیدگاه فکری افراد دارد.

صفار هرندی ادامه داد: بسیاری از افراد منصف و بی طرف که حتی طرفدار ما نیز نبودند، ایران اسلامی را مشروع ترین قدرت منطقه می دانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اصل مردم سالای در نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و افزود: بر سر کار آمدن دولت های شناور اثبات کننده نقش ملت ایران در تعیین سرنوشت خود است.

وی ادامه داد: این در حالیست که در بسیاری از کشورهای اروپایی نقش مردم نسبت به حکومت بسیار کمرنگ تر است.

وی افزود: امروزه در این کشورها فریاد مردم برای مطالبه آرمان های خود خاموش و تعطیل شده است و در عوض به تظاهرات محیط زیستی در این کشورها برگزار می شود.

صفارهرندی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: این امر نقطه قوتی و پشتوانه ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

صفار هرندی با اشاره به فتنه ۸۸ اظهار داشت: این فتنه در اثر عقده ها، لجاجت ها، کج فهمی ها و بی دینی ها به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان دوست داران نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نگران شده و در خصوص اوضاع کشور سوال می کردند، افزود: در واقع دوست داران نظام زمانی که چهره مشروعیت ما متزلزل شد دچار نگرانی شدند.

مشروعیت نقطه اصلی اقتدار ایران است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این امر نشان می دهد که مشروعیت نقطه قوت ایران اسلامی بوده و اقتدار ما در این مبحث است.

صفارهرندی همچنین به حماسه  ۹ دی اشاره و تصریح کرد: در این روز راهپیمایی عظیمی برای اثبات بزرگی و ارزشمندی عاشورا برگزار شد؛ راهپیمایی که بعد از انقلاب بی نظیر بود.

صفارهرندی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال قطع ارتباط مردم با حکومت و اعتقاداتشان است، افزود: در واقع یکی از دلایل اصلی وضع تحریم ها همین مسئله است و حتی خودشان نیز به این موضوع اقرار کرده و گفته اند که مردم بعد از تحریم ها در اثر فشارهای زندگی از حکومت فاصله خواهند گرفت و اختلاف بین زمامداران در ایران نیز شدت می یابد.

وی ادامه داد: برخی به دنبال خالی کردن اصلی ترین منبع اقتدار نظام یعنی مشروعیت بودند و دروان اصلاحات نیز مسئله دموکراسی در برابر دین را مطرح کردند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه برخی بین آزادی و دین، آزادی را برگزیدند ادامه داد: آنها به بهانه وسعت بخشیدن به مشروعیت مکتب ایرانی را در برابر مکتب اسلامی قرار دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: این افراد معتقدند که دین امری شخصی بوده و نباید مبنای مشروعیت باشد چرا که باعث دو دستگی می شود.

شعار« نه غزه نه لبنان» میراث فتنه گران است

وی با اشاره اینکه برخی می گویند که چرا باید خودمان را فدای یمن، عراق و سوریه کرده و سرمایه های ما در این کشورها هزینه شود، افزود: اینگونه حرف ها در واقع سوهانی است که کناره مشروعیت ما را سایش می دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر این حرف ها از زبان برخی مقامات بیان نشده بود نیازی به گفتن آنها نبود؛ اما وقتی امروز ورثه افرادی که در زمان فتنه ۸۸ «نه غزه نه لبنان» می گفتند به کانون حکومت دست پیدا کنند این حرف ها را نیز می زنند.

صفارهرندی تصریح کرد: افرادی که شجاعانه در سوریه حملات ضدداعش و ضدصهیونیستی را هدایت می کنند در واقع سبب شده اند خاکریزهای که باید در نزدیکی خود درست می کردید هزاران کیلومتر دورتر از شما برده شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آیا خیال می کنید با کنار گذاشتن سوریه و عراق قدرتتان در ایران زیادتر خواهد شد؟ گفت: امروز سید حسن نصرالله در جهان به برند مسلمانی تبدیل شده است.

وی گفت: صحبت های احمدی نژاد در خصوص مواضع اصولی ضد صهیونیست در سایت های دشمنان چنان بردی پیدا کرده بود که مسلمان جهان از این نظرات ستایشگرانه یاد می کردند.

صفار هرندی ادامه داد: آرامش در این است که در هنگام مذاکرات وقتی طرفین مذاکره می خواهند عرضه اندام کنند ما نیز عقبه خود را به رخ آن ها کشیده و به آنها قدرت مشروعیت خود را نشان دهیم؛ که البته این امر از طریق لشکرکشی نیست بلکه باید نسخه های سیاست ورزی مبتی بر نگاه مشروع انقلابی را انتقال دهیم.

وی گفت: متصور هستیم که افرادی که به صورت مشروع در جایگاه های حکومتی قرار می گیرند به ولی نعمتان خود خیانت نمی کنند اما گاه نمی توان وسوسه هایی که کنار آنها وجود دارد را نادیده گرفت.

صفارهرندی ابراز داشت: فردی که مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود در مواضع رسمی خود به امام راحل(ره) توهین کرد که در این هنگام بنده خواستار توضیح در خصوص رفتار این فرد از سوی هاشمی شدم که در پاسخ وی این بود که این فرد در ابتدا فکرش خوب بود اما مدتی پیش ما نبود و اکنون که متوجه این مسئله شده ایم به او گفته ام که دیگر اینجا نباشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فرض کنید چنین افرادی در مکان های مختلف نفوذ کرده و تفکران مسموم خود را به بزرگان و مسئولان می گویند و سپس فردی با سابقه های درخشان حرف هایی را می زند که همه متعجب می شوند.

قدرت بر پایه اصل سیاست، فرهنگ و مذهب

وی قدرت را براساس جامعه شناسی بر مبنای سه پایه نظامی، اقتصادی و مشروعیت دانست و افزود: امروز دیگر قدرت تنها منحصر به مسئله نظامی و زور نبوده و قدرت در قالب یک مجموعه سه گانه تعریف می شود.

صفارهرندی با اشاره به اینکه جامعه شناسان قدرت اقتصادی را از نظامی بیشتر می دانند، گفت: قدرت مشروعیت بر پایه سه اصل سیاسی، فرهنگی و مذهبی استوار است.

وی مجموع این جوانب را عاملی برای اعتباربخشی دانست و گفت: این عوامل سبب می شوند که یک گروه نسبت به گروهی دیگر ممتاز شود.

صفارهرندی با اشاره به اینکه ایران جزء کشورهای جهان سوم به شمار می رود، افزود: کشور ما از امتیاز اقتصادی که دیگر کشورهای بسیار پیشرفته بهره مند هستند؛ برخودار نیست.

عضئو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در شرایط کنونی نمی توانیم به قدرت اقتصادی خود اتکا کنیم.

وی ایران را به لحاظ دارایی جز کشورهای متوسط دانست و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید برنامه ریزی و تلاش شود.

وی رسیدن به حد ایده آل را مستلزم گذشت زمان دانست و گفت: رسیدن به این سطح دور از دسترس نیست و طی زمان حاصل خواهد آمد.

صفارهرندی رتبه علمی ایران را بین ۱۳ تا ۱۶ دانست و ادامه داد: در حالی تعداد مقالات ما به پایگاه های علمی جهان در سال ۸۳، سه هزار و ۵۰۰ مقاله بود که در حال حاضر این میزان رشدی چشمگیر داشته و به رقم ۵۰ هزار مقاله رسیده است.

 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    همه پرسی برگزار کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس