کد خبر 427847
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

۱۱ هفته بمباران مکرر ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه یمن، وضعیت برخی استان‌های این کشور را در آستانه فاجعه انسانی قرار داده است.

به گزارش مشرق، 11 هفته از بمباران هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه مردم بی‌گناه یمن می‌گذرد. تخریب منازل، بمباران کور، نابود شدن زیرساخت‌ها، قطع برق، تمام شدن مشتقات نفتی، اتمام ذخیره دارویی، عدم رسیدن کمک‌های انسانی، موج‌های آوارگی جمعی و غیره؛ اینها خلاصه زندگی شهروندان استان «تعز» یمن است و مردم این استان با این وضعیت به استقبال ماه رمضان می‌روند.

«باسم الزریعی» فعال اجتماعی به روزنامه «العربی الجدید» گفت: تصویر حقیقی هزاران آواره یمنی به وسیله رسانه‌ها برای مردم جهان مخابره نمی‌شود. مردم استان تعز در سایه ادامه بمباران‌ها در حالتی از ترس، انزوا و گرسنگی زندگی می‌کنند اما تنها وجه متمایزی که از آن برخوردارند این است که از نابودی جمعی نجات پیدا کرده‌اند.

یک مقام آگاه به العربی‌الجدید گفت که به 150 کشتی اجازه داده شده مواد کمک‌رسانی خود را برای یمن تخلیه کنند اما این مواد به دست آوارگان و نیازمندان در استان تعز نمی‌رسد و بیشتر کالاهای غذائی که طی ماه گذشته به یمن ارسال شده در بازارها فروخته شده است و این استان در آستانه فاجعه قرار دارد.

گزارش‌های سازمان‌های انسانی در یمن حاکی از آن است که از مجموع 26 میلیون جمعیت آن ، 19 میلیون نفر به مواد غذایی نیاز دارند.

از سوی دیگر «انیس محمد ضالع» رئیس دفتر هماهنگی اقدامات کمک‌رسانی در استان «الضالع» یمن اعلام کرد که 60 هزار خانواده در یمن سرگردان هستند و وضعیت به نحوی است که همگان را به نجات استان مذکور قبل از وقوع فاجعه در آن فرا می‌خواند.

بر اساس این گزارش، ذخیره غذایی در استان الضالع طی چند روز آینده تمام خواهد شد و برق چندین روز است که قطع شده و اقدامات کمک‌رسانی به دلیل محاصره مکرر به این استان نمی‌رسد.

در همین راستا «احمد حرمل» روزنامه‌نگار اعلام کرد که الضالع از بحران آب و نیز کمبود شدید دارو و نیز نابودی مشتقات نفتی رنج می‌برد . این فعال رسانه‌ای افزود که 70 نفر بر اثر عدم دریافت به موقع دارو و نرسیدن به بیمارستان کشته شده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    مظلومین یمن که جرمشان تلاش برای استقلال است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس