کد خبر 427779
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

ارتش رژیم صیهونیستی پرونده کشتار چهار کودک فلسطینی در حملات موشکی سال گذشته این رژیم به نوار غزه را مختومه اعلام کرد.

به گزارش مشرق، پرس‌تی‌وی خبر داد: ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه (21 خرداد ) مدعی شد هدف قرار دادن این کودکان، تصادفی بوده است. این کودکان فلسطینی که بین 9 تا 11 سال داشتند در ژوئیه سال گذشته میلادی در حملات موشکی رژیم اسرائیل به غزه  کشته شدند.

ارتش اسرائیل ادعا کرد سربازان اسرائیلی گمان کردند که مبارزان حماس را در این حمله هدف قرار داده‌اند. دانی عرفونی، قاضی رسیدگی به این پرونده در ارتش اسرائیل این پرونده را مختومه اعلام کرد.

خبر کشته شدن این کودکان پس از آن در کانون توجهات جهانی قرار گرفت که تصاویر مربوط به این کشتار از سوی خبرنگاران و عکاسان مستقر در هتلی در نزدیکی محل وقوع این حملات منتشر شد.

ارتش اسرائیل همچنین پرونده حمله هوایی علیه یک برج مسکونی در غزه که در آن 15 نفر کشته شدند و همچنین حمله به منطقه‌ای در شهر خان یونس را که در آن تعدادی از اعضای یک خانواده کشته شدند را مختومه اعلام کرد.

در همین حال وزیر خارجه فلسطین روز سه شنبه (19 خرداد)  از قصد تشکیلات خودگردان برای تسلیم دو مورد شکایت از جنایت جنگی اسرائیل به دیوان بین‌المللی کیفری خبر داد.

ریاض المالکی  گفت دو مورد شکایت درباره فعالیت‌های غیر قانونی شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی و جنگ ویرانگر اخیر این رژیم علیه نوار محاصره شده غزه در تاریخ 25 ژوئن (4 تیر) به دیوان بین المللی کیفری ارائه خواهد شد.

این مقام فلسطینی افزود کارشناسان فلسطینی و بین‌المللی تمامی مقدمات برای ارائه این دو پرونده را فراهم کرده‌اند.

رژیم اسرائیل اوایل ژوئیه سال گذشته به نوار غزه حمله کرد. در حملات بی‌امان اسرائیل به غزه که 50 روز به طول انجامید، بیش از 2هزار و 130 فلسطینی کشته و حدود 11هزار تن دیگر زخمی شدند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس