کد خبر 427671
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴

به دنبال بمباران هوایی محله ی «کوی نصر» (مشهور به «گیشا») در ماه مبارک رمضان، بانویی بی دفاع به نام «آسیه بانکی گیلانی» به شهادت رسید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، محله‌اي نه چندان قديمي در تهران که روي تابلوهاي شهرداري «کوي نصر» شناخته مي شود ، سابق بر اين ، يعني دقيقا تا سال 1358 ، رسما «گيشا» ناميده مي شد و متاسفانه هنوز هم به همين نام شناخته مي شود تا «کوي نصر». اين منطقه امروز به مرکزِ تهران نزديک تر است اما در اوايا ايجادش به عنوان شمال شهر و منطقه اي اعياني شناخته مي شد.

عموم مردم اين طور تصور مي کنند که اطلاق نام «گيشا» به اين محله ، به دليل فضاي فرهنگي خاص حاکم بر آن(گرايشات اخلاقي غربي) است که سابقه اش به پيش از پيروزي انقلاب اسلامي باز مي گردد ، اما حقيقت اين است که نام اين محله در ابتدا «کي شا» بوده که برگرفته از نام دو بنيان گذار اين منطقه يعني آقايان «کي نژاد» و «شاپوري» مي باشد.

متاسفانه پس از پيروزي انقلاب نيز مهندسي فرهنگي منطقه «کوي نصر» يا همان «کيشا» با بي تدبيري هاي مديريت شهري دو چندان شد و امروز اين محله يکي از مناطق بسيار شلوغ و داراي معضلات اجتماعي است. با اين حال ، ساکنان بومي و قديمي «کوي نصر» -که ديگر تعداد زيادي از آن ها باقي نمانده اند- سوابق درخشاني را براي اين محله به يادگار گذاشته اند که از آن جمله است تعداد بالاي شهيدانش که حقيقتا مايه ي آبروي ساکنان آن هستند.
یکی از شهیدان «کوی نصر»، بانو «آسیه بانکی گیلانی» نام دارد. این مادر 54 ساله، در جریان بمباران هوایی «کوی نصر» در ماه رمضان سال 1405 قمری(مصادف با 12 خرداد 1364 شمسی) به شهادت رسید.
خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق، چند روز قبل، هنگام شرفیابی به محضرِ شهدای قطعه ی 27 بهشت زهرای تهران، توفیق زیارت مزار این بانوی شهید را به دست آورد و تصاویری را که پیش رو دارید، به کاربران عزیز تقدیم می کند:
هدیه به روح این مادر شهید صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

عکس/ نتیجه بمباران «گیشا»

عکس/ نتیجه بمباران «گیشا»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بیژن ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    مشرق کار خوبی کردی که یادواره هایی از این جنگی که ملّت ایران از آن سرافراز بیرون آمد پخش میکنی اما خواهشمندم از کرمانشاه یکی از مظلوم ترین شهرهای ما در برابر حملات ناجوانمردانه صدّام آمریکایی پخش کن که شاید بیشترین آسیب را مردم قهرمان و مقاوم آنجا در طول جنگ تحمل کرده باشند اگر نکنی حداقل ، حقشان بجا آورده نمی شود
  • آرمان ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 2
    گیشا به اون معنیش که میگید مربوط به ژاپن هست و گرایشات اخلاقی شرق!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس