کوپا امریکای 2015 امروز با بازی شیلی و اکوادور در استادیو ناسیونال سانتیاگو، پایتخت شیلی، آغاز خواهد شد. در راهنمای کوپا امریکا به بررسی کامل 12 تیم حاضر در این تورنمنت می‌پردازیم

گروه ورزشی مشرق - و چهارمین دوره مسابقات جام ملتهای آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمه‌ریکا از روز جمعه 22 خرداد آغاز می شود و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت. در گزارش زیر به بررسی گروه دوم این مسابقات پرداخته ایم:
برزیل

وقتی فدراسیون فوتبال برزیل دونگا را به عنوان مربی تیم ملی انتخاب کرد، یک درخواست مهم ازش داشت: آشتی با تماشاگران. این وظیفه‌ی اصلی دونگا در تقریبا یک سالی که از جام جهانی گذشته است بوده. برزیل که مثل جام جهانی، هنوز نسبت به دورانِ طلایی خودش ستاره‌های کمتری دارد، باید به جوانانی مثل کوتینیو فرمینو، داگلاس کاستا و البته کاپیتان نیمار اتکا کند. دونگا که خودش در زمان بازیگری هافبک دفاعی بود و یکی از عوامل مهمِ قهرمانی برزیل در جام جهانی 1994، در دوران اول مربیگری‌اش در تیم ملی هم رویکردی دفاعی برای تیمش داشت که چندان مطلوب تماشاگران خواستار ژوگو بونیتو نبود.

در این تورنمنت به نظر می‌رسد دونگا با حفظِ نظمِ دفاعیِ تیمش با روی آوردن به سیستمِ 1-3-2-4 فوتبالی تهاجمی‌تر ارائه کند. البته برزیل تا اینجا بدشانس هم بوده و مارسلو و دنیلو و لوئیس گوستاوو را به دلیل مصدومیت از دست داده است. به همین خاطر دنی آلوس برای اولین بار بعد از جام جهانی توسط دونگا به تیمِ ملی دعوت شده است و در کوپا حضور خواهد داشت.

آشنایی با تیم‌های گروه دوم جام ملتهای آمریکای جنوبی

بازیکنان
دروازه بان ها: جفرسون، مارسلو گروهه، نتو

مدافعین: فابینیو، فیلیپه لوئیس، داوید لوئیس، مارکینیوز، تیاگو سیلوا، میراندا، دنی آلوس

هافبک ها: الیاس، فرناندینیو، کازمیرو، ویلیان، فیلیپه کوتینیو، اورتون ریبیرو، داگلاس کوستا، فرد

مهاجمین: نیمار، روبینیو، روبرتو فیرمینو، دیگو تاردللی


کلمبیا

 تیم کلمبیا تغییر چندانی نسبت به جام جهانی نکرده است. شاید مهمترین تغییر بازگشت رادامل فالکائو و کنار رفتن فردی گوارین به دلیل مصدومیت باشد. خوسه پکرمن، تاکتیسین بزرگ آرژانتینی که سه بار به عنوان مربی سال آمریکای جنوبی برگزیده شده است، احتمالا از سیستم پایه‌ 2-2-2-4 در این تورنمت استفاده خواهد کرد. خامس رودریگس و خوان کوادرادو هافبک‌های طرح کلمبیا پشت فالکائو و جکسون مارتینس خواهند بود، به علاوه‌ دو هافبک دفاعی. این تورنمنت برای فالکائو و کوادرادو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در حالیکه خامس و جسکون مارتینس درخشش بسیاری در فصل گذشته‌ فوتبال اروپا با رئال و پورتو داشتند، فالکائو در اولدترافورد تنها سایه‌ای از ال تیگره بود و کوادرادو هم در استمفورد بریج ذخیره‌ ثابت ژوزه مورینیو. نمایشی درخشان از این دو ستاره‌ کلمبیا می‌تواند تاثیرِ مستقیمی در آینده‌شان در فصل آینده بگذارد.

آشنایی با تیم‌های گروه دوم جام ملتهای آمریکای جنوبی


بازیکنان

دروازه‌بان‌ها: داوید اوسپینا، کامیلو بارگاس، کریستین بونیا

مدافعین: کامیلو سونیگا، سانتیاگو آریاس، کارلوس والدس، کریستین ساپاتا، خیسون موریو، پابلو آرمرو، پدرو فرانکو، داروین آندراده

هافبک‌ها:
الکساندر مخیا، کارلوس سانچس، ادوین کاردونا، ادوین والنسیا، خامس رودریگس، خوان کوادرادو، ویکتور ایبارو

مهاجمین:
رادامل فالکائو، کارلوس باکا، جکسون مارتینس، تئوفیلو گوتیرس، لوئیس موریل


پرو

پرو جزو اولین تیم‌هایی بود که اسکوادِ نهایی‌اش برای کوپا امریکا را اعلام کرد. در این لیست اسمی از کریستین بنابنته، از تیمِ جوانانِ رئالِ مادرید دیده نمی‌شود، نکته‌ای که باعث تعجب خیلی‌ها شد. داوید پیسارو و پائولو گررو، مهاجمینِ باتجربه‌ پرو همچنان از بازیکنان کلیدی این تیم به حساب می‌آیند. نکته‌ جالب اینجاست که  13 نفر از 23 نفرِ لیست نهایی در خودِ پرو بازی می‌کنند، چیزی که معمولا برای تیم‌هایِ آمریکای جنوبی کمتر پیش می‌آید. این قضیه شاید از نظر هماهنگی بتواند به ریکاردو گارکای، مربیِ آرژانتینی پرو کمک کند و راه صعودش به عنوان تی سوم از گروه سوم بعد از برزیل و کلمبیا را باز کند.

آشنایی با تیم‌های گروه دوم جام ملتهای آمریکای جنوبی

بازیکنان

دروازه بان ها: پدرو گایسه، دیو پنی، سالومون لیبمان

مدافعین:  لوئیس ادبینکولا، کارلوس سامبرانو، پدرو راکه نا، هانسل ریوخاس، کریستیان روخاس، یوشیمار یوتون، خائر سسپدس

هافبک ها: یوسپمیر بالون، ادوین رتاموسو، کارلوس لوباتون، کارلوس آسکوئس، جوئل سانچس، پائولو هورتادو، خوان مانوئل بارگاس، کریستیان کوئبا، پائولو آلبارراسین

مهاجمین: آندره کارریو، جفرسون فارفان، پائولو گررو، کلودیو پیساررو، یوردی ریان


ونزوئلا

 ونزوئلا با اسکوادی نسبتا مسن پا به کوپا امریکا می‌گذارد. خط دفاعی این تیم به خصوص میانگین سنی بالایی دارد و کند شده است. از وقتی نوئل سنبیسنته جای سزار فاریاس را روی نیمکت ونزوئلا گرفت، رویکرد دفاعی و محافظه‌کار این تیم البته کاهش پیدا کرد و فوتبالی جذاب‌تر پدید آمد. اما چیزی که در بازی دوستانه مقابلِ جامایکا به وضوح مشخص بود، ضعف ونزوئلا در کناره‌ها است و این می‌تواند خطرات زیادی برایشان در بازی مقابل بزرگانی مثلِ کلمبیا و برزیل ایجاد بکند. سالومون روندون، مهاجمِ زنیت، که این فصل برای تیمش 13 گل در لیگ زد، امید اول گلزنی ونزوئلا در کوپا امریکای امسال خواهد بود.

آشنایی با تیم‌های گروه دوم جام ملتهای آمریکای جنوبی

بازیکنان

دروازه بان ها: آلن باروخا، ویلکر فارینس، دانیل ارناندس

مدافعین: گابریل سیچرو، گرندی پروسو، آندرس تونس، ویلکر آنخل، روبرتو روسالس، فرناندو آموربیتا، اوسبالدو بیسکارروندو

هافبک ها: رافائل آکوستا، رونالد بارگاس، فرانکلین لوسنا، سزار گونسالس، توماس رینکون، جان موریو، لوئیس مانوئل سئیخاس، خوان آرانگو، آلخاندرو گررا

مهاجمین: جلمین ریباس، نیکولاس میکو فدور، جوزف مارتینس، سالومون روندون



منبع: آی اسپورت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    چه شبکه ای پخش میکنه"؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس