آرژانتین و اروگوئه از شانس‌های مسلم قهرمانی کوپا آمریکای 2015 هستند، دو تیمی که از ستارگان سرشناسی بهره می برند.

گروه ورزشی مشرق - و چهارمین دوره مسابقات جام ملتهای آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمه‌ریکا از روز جمعه 22 خرداد آغاز می شود و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت. در گزارش زیر به بررسی گروه دوم این مسابقات پرداخته ایم:

آرژانتین

از آگوستِ 2013 بدین سو هیچ بازیکنی به اندازه‌ کارلوس تبس تاثیر مستقیم روی گل‌های تیمش در سری آ نداشته است (53 گل و پاس گل). در این لیست گونسالو ایگواین ناپولی بعد از لوکا تونی در رده‌ سوم است (49 گل و پاس گل). به این دو نفر آقای گل امسال لیگ برتر یعنی سرخیو آگرو را هم اضافه کنید که بهترین فرم ممکن خودش است.

کافی نیست؟ لیونل مسی که به قول بوفون در کهکشانی دیگر برای خودش در حال بازی است، هم کنار این سه نفر خط حمله‌ تیمِ تاتا مارتینو را در کوپا امریکا تشکیل خواهد داد. پشت این چهار مهاجم هم هافبک‌های طراحی مثل خاویر پاستوره و اریک لاملا و البته آنخل دی ماریا بازی می‌کنند. اگر تاتا مارتینو بتواند از این استعدادهای باورنکردنی در خط حمله‌اش درست استفاده کند و با استفاده از هافبک‌های دفاعی‌تری مثل بانگا و بیلیا و ماسچرانو تعادل در تیمش ایجاد کند، تصور اینکه تیمی در کوپا امریکای امسال حریف آرژانتین شود سخت است.

آرژانتین از 1993 بدین سو کوپا امریکا را نبرده است و حالا این وظیفه بر گردن تاتا مارتینو است که با اتکا به مدافعین مطمئنش از جمله اوتامندی، روخو، گارای و سابالتا، آلبیسلسته را یک بار دیگر به قله‌ فوتبال آمریکای جنوبی برساند.

آشنایی با تیم‌های گروه دوم جام ملتهای آمریکای جنوبی

بازیکنان

 دروازه بان ها: سرخیو رمرو، نااوئل گوسمان، ماریانو آندوخار

مدافعین: پابلو سابالتا، فاکوندو رونکالیا، اسکیل گارای، مارتین دمیکلیس، نیکولاس اوتامندی، مارکوس روخو، میلتون کاسکو

هافبک ها: خاویر ماسچرانو، لوکاس بیلیا، اور بانگا، روبرتو پریرا، فرناندو گاگو، آنخل دی ماریا، اریک لاملا، خاویر پاستوره

مهاجمین: لیونل مسی، سرخیو آگرو، کارلوس تبس، اسکیل لاوتزی، گونسالو ایگواین


پاراگوئه

4 سال بعد از فینال پاراگوئه و اروگوئه در بوینس آیرس، این دو تیم دوباره و این بار در دورِ گروهی کوپا امریکا باید مقابل هم قرار بگیرند. البته این بار خبری از سوارس و فورلان که 3 گل فینال تورنمنت قبلی مقابل پاراگوئه را زدند، نیست. اما پاراگوئه برای تکرار شگفتی 4 سال پیش و رسیدن به فینال، این بار راهی دشوارتر پیش رو دارد. پاراگوئه در کوپا امریکای 2011 بدون اینکه حتی یکی از 5 بازی‌اش را در 90 دقیقه ببرد، به فینال رسید و نشان داد استاد بازی فرسایشی و البته پیروزی در ضربات پنالتی است. پاراگوئه هنوز مهاجمین نامدارش، روکه سانتا کروس و نلسون والدس را دارد، اما رامون دیاس که اولین تورنمنت‌اش با این تیم را تجربه می‌کند بیشتر امیدش به مهره‌های جوانتری مثل ریچارد اورتیس و درلیس گونسالس است.

آشنایی با تیم‌های گروه دوم جام ملتهای آمریکای جنوبی

بازیکنان

دروازه بان ها: خوستو بیار، آنتونی سیلوا، آلفردو آگیلار

مدافعین: پائولو داسیلوا، مارکوس کاسرس، پابلو آگیلار، میگل سامودیو، ایبان پیریس، فابیان بالبوئنا، برونو بالدس

هافبک ها: ویکتور کاسرس، اوسبالدو مارتینس، نستور اورتیگوسا، ریچارد اورتیس، اسکار رومرو، اوسمار مولیناس، ادوئاردو آراندا

مهاجمین: روکه سانتا کروس، لوکاس بارریوس، نلسون آئدو بالدس، ادگار بنیتس، درلیس گنسالس، رائول بوبادیا


جامایکا

جامایکا به همراه مکزیک دو مهمان از منطقه‌ کونکاکاف هستند. اما برعکس مکزیک، جامایکا اولین حضورش در کوپا امریکا را تجربه می‌کند. اسکواد جامایکا در این تورنمنت ترکیبی است از بازیکنان با تجربه و جوانانی که زیر 10 بازی ملی دارند. بیشتر مهره‌هایی که وینفرید شیفر، مربی جامایکا، در اختیار دارد در انگلیس، آمریکا یا کانادا بازی می‌کنند. یکی از کلیدی‌ترین این مهره‌ها، رودولف آستین، هافبک دفاعی سابق لیدز یونایتد است که بازوبند کاپیتانی "رگه بویز" را هم بر بازو می‌بندد. آستین که باشگاه‌اش علاقه‌ای به تمدید قرارداد باهاش نشان داد از انگیزه‌ای مضاعف برای اثبات خودش در کوپا امریکا برخوردار است. به هرشکل آستین آنقدر برای شیفر اهمیت دارد که اعلام کرده او را برای تورنمنت گلد کاپ کونکاکاف، که تنها 3 روز بعد از فینال کوپا امریکا آغاز می‌شود، انتخاب خواهد کرد.

آشنایی با تیم‌های گروه دوم جام ملتهای آمریکای جنوبی

بازیکنان

دروازه بان ها: رایان تامپسون، دواینی کر، دواینی میلر

مدافعین: وس مورگان، جرماین تیلور، مایکل هکتور، دانیل گوردون، آدرین ماریاپا، هاگان ری، کمار لائورنس،

هافبک ها: جوواگن واتسون، رودوف آئوستین، جوئل گرانت، لانس لاینگ، گرت مک کلیری، جوئل مک آناف

مهاجمین: آلن اوتی، جیل بارنز، دارن ماتوکز، سیمون داوکینز، دسهورن بران، رومئو پارکز، دینو ویلیامز


 اروگوئه

پرافتخارترین تیم کوپا امریکا با اسکار تابارس که از 2006 سرمربی‌شان است، امسال برای دفاع از عنوان قهرمانی با غایبی بزرگ به نام لوئیس سوارس (به دلیل محرومیت باقی مانده از جام جهانی) مواجه است. لا سلسته که در شیلی برای کسب شانزدهمین قهرمانی کوپا امریکا می‌جنگد، این بار امیدش را باید به ساقهای ادینسون کاوانی ببندد. کاوانی که در جام جهانی 2010 زیر سایه‌ دیگو فورلان و در کوپای 2011 و جام جهانی 2014 زیر سایه‌ سوارس بود، حالا فرصت این را دارد که پیکان خط حمله‌ تیمش باشد. اروگوئه با مهره‌های کلیدی‌ای مثل فرناندو موسلرا و دیگو گودین می‌تواند به دفاعش مطمئن باشد، اما برای قهرمانی نیاز به گل‌ها یک کاوانی در اوج دارد.

آشنایی با تیم‌های گروه دوم جام ملتهای آمریکای جنوبی

بازیکنان

دروازه بان ها: فرناندو موسلرا، مارتین سیلبا، رودریگو مونوس

مدافعین: ماکسی پریرا، خوسه مایا خیمنس، دیگو گودین، سباستیان کواتس، گاستون سیبا، آلبارو پریرا، ماتیاس کوروخو، خورخه فوسیله

هافبک ها: آلبارو گونسالس، کارلوس سانچس، اخیدیو آره بالو ریوس، گوسمان پریرا، نیکولاس لودیرو، کریستیان رودریگس، جورجیان ده آرراسکائتا

مهاجمین: دیگو رولان، جوناتان رودریگس، ادینسون کاوانی، کریستیان ساتوانی، آبل ارناندس
منبع: آی اسپورت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دارا ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    آرژانتین شایسته ترین تیم برای قهرمانی..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس