کد خبر 427306
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

کرد زنگنه گفت: اقساط بسیاری از واگذاری‌ها مانند مخابرات طویل المدت بوده و برخی از آنها به حساب دولت یازدهم واریز شده. برای واگذاری مخابرات سالی چند ده میلیارد عاید دولت یازدهم شده است.

به گزارش مشرق، غلامرضا کردزنگنه، رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی در واکنش به اظهارات معاون اول رئیس جمهور در خصوص مصرف شدن 100 میلیارد دلار درآمد بابت خصوصی سازی در دولت های نهم و دهم اظهار کرد: محاسبه های آقای جهانگیری بر مبنای دلار 900 تومان بوده، زیرا رقم واقعی برهمین مبنا، رقمی بالغ بر 90  تا 100هزار میلیارد تومان بوده است.

گفتنی است جهانگیری با طرح این پرسش که دولت احمدی نژاد 100میلیارد دلار از واگذاریها در سالهای اخیر بدست آورده و معلوم نیست این مقدار درآمد صرف چه چیزهایی شده، بار دیگر شبهاتی را در فضای اقتصادی - سیاسی جامعه بوجود آورده است.

درآمد واگذاری های دولت قبل براساس اقساط به دست دولت می رسد

وی با اشاره به قسطی بودن درآمدهای حاصل از خصوصی سازی بیان کرد: اما این درآمد 90 تا 100 هزار میلیارد تومانی، به طور کامل نقدی نبوده، زیرا بیشتر خصوصی سازیهایی که در دولت قبل انجام شده، به شکل اقساط بوده است.

کرد زنگنه افزود: این اقساط از سه سال تا 10 سال بوده، که به طور مثال مخابرات طی اقساط هشت ساله واگذار شده یا اقساط برخی از شرکت های وزارت نیرو به همین صورت بسیار طویل المدت بوده است.

وی تصریح کرد: هیچ کدام از درآمدها به شکلی نبوده که به طور سریع و یک ساله وارد درآمدهای دولت شود و در حال حاضر اقساط واگذاری های قبلی هنوز هم ادامه دارد و دولت سال به سال اقساط آن ها را به عنوان درآمد دریافت میکند.

برای واگذاری مخابرات سالی 30 تا 40 هزار میلیارد عاید دولت یازدهم شده است

رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی به پرداخت اخیر اقساط واگذاری مخابرات در دولت یازدهم اشاره کرد گفت: در خصوص مخابرات، اخیرا در دولت جدید در طول یک یا دو سال اخیر، سالی چند ده میلیارد بابت مخابرات نصیب دولت یازدهم شده است.

وی در پاسخ به اظهار نظر معاون اول رئیس جمهور درباره این که مشخص نیست دولت های نهم و دهم این درآمد ر ا صرف چه مواردی کرده اند، خاطرنشان کرد: چگونگی صرف شدن درآمدهای حاصل از خصوصی سازی در خود قانون اصل 44 مشخص شده و در بودجه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری هم آمده است.

رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: بحثی که در مجلس مطرح شد، این بود که درآمدها در چارچوبی که قانون تعیین کرده بود هزینه نشد که این مسئله هم صحت دارد.

مگر استفاده از درآمدهای خصوصی سازی در تولید تنها باید در دولت احمدی نژاد اتفاق می افتاد؟

کرد زنگنه با اشاره به اظهارات جهانگیری در خصوص اینکه "در دولت قبل قرار بود درآمدهای حاصل از خصوصی سازی صرف تقویت تولید در بخش خصوصی شود" عنوان کرد: کل سیاست های اصل 44 برای توانمند سازی بخش خصوصی، کوچک سازی دولت و کاستن از بار مدیریتی و مالی قوه مجریه بود و نباید این را تنها منتهی به دوران آقای احمدی نژاد کرد.

وی افزود: قانون خصوصی سازی به دنبال این بود، دولت کوچک و بخش خصوصی توانمند شود ولی خوب تا به حال به این هدف دست پیدا نکرده است.

رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی با انتقاد از جمله جهانگیری که گفته " معلوم نیست درآمد حاصل از خصوصی سازی را چه کردند " بیان کرد: این که درآمدهای حاصل از خصوصی سازی در جای خودش خرج نشده یک واقعیت است، اما این به معنای این نیست که درآمد حال از خصوصی سازی عاید شخص خاصی شده است.

کسی درآمد حاصل از خصوصی سازی را به حساب اشخاص نریخته است

کرد زنگنه خاطرنشان کرد: درآمدهای حاصل از خصوصی سازی به بودجه می آید، ولی کسی درآمد حاصل از آن را به حساب اشخاص نریخته است که آقای جهانگیری چنین حرفی را می زنند.

وی تصریح کرد: درآمدهای حاصل از خصوصی سازی به خزانه می آید و خزانه وزارت اقتصاد هم در غالب بودجه به دستگاهها پول می دهد، بنابراین مشخص نیست دولتمردان با چه هدفی این عدد و رقم ها را مطرح می کنند.


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس