مجموعه «پایتخت» در صورتی ادامه پیدا خواهد که مردم نسبت به داستان علاقمند باشند چرا که همچنان عوامل این مجموعه پتانسیل ادامه ساخت سری‌های بعدی را دارند.

به گزارش مشرق، سیروس مقدم کارگردان سری مجموعه‌های «پایتخت» در خصوص قصه «پایتخت 4» گفت: قصهٔ «پایتخت 4» به مانند سه سری قبل محوریت خانواده‌ای روایت می‌شود که درقسمت‌های قبل مخاطب به خوبی با خصوصیات، نوع زندگی، ساده زیستی، احترام به والدین و انسجام خانواده کاراکترهای این سریال ارتباط برقرار کرده بود. در سری چهارم هم همان ویژگی‌ها در قالب داستان‌ها و فضاهای جدیدتری به تصویر کشیده می‌شود اما «پایتخت 4» حول قصه‌های اجتماعی‌تر، به روزتر و درواقع نزدیک‌تر به مسائل کلان جامعه است.

وی در خصوص علت انتخاب نقش نقی از خطه سرسبز شمال و با لهجه شمالی عنوان کرد: هنگام ساخت «پایتخت 1» قراربود یک خانواده ای از اطراف شهر تهران، به سمت تهران حرکت کنند و شب عید را در کنار خانهٔ جدید خود بگذرانند. ایدهٔ اولیه براین بود که  این خانواده  ازاهالی نزدیک تهران باشند ولی بعد تصمیم گرفتیم شهر آنها دورتر از تهران  باشد مثلاً شیراز، یزد و حتی خود من پیشنهادم بر این بود که از زادگاه خودم یعنی خوزستان این خانواده حرکت کنند تا ما یک تفاوت فرهنگی بین این خانواده و پایتخت، شهر بزرگ داشته باشیم که اریا عظیمی نژاد  موسیقیدان  این سریال  مطرح کرد که ما غنی‌ترین موسیقی نواحی و بومی را در خطهٔ مازندران و گلستان داریم و برای ایجاد یک موسیقی خوب و غنی در سریال، این خانواده از مازندران حرکت کنند که بعد هم موسیقی پربار و غنی خطه به داد قصه رسید به همین منظور خانواده نقی معمولی مازندرانی شدند.

وی در خصوص ادامه دار بودن پایتخت گفت: تا زمانی که مردم پایتخت را بخواهند و مسولان هم علاقه‌مند به اجابت خواستهٔ مردم باشند ما هم در خدمت خواستهٔ مردم هستیم بنابراین پایتخت هم مشروط بااینکه به قصه‌های جذاب‌تری برسد حتماً ادامه پیدا می‌کند، چراکه این گروه توان و پتانسیل این را دارد که سالیان سال پایتخت را ادامه دهد.
 
مقدم با اشاره به علت نامگذاری این مجموعه به نام «پایتخت» و نحوه ی دنباله دار کردن داستان افزود: بدلیل اینکه خانوادهٔ ما از یک شهر دیگری وارد تهران، پایتخت ایران می‌شوند و دچار یکسری معضلات می‌شوند پایتخت نام گرفت و این اسم هم رویان ماند، حتی درسری چهارم که ممکنه قصه‌اش به تهران هم کشیده نشود، ولی به هرحال مردم این مجموعه را به نام پایتخت می‌شناسند.

وی در خصوص پرمخاطب و جذابی بودن «پایتخت 4 » بیان کرد: هیچ تضمینی برای جذابیت پایتخت 4 وجود ندارد تمام قواعد و استانداردهایی که در پایتخت 4 درحال رعایت شدن است دال بر این است که این اثر جذاب خواهد شد و مخاطب با ان ارتباط برقرار می‌کند چون خانواده نقی معمولی را مردم دوست دارند واتفاقات جالبی برایشان می‌افتد ولی سعی  شده سری چهارم پایتخت پخته تر با حوصله تر و با ظرایف بیشتری ساخته شود .

این کارگردان در خصوص هم خوانی داستان با حال و هوای ماه مبارک رمضان عنوان کرد:  صددرصد فضای کلی ماه مبارک رمضان در سریال جاری است فضاهایی چون افطار، سحر، مسجد رفتن‌ها، دور هم بودن‌ها و به انضمام روابط و مسائل معنوی که در این ماه قالب است  همه در کارلحاظ شده است.

مقدم در خصوص دلیل موفقیت و جدابیت سری مجموعه‌های گفت: مهم‌ترین و شاخص‌ترین دلیل موفقیت پایتخت در واقع مردمی و معمولی بودن خود سریال است یعنی آدم‌هایی به شدت معمولی، رئال، حرفهای خیلی ساده، عام فهم و روابط اشنا برای همهٔ مردم به انضمام سلامت در روابط،  شیرینی وفضای طنز، در واقع اصل ماجرا به سلامت طنز جاری در کار و سلامت خانواده ای که خیلی برای مردم کشورمان ملموس و قابل شناخت است، برمی گردد.

وی تصریح کرد: حتی زمانی که سری اول را کار می‌کردیم تصور این همه استقبال و جذب مخاطب را نمی‌کردیم ولی می‌دانستیم سریال پر مخاطبی می‌شود البته نه به این حد، به همین خاطر زمانی که پایتخت یک تا ان اندازه در بین مردم گل کرد تازه ما به فکر این افتادیم که با همین خانواده قصه‌های دیگری را تعریف کنیم.

مقدم درخصوص حضور بیژن اشکور کیایی معروف به بیژن استرس در سری چهارم  اظهار داشت: در برنامه لحظه تحویل سال با اجرای احسان علیخانی بیژن اشکور کیایی به همراه محسن تنابنده مهمانان برنامه بودند که انجا این اشنایی اتفاق افتاد و تنابنده یک قولی به بیژن مبنی بربازی در سریال پایتخت داد وحالا هم ما به قولمان عمل کردیم و یک نقش خوبی برای این جوان گذاشتیم تا وارد این وادی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس