کد خبر 428132
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

منوچهر محمدي تهيه‌كننده «دا‌»‌ گفت: فيلمنامه سريال «دا» در اختيار سازمان صداوسيما قرار دارد و تا به امروز 20 قسمت اول اين سريال مورد تأييد قرار گرفته و درباره ادامه ساخت اين پروژه با مديران اداره كل امور نمايشي مذاكراتي را انجام مي‌دهيم.

به گزارش مشرق، فيلمنامه سريال «دا» در اختيار سازمان صداوسيما قرار دارد و ۲۰ قسمت اول اين سريال مورد تأييد قرار گرفته است.

«دا» نام كتاب روايت خاطرات سيده‌زهرا حسيني است كه در مورد جنگ ايران و عراق و به اهتمام سيده‌اعظم حسيني نگاشته شده است. «دا» در زبان كردي به معني مادر است و زهرا حسيني كه خود يكي از كردهاي پهله زرين‌آباد استان ايلام است با انتخاب اين عنوان سعي كرده به موضوع مقاومت مادران ايراني در طول جنگ ايران و عراق بپردازد. به اعتقاد بسياري از كارشناسان، اين كتاب مهم‌ترين و تأثيرگذارترين كتاب در زمينه خاطره‌نگاري جنگ هشت ساله ايران و عراق محسوب مي‌شود.

منوچهر محمدي تهيه‌كننده «دا‌»‌ در مورد آخرين جزئيات ساخت اين سريال گفت: فيلمنامه سريال «دا» در اختيار سازمان صداوسيما قرار دارد و تا به امروز 20 قسمت اول اين سريال مورد تأييد قرار گرفته و در چند روز آينده درباره ادامه ساخت اين پروژه با مديران اداره كل امور نمايشي مذاكراتي را انجام مي‌دهيم. اسعديان پيش از اين اعلام كرده بود پيش‌توليد اين سريال در خرمشهر به دليل ساخت دكورهاي مختلف حدود يك سال تا يك سال و نيم زمان مي‌برد.

به دليل اينكه خرمشهر تغيير كرده و شباهت زيادي با دوران قبل از جنگ و بعد از آن ندارد. اين سريال قرار است در 32 قسمت تهيه و لوكيشن اصلي آن نيز در خرمشهر تصويربرداري شود.


منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس